Hvonår bør børn sove i egen seng?

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Hvonår bør børn sove i egen seng?

Indlægaf Urtekussen » 4. maj 2016, 18:18

Jeg ved ikke, hvornår de "bør".

Jeg sov af og til i mine forældres seng som 12-årig.
Det samme gjorde mine tre søstre.
Min søn på fire og min datter på 1,5 sover i vores endnu.

For os har det ikke været vigtigt at få dem ud. De bliver puttet i egen seng, så vi får tid til evt "voksentid" i vores (=sove!). Men når de vågner, kommer de for nemheds og hyggens skyld ind til os.
Vi sover begge bedst, når vi kan høre deres søde, små vejrtrækninger.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Hvonår bør børn sove i egen seng?

Indlægaf Urtekussen » 4. maj 2016, 18:19

Vores sover i øvrigt ikke igennem endnu, kun meget sjældent.
For den ældstes vedkommende er det jo bare dårlig vane (som vi ikke gør noget ved, da vi synes det er hyggeligt).

Jeg har aldrig mødt nogen, der sov i forældrenes seng meget længere end til teenagetiden
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvonår bør børn sove i egen seng?

Indlægaf Panton » 5. maj 2016, 06:39

Jeg havde så mange sove problemer med min søn, da jeg var færdig med at amme puttede jeg ham på eget værelse. Han var ca 1 år. Herefter brugte jeg 1 1/2 - 2 år på lort. Jeg fatter ikke jeg blev ved, når jeg kigger tilbage men han ville ikke sove selv og udover at han først sov kl 22 og stod op kl 04, så vågnede han hver time, var urolig, græd og alt det shit. Jeg prøvede metoder fra A - Å. Intet hjalp

Så puttede jeg ham i min seng en dag, vups han sov hurtigt, blev liggende og når han vågnede kunne det klares med en hånd. Vi fik så meget mere ud af det. Han var lige over 4 år inden han sov 5 timer i et stræk, så det var hårdt. Han vågnede måske 2-3 gange om natten og ikke hver time længere. Jeg fik et helt nyt barn og han kunne puttes kl 19 og var glad. Her sov han til han var 6 1/2 og en dag ønskede han egen seng, det passede med vi flyttede og lavede nyt værelse.

Siden han sov hos mig har vi aldrig haft skyggen af sove problemer, ja han vågner stadig som A menneske men er glad og tryg.

Jeg troede også de skulle sove selv, men jeg kunne have sparet både ham og jeg fra forfærdelige år hvis jeg havde flyttet ham ind i min seng før. Men det gjorde jeg desværre ikke. Så man gør hvad der virker og hvad ens barn har det bedst med. Der er ikke nogen facitliste at gå ud fra :)
4
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvonår bør børn sove i egen seng?

Indlægaf Panton » 5. maj 2016, 06:42

Man kan heller ikke sige det er en dårlig vane, for jeg synes ikke det var en sådan hos os. Jeg trives og han trives, hvis det var en dårlig vane havde jeg jo ændret det.

Som flere siger, jeg tror ikke der er nogle teenager der sover hos forældrene og jeg fik også tudet ørerne fulde af at jeg gav min søn dårlige vaner og nu ville han aldrig sove selv, bla bla bla.
4
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvonår bør børn sove i egen seng?

Indlægaf LadyFox » 5. maj 2016, 13:35

Dikus skrev:Det her er et af de steder, hvor jeg hader, mit svar er: Det, der passer familien som helhed bedst.

For det betyder, jeg sover alene. Jeg HADER at sove alene.

Hvem har også fundet på, at børn vokser fra at gide at sove med deres forældre??? Hun syntes da, det var hyggeligt, da hun var 10??? Nu synes hun bare, jeg forstyrrer hendes søvn :whine:

:gruble: gad vide, om man kan søge efter en sengekammerat på Facebook?

Som teenager gad jeg bestemt ikke sove sammen med min mor - men jeg kan trøste dig med at nu som voksen så har jeg igen funder glæden ved at sove sammen med min mor, når muligheden byder sig :lol:
0
...

Tilbage til "Børn"