4-åriges temperament

ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: 4-åriges temperament

Indlægaf ajnaM » 8. sep 2016, 07:10

Haha, 'nordic parenting' ville sikkert mene, jeg selv er skyld i vores konflikter. :lol:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: 4-åriges temperament

Indlægaf vibbsen » 8. sep 2016, 11:49

Emma maler glad og gerne sig selv op i et hjørne. Og så står hun der og finder på ting der er galt. Sådan lidt frit fra hoften. Og hun bliver ved. Og hun er faktisk rigtig god til det.....

Til morgen ville hun f.eks. have ymer. Velvidende at vi ikke havde noget ymer i køleskabet. Hun kunne få havregryn, hun kunne få flutes eller hun kunne få yoghurt med jordbær. Vi spørger aldrig hvad hun gerne vil have. Vi spørger altid hvilken af en række optioner hun vil have. Og til morgen ville hun så have den option som vi ikke kunne tilbyde. Og gik totalt amok da vi sagde at det desværre ikke kunne lade sig gøre. Og hun smed sig på gulvet og skreg "Jeg gider ikke spise jeres klamme mad. Jeg vil have YMEEERRRR"

.Min mand - som havde overtaget da jeg var ved at eksploderer efter at have givet hende tøj på og fået meddelt at "Der er ingen der gider lege med mig når jeg har sådan noget klamt tøj på - bar hende ind på værelset.

Der lå hun så og skreg "Jeg suulter.....Er der ingen der kan se at jeg suuulter". På et tidspunkt gik min mand ind til hende og spurgte om hun ikke kom ud og spiste morgenmad med ham. Hvilket gav hende en mulighed for at skifte plade til "Hvor er min maaaaaaad"...Hvortil min mand forklarede at den jo var i køkkenet. Den greb hun lige i luften "Hvor er køkkeneeeeet"........Og kom ved samme lejlighed lige i tanke om at hun trængte til at få en krammmmmmmer.....og ville have kaniiiiiiiiiin. Min mand - som har en virkelig lav møgunge tærskel - gik bare igen. Kom tilbage. Gentog spørgsmålet. Gik igen da hun bare startede forfra.

Således lå hun omkring 15 minutter på gulvet og skreg i vilden sky ....Inden hun rejste sig op. Smilede. Og gik ud og spiste morgenmad med min mand, mens hun glad pludrede om hvor hyggeligt det blev at skulle at komme til fest i børnehaven i eftermiddag... :nerve: :nerve: :-D

Så meget for "Low Arousal" :fløjt: :fløjt: :fløjt:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: 4-åriges temperament

Indlægaf vibbsen » 8. sep 2016, 11:53

ajnaM skrev:Haha, 'nordic parenting' ville sikkert mene, jeg selv er skyld i vores konflikter. :lol:


Emma mener ihvertfald i 10 ud af 10 tilfælde at vores konflikter er min skyld....Åbenbart så har jeg problemer med at styre mit temperament. Den smed hun i næsen på mig en dag hvor jeg insisterede på at hun skulle rydde op. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: 4-åriges temperament

Indlægaf Lulu » 8. sep 2016, 11:54

:gisp:

En eller anden bliver nødt til at fortælle mig hvor knappen sidder på de børn der, så knægten kan holdes på sit 2,5 års hysteri niveau.
Ellers forudser jeg grå hår og rynket mund af at snerpe den godt og grundigt til overfor sådanne anfald.
0

Tilbage til "Børn"