Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2016, 12:23

Pædagogerne hverken kan eller skal være der hele tiden, og jeg synes heller ikke, det lyder så voldsomt, at de skal mandsopdække nogen af drengene - men de skal jo tage det alvorligt.

Jeg tænker, det er rigtig fint at tage en snak om, hvordan man er gode venner - og så skal de være der, når der kommer et barn og hiver fat i dem og beder om hjælp til en konflikt, de kender til. Altså, allerhelst skal de jo komme, hver gang et barn beder om hjælp til en konflikt, men sådan er normeringerne bare ikke altid... men hvis der er en kendt problematisk relation, og et af de børn kommer og beder om hjælp, så skal de denondelyneme hjælpe.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2016, 12:25

I øvrigt tænker jeg, du skal passe på med at køre det op til at være noget, det ikke er. Mobning er i mine øjne noget helt andet - blandt andet fordi det er bevidst og systematisk.

Det her er, som jeg ser det, en lille gruppe børnehavedrenge, der er i gang med at lære sociale relationer. Det skal de have hjælp til, og de er ind imellem enormt stride ved hinanden, men jeg tror mere, det bunder i en nysgerrighed og en afprøven af grænser, end det bunder i et ønske om at gøre nogen ondt.

Og jeg tror heller ikke, din dreng tager skade på samme måde, som man normalt tænker det med mobning. De er ret hårdføre i den alder, og den slags 'sociale magtkampe' udspiller sig på kryds og tværs af børnene, uden at de tager sig af det på samme måde som voksne ville have gjort.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

Indlægaf Dr_bp » 15. apr 2016, 19:34

Tak for svarene, Kanga og ajnaM. Vi har haft en god uge uden drillerier. I mandags tog pædagogen en snak med Ds forældre, og det har åbenbart hjulpet.
Jeg tror altså også bare jeg var lidt følsom i sidste weekend.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

Indlægaf hotlips » 16. apr 2016, 13:26

vi har også haft ballade,og det var også svært at få det taget alvorligt,vi mødte en morgen hvor den her møgunge gav de andre børn ordre om de ikke måtte tale til min dreng og der var det nok,vi har siden været til møder med lederen,som var meget venlig men i sidste ende har de aldrig gjort en skid.

vi har lagt stor vægt på at fortælle der er forskel på venner og bekendte og opfører man sig så dårligt det meste af tiden så er man ikke en ven,her kom moren også og ville lave legeaftaler men jeg sagde nej for jeg vil ikke opmuntre til at de omgås ,det er fint at lege med dem i børnehaven når de er søde men ellers skal man bare gå og finde nogen af de andre søde børn der heldigvis er så mange af i børnehaven.

her ville hans far også sige at han gerne måtte slå,men det eneste de får ud af det er jo at man risikerer man redder sin unge de skideballer den anden havde fortjent så det har jeg holdt på ikke var en mulighed.

og så har jeg ikke selv følt mig forpligtet til at foregive noget,jeg opfører mig ordentligt og ikke mere.nu er jeg sådan en der taler med mange af børnene,fjoller og bruger en del tid når jeg henter og bringer,men det er ikke mig der går der og den lille pisseunge ham gider jeg ikke.jeg siger hej hvis han siger noget og jeg svarer hvis han spørger,derudover eksisterer han ikke og jeg lader helt bevidst som om jeg ikke ser ham.
0

Tilbage til "Børn"