Børn og julemanden

Cosi
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 151
Likede indlæg: 2250

Re: Børn og julemanden

Indlægaf Cosi » 26. dec 2023, 15:20

Vores søn på 9 år tror fuldt og fast stadig på julemanden - og tandfeen i øvrigt (netop tabt endnu en tand i dag). Vi italesætter det ikke, og synes bare det er hyggeligt. Her kommer julemanden og tandfeen om natten. Når han en dag finder ud at det, og spørger ind til det, fortæller vi ham naturligvis sandheden. Flere fra hans klasse har godt regnet den ud, og vi har derfor haft flere snakke om det. Vi leger bare med på det, og indtil da holder vi bare fantasien i live.

De kan hurtigt nok blive voksne.
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5310

Re: Børn og julemanden

Indlægaf AFK » 26. dec 2023, 15:48

godtnavn skrev:
HappyHippo skrev:
Kommodedyret skrev:Børn er ikke dumme, de kan da godt regne den ud. Som barn har jeg aldrig selv haft et aha-øjeblik, og har aldrig talt med andre børn om julemanden.


Jeg var så naiv som barn, det er helt pinligt


Jeg var også skræmmende gammel før det gik op for mig at det nok ikke var de glashøns der kom til påske der selv lagde chokoladeæg :lol:


Jeg kan i øvrigt ikke se at det er værre at snakke om nisser/julemand/påskehare end at sige at gud findes. Mine børn tror fuldt og fast på eventyrvæsner og synes samtidig det er lidt fjollet at der findes voksne mennesker der tror på gud har skabt jorden :lol:


Forskellen er vel mest, at det er børn der bliver oprevede, hvis du fortæller dem at julemanden ikke findes, mens at det mest er voksne der bliver oprevede, hvis du fortæller dem at Gud ikke findes.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.

Tilbage til "Børn"