Barnets bog

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Barnets bog

Indlægaf Danseprinsesse » 1. maj 2016, 13:42

Jeg kom til at tænke på, om vi skulle finde en "barnets bog" (som jeg kan have liggende og få dårlig samvittighed over ikke at få udfyldt). Ej, jeg kan godt lide at lave sådan noget og vil gerne give det en chance, har selv elsket de albums min mor lavede til mig.

Har I haft sådan én - kan I anbefale en frem for andre?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Barnets bog

Indlægaf Lulu » 1. maj 2016, 15:44

Danseprinsesse skrev:Jeg kom til at tænke på, om vi skulle finde en "barnets bog" (som jeg kan have liggende og få dårlig samvittighed over ikke at få udfyldt). Ej, jeg kan godt lide at lave sådan noget og vil gerne give det en chance, har selv elsket de albums min mor lavede til mig.

Har I haft sådan én - kan I anbefale en frem for andre?


Vi har en færdigkøbt til Emil og køber nok også en færdig en til den nye, men skulle jeg lave det om ville jeg nok købe en tom bog og så sætte biller ind og skrive kommentarer til i stedet. Der er mange ting i de færdige bøger jeg er total ligeglad med at skrive ind og ved mange ting er der ikke plads nok. Ville elske at lave en selv. Og så evt hente inspiration til ting der skal i fra de færdigtrykte. Jeg skriver gerne hvad der står i vores hvis du vælger at lave en selv.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Barnets bog

Indlægaf Nuttede-Nuser » 1. maj 2016, 19:08

Jeg har købt den der hedder Mine første år. Det er sådan et ringbind, hvor nogle af siderne er fortrykt med de gængse spørgsmål og så kan man købe ekstra sider, fotolommer og plastiklommer til at sætte ind i hvor man selv kan skrive på og gøre ved. Det er lige noget for mig da jeg godt kan lide scrapbooking og smashbooking, men har ikke altid ideerne til at lave det fra bunden af.
2
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Barnets bog

Indlægaf TomKah » 1. maj 2016, 19:59

Til min datter lavede jeg den bare online kg fik printet hos et fotofirma. Hun elsker den bog.
Jeg har så scannet scanningsbilleder ind og kopieret sundhedsplejeskens notater ind så alt er samlet.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Barnets bog

Indlægaf Danseprinsesse » 1. maj 2016, 21:28

Nuttede-Nuser skrev:Jeg har købt den der hedder Mine første år. Det er sådan et ringbind, hvor nogle af siderne er fortrykt med de gængse spørgsmål og så kan man købe ekstra sider, fotolommer og plastiklommer til at sætte ind i hvor man selv kan skrive på og gøre ved. Det er lige noget for mig da jeg godt kan lide scrapbooking og smashbooking, men har ikke altid ideerne til at lave det fra bunden af.


Det er den samme, jeg har kigget på. :)

Jeg håber, jeg kommer til at lave fotoalbums "fra bunden", som dem jeg selv har fået. Men det er også mest realistisk for mig at få lavet det andet ud fra en skabelon.

Jeg synes det smarte ved den bog er, at man både kan tilføje sider + plastiklommer, men ligeså meget at man kan fjerne det, der ikke giver mening at have med, f.eks. dåbsinfo hvis barnet ikke skal døbes.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Barnets bog

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. maj 2016, 07:22

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg har købt den der hedder Mine første år. Det er sådan et ringbind, hvor nogle af siderne er fortrykt med de gængse spørgsmål og så kan man købe ekstra sider, fotolommer og plastiklommer til at sætte ind i hvor man selv kan skrive på og gøre ved. Det er lige noget for mig da jeg godt kan lide scrapbooking og smashbooking, men har ikke altid ideerne til at lave det fra bunden af.


Det er den samme, jeg har kigget på. :)

Jeg håber, jeg kommer til at lave fotoalbums "fra bunden", som dem jeg selv har fået. Men det er også mest realistisk for mig at få lavet det andet ud fra en skabelon.

Jeg synes det smarte ved den bog er, at man både kan tilføje sider + plastiklommer, men ligeså meget at man kan fjerne det, der ikke giver mening at have med, f.eks. dåbsinfo hvis barnet ikke skal døbes.


Det eneste jeg ærgrer mig over er at jeg ikke vidste at der kom en ny version som hedder min barndom, eller sådan noget, den skulle gå fra nul til konfirmation. Men i stedet pønser jeg på at når de første bog er fyldt op, så køber jeg bare en ny og tager det indhold ud som ikke passer, og så kun lader de blanke sider være, så kan jeg jo forsætte i det uendelige.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Barnets bog

Indlægaf TomKah » 2. maj 2016, 07:22

Jeg vil lige indskyde at fordelen ved at lave den online er at man kan få den printet igen hvis man som jeg har et barn som har slæbt den bog med alle steder. Hun er 6,5 år og den er virkelig slidt nu.
0

Tilbage til "Børn"