forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 14. jun 2016, 14:46

Hej

Min dreng står for at skal omskæres, han har altid haft en cyste på dilleren (det hedder den herhjemme) og det er vokset sig større og kan fjernes ved at de omskærer ham.

Men jeg aner intet om sådan noget, har læst en del og flere skriver at pga. følsomheden bliver sex aldrig helt det samme???

Vi kan ikke komme udenom det, ellers skal cysten blive og det vil han selvsagt ikke, men at han nu skal gå med blottet penishoved og på den måde lave "hård hud" det er tanker jeg dealer med :gisp:

Kan nogen fortælle noget og har nogen oplevelser med omskårne mænd ctr. de ikke omskårne, for det har jeg ikke selv :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Mani » 14. jun 2016, 15:01

Min mand er blevet omskåret, som stor dreng af medicinske årsager. Han siger, at det ikke er et problem for ham, men følsomheden er reduceret. Han hævder, at han så i stedet kan holde længere. Men altså reelt har han jo ikke et sammenligningsgrundlag, da han blev omskåret som 11 årig.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 14. jun 2016, 15:09

Min er også 11 år, og jeg ved ikke om det er en fuld eller halv. Overlægen sagde bare omskåren!


Vi skal ud og have alle de nødvendige info i næste uge, vil bare gerne være forberedt :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 14. jun 2016, 15:11

Det er også det med nedsat følsomhed jeg har læst mig til og jeg synes det er synd :gisp: Han står jo og skal tage et valg her som 11 årige, hvor han intet ved om noget. Jeg ville ikke trumfe noget igennem, det skulle han selv vurdere ift. den cyste.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21043

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf catnip » 14. jun 2016, 15:12

Min mand er omskåret og har på ingen måder problemer med nedsat følsomhed :genert:
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf LaScrooge » 14. jun 2016, 15:38

Er cysten et kosmetisk problem, eller forårsager den ham smerter? Kan han leve med at have den? Vil han kunne have et velfungerende sexliv med den?

Hvis han kan leve med den, ville jeg nok anbefale at han ventede med omskæringen. Det gør noget ved følsomheden. Hård hud osv kan nok holdes nede med plejeprodukter, vil jeg skyde på.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf LaScrooge » 14. jun 2016, 15:42

Hvis der ikke er nogen vej udenom, så tænker jeg, at det ingen grund er til at søbe rundt i hvad han kommer til at miste.

Som fyr kan han opøve sensitivitet på andre måder. Det er bestemt ikke alle ikke-omskårne fyre der er lige følsomme med deres pik; nogle er fx meget mekaniske, andre kan stimulere sig selv til orgasme ved at duppe fingerspidserne mod pikken. Det tror jeg handler om sensitivitet og sensualitet og derfor er det noget, han kan træne, ved at give sig tid til at mærke sig selv, mærke fornemmelser, være kropslig.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf milisa » 14. jun 2016, 16:31

Altså, der kommer ikke hård hud på dillertjavsen, bare fordi den bliver omskåret. Derudover er det heller ikke en selvfølge, at følsomheden nedsættes. Endeligt, er det ikke nødvendigvis en skidt ting, at følsomheden nedsættes - i hvert fald ikke som kvinde, skulle jeg da hilse og sige....

Mere seriøst: Han er 11 år gammel, dvs han aner ikke, hvad han evt går glip af. Principielt kan man holde lange foredrag over emnet "hvor er det synd for ham", men var det mig, ville jeg ikke tænke to gange: Jeg ville følge lægernes anbefaling og få ham omskåret, og jeg ville ikke vente, til han blev ældre. Jeg tænker, det næppe heller er særligt fedt, når han når 15-16 års alderen at være kendt blandt pigerne som ham med en klump på dilleren....
9
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf milisa » 14. jun 2016, 16:32

^Ovenstående er bygget på en del erfaringer med jødiske mænd (:lun:) og en del erfaringer med danske mænd..... :D
1
Tally-ho
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Aima » 14. jun 2016, 17:53

Halvdelen af de mænd, jeg har været sammen med, har været omskårede. De har været præcist lige så liderlige, som dem med forhud, så selvom en omskæring muligvis påvirker følsomheden, er det nok sjældent i et omfang der er så stort, at det også påvirker lysten og glæden ved sex.

Jeg har i øvrigt en rigtig god ven, der blev omskåret for et års tid siden, hvis du har lyst til til at høre hans erfaringer, er jeg ret sikker på, du gerne må smide ham en mail. Han er ubetinget et af de sødeste og mest ordentlige mennesker, jeg kender, så ham tør jeg godt sende videre. Jeg ved, han gerne vil hjælpe med svar på spørgsmål, hvis han kan.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 14. jun 2016, 19:09

milisa skrev:Altså, der kommer ikke hård hud på dillertjavsen, bare fordi den bliver omskåret. Derudover er det heller ikke en selvfølge, at følsomheden nedsættes. Endeligt, er det ikke nødvendigvis en skidt ting, at følsomheden nedsættes - i hvert fald ikke som kvinde, skulle jeg da hilse og sige....

Mere seriøst: Han er 11 år gammel, dvs han aner ikke, hvad han evt går glip af. Principielt kan man holde lange foredrag over emnet "hvor er det synd for ham", men var det mig, ville jeg ikke tænke to gange: Jeg ville følge lægernes anbefaling og få ham omskåret, og jeg ville ikke vente, til han blev ældre. Jeg tænker, det næppe heller er særligt fedt, når han når 15-16 års alderen at være kendt blandt pigerne som ham med en klump på dilleren....



Det sidste har faktisk været hans eget argument for at han ville have det fjernet. Tak :kys:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 14. jun 2016, 19:16

Aima, se kort :kys:

Scrooge, han kan ikke leve med det, han kan se den og det kan vennerne også når de bader, så han er flov.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf LaScrooge » 14. jun 2016, 19:41

Panton skrev:Aima, se kort :kys:

Scrooge, han kan ikke leve med det, han kan se den og det kan vennerne også når de bader, så han er flov.


Så er det mere hæmmende end godt er. Det er vigtigt ikke at skamme sig over sine kønsdele. Kommer han til at miste følsomhed så kan han arbejde med sensitiviteten på andre måder, som jeg skriver. Den er ikke afhængig af en forhud alene.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 14. jun 2016, 19:46

LaScrooge skrev:
Panton skrev:Aima, se kort :kys:

Scrooge, han kan ikke leve med det, han kan se den og det kan vennerne også når de bader, så han er flov.


Så er det mere hæmmende end godt er. Det er vigtigt ikke at skamme sig over sine kønsdele. Kommer han til at miste følsomhed så kan han arbejde med sensitiviteten på andre måder, som jeg skriver. Den er ikke afhængig af en forhud alene.



Tak :kys: han har nemlig skammet sig lidt når de andre har spurgt og han ikke ku forklare det.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: forældre til omskårne drenge og andre med viden, kom hid

Indlægaf Panton » 21. jun 2016, 10:33

Vi var til det afgørende info møde igår hvor vi fik nærmere oplysninger om hvad og hvor.

Jeg spurgte efter en halv omskæring men lægen sagde det blev en hel. Både pga. hvor cysten sad og så at det ikke ville blive pænt ellers.

Knægten tog det så fint, stillede nogle relevante spørgsmål og de var nærmest ude i tegn og fortæl. Tak til lægen for at være sød og grundig.

Vi har fået operationsdatoen og det er ambulant, så vi er heldigvis hurtigt hjemme, satser jeg på. De fortalte at det ville gøre lidt ondt i starten og at han skulle smøre dilleren med øjensalve to gange om dagen, det kom der nogle sjove spørgsmål ud af :genert:

Jeg har det stadig sådan at jeg synes det er lidt synd for ham, at han vil miste følsomhed, men hey så er det jo meget godt han ikke har prøvet noget endnu og dermed kender forskellen..
3
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Børn"