Vores kræsenpind.

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vores kræsenpind.

Indlægaf vibbsen » 4. aug 2016, 19:26

Eller så er der jo altid Forhandle/lokke/true metoden...Den er hamrende upædagogisk. Men den virker :-D

Hørt ved aftensbordet i Casa Vibbsen

Emma: Jeg kan ikke lide pizzaen. Der er chili i.
Mor : Nej. Der er ingen chili i.
Emma : Jo, der er så.
Far : Nej, der er ingen chili i. Det siger mor jo.
Emma : Jeg er ikke sulten mere
Mor : Jo du er så. Du har kun spist 1 bid pizza.
Emma : Jeg vil hellere have franskbrød.
Mor (sorterer 6 stykker 3*3 cm pizza fra og lægger i det ene hjørne af tallerkenen) : Der er overhovedet ikke så meget som en krumme franskbrød før du har spist de her 6 stykker pizza.
Emma : Jamen jeg kan ikke spise mere.
Mor : Fint. Så kan du heller ikke spise franskbrød.
Emma trækker resigneret på skuldrene : OKAAAYYY....Så spiser jeg de 6 stykker. Men så vil jeg også have franskbrød. Med smør. Og ost.
Mor : Spis din pizza. Så får du franskbrød
Far (mumler noget om det helt skæve i at bruge hvidt brød med smør til at lokke sin 4 årige til at spise pizza)

:lol: :lol: :lol:
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Vores kræsenpind.

Indlægaf Mangoness » 4. aug 2016, 19:33

vibbsen skrev:Eller så er der jo altid Forhandle/lokke/true metoden...Den er hamrende upædagogisk. Men den virker :-D

Hørt ved aftensbordet i Casa Vibbsen

Emma: Jeg kan ikke lide pizzaen. Der er chili i.
Mor : Nej. Der er ingen chili i.
Emma : Jo, der er så.
Far : Nej, der er ingen chili i. Det siger mor jo.
Emma : Jeg er ikke sulten mere
Mor : Jo du er så. Du har kun spist 1 bid pizza.
Emma : Jeg vil hellere have franskbrød.
Mor (sorterer 6 stykker 3*3 cm pizza fra og lægger i det ene hjørne af tallerkenen) : Der er overhovedet ikke så meget som en krumme franskbrød før du har spist de her 6 stykker pizza.
Emma : Jamen jeg kan ikke spise mere.
Mor : Fint. Så kan du heller ikke spise franskbrød.
Emma trækker resigneret på skuldrene : OKAAAYYY....Så spiser jeg de 6 stykker. Men så vil jeg også have franskbrød. Med smør. Og ost.
Mor : Spis din pizza. Så får du franskbrød
Far (mumler noget om det helt skæve i at bruge hvidt brød med smør til at lokke sin 4 årige til at spise pizza)

:lol: :lol: :lol:


Jeg elsker det! :lol: :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Vores kræsenpind.

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. aug 2016, 20:15

En anden ting jeg bruger med succes...

I ungernes børnehaver er der madordning, og der æder de hvad som helst og i store mængder, uden at blinke, og de elsker maden.
Der er dog også tilvalg af div. og mulighed for en rugbrødsmad hvis man vitterligt ikke kan lide maden der serveres.

Men Rasmus kunne 5 år gammel sagtens være på tværs, og ihvertfald ikke lide min mad.
Så jeg spurgte åbenlyst i børnehavens køkken om ikke Susanne ville give mig opskriften på hendes boller i karry, og så remsede hun op, du skal bruge det, det og det.
Og så lavede vi det efter Susannes opskrift, og så kunne det lige pludselig godt spises.
Vi har fået meget mad efter "Susannes opskrifter" :P

Den mandlige pædagogmedhjælper har ydermere fortalt drengene at det broccoli, blomkål og gulerødder der gør at man bliver bom-stærk, så de ryger ned med ekstra stort behag, for alt hvad Ole siger, dét er ihvertfald rigtig.
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Vores kræsenpind.

Indlægaf Akehurst2 » 5. aug 2016, 08:34

Fru Sunshine skrev:
Og så er der dem, der nu mener, at det er min kræsenhed, der har påvirket hende, men det tror jeg ikke på, for vores store dreng er næsten altædende og har altid været det.


Var det bare så nemt, så havde jeg heller ikke været så kræsen som barn. Mine forældre var det modsatte af kræsne og serverede alskens spændende og veltilberedt mad, og jeg ville spise hakkebøf, frikadeller, bacon, agurk, grøn peber (kun grøn!), rå blomkål, brød med smør (kun lyst brød og knækbrød), pomfritter og frugt. Og det var det. Mine forældre rev sig i håret af frustration.

Jeg var endda selv helt vildt træt af at være så kræsen, for når man bliver lidt større og gerne vil kunne spise med hos veninderne er det svært, når man er så kræsen, og som flere andre har beskrevet hadede jeg det fokus, der er på en, når man sorterer fra og ikke spiser det hele, selvom man forsøger at gøre det diskret og ikke henlede opmærksomheden på sig selv.

Jeg bliver faktisk helt glad af den her tråd, for jeg synes der er så mange gode råd, og alle sammen med en stor respekt for barnet. Det er ikke fedt at være kræsen, så kan han hjælpes ud af det på en god måde er det så fint.
2
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Vores kræsenpind.

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2016, 18:34

Akehurst2 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Og så er der dem, der nu mener, at det er min kræsenhed, der har påvirket hende, men det tror jeg ikke på, for vores store dreng er næsten altædende og har altid været det.


Var det bare så nemt, så havde jeg heller ikke været så kræsen som barn. Mine forældre var det modsatte af kræsne og serverede alskens spændende og veltilberedt mad, og jeg ville spise hakkebøf, frikadeller, bacon, agurk, grøn peber (kun grøn!), rå blomkål, brød med smør (kun lyst brød og knækbrød), pomfritter og frugt. Og det var det. Mine forældre rev sig i håret af frustration.

Jeg var endda selv helt vildt træt af at være så kræsen, for når man bliver lidt større og gerne vil kunne spise med hos veninderne er det svært, når man er så kræsen, og som flere andre har beskrevet hadede jeg det fokus, der er på en, når man sorterer fra og ikke spiser det hele, selvom man forsøger at gøre det diskret og ikke henlede opmærksomheden på sig selv.

Jeg bliver faktisk helt glad af den her tråd, for jeg synes der er så mange gode råd, og alle sammen med en stor respekt for barnet. Det er ikke fedt at være kræsen, så kan han hjælpes ud af det på en god måde er det så fint.


Så enig hele vejen. Jeg hadede min kræsenhed da jeg blev bevidst om den, for det var lige netop et problem at spise andre steder. Jeg kunne f.eks. ikke klare millionbøf og det var jo for pokker noget ALLE børn spiste, så det fik man bare serveret alle steder i alle sammenhænge. Og det er pænt svært ikke at henlede opmærksomheden på sin kræsenhed lige ved den ret...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vores kræsenpind.

Indlægaf Bøtte » 10. aug 2016, 16:15

Jeg tilbød for gu' ved hvilken gang S en smagsprøve af sovsen da jeg smagte til og hun sagde ja og kunne faktisk lide det, og ville gerne have noget til maden. Ikke meget men det lå på tallerkenen uden brok.
Det er eddermame stort!

Og undskyld Eva, det er ikke for at vade i det :genert:
Mere en slags håb, for S er altså virkelig også en kræsenpind.
4

Tilbage til "Børn"