Han er dårlig til fodbold

Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf Code71 » 22. sep 2015, 12:54

Det værste ville være at mor tog ham ud af fodbold.

jeg ved godt at det første mødre nok tænker på at beskytte purken fra spot og spe. Men det ødelægger bare drengens selvværd mere at mor så nok skal komme og redde trådende ud

Den største sejr den dreng kan opleve er at han enten gradvist bliver bedre ved at kæmpe sig igennem eller at han selvom han godt ved han ikke er den kommende Messi, så kommer til træning og bare elsker at spille fodbold sammen med hans kammerater.

Jeg kan forsikre dig for at der er kæmpe forskel på hvordan børn på 6 og feks på 9 kan gebærde sig på en bane og han kan meget nemt ende med at blive en rigtig habil fodboldspiller i løbet af de næste 4-5 år. Så jeg synes du skal lade drengen selv tage beslutningen hvis han vil stoppe og ikke på nogen måde "overtale" ham til det

Når det så er sagt, så skulle faren med den kommentar ha trygget kuglerne op i panden
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf Mholle » 22. sep 2015, 13:18

Jeg er enig med Code i at man i hvert fald skal passe på før man hiver sine børn ud bare fordi de ikke er blevet gode endnu :)

Jeg gik til fodbold da jeg var de 6-7 år, jeg interesserede mig ikke synderligt for det og viste heller ikke den store entusiasme på banen, så efter et par år ville mine forældre ikke betale for det mere (til deres forsvar gik jeg til alverdens ting så det var for så vidt fair nok), men da jeg blev 13-14 år startede jeg så igen og fik samme år prisen for årets talent, når jeg ser tilbage kan jeg da godt blive lidt ærgerlig over at mine forældre ikke gav mig chancen for at blive bedre før de stoppede det, for så var jeg måske blevet rigtig god til fodbold frem for bare at være udmærket i mine teenage år :)
0
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf charlottefrich » 24. sep 2015, 06:25

Han er 6 år!
Man behøver ikke at være god til fodbold, eller anden sport, når man kun er 6 år gammel!

I den alder, skal man have det sjovt til sin fritidsinteresse og dygtiggøre sig, både socialt og til den specifikke interesse.

Din mand er en klaphat af rang og fortjener at få varmet ørerne, når han taler til jeres søn på den måde.
2
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 07:33

Moxy-Lady har fuldstændig ret, og jo længere det her med din mand og konsekvenserne af hans ubehandlede lidelse kommer til at stå på, jo mere stiger risikoen for, at dine børn en dag vil bebrejde ikke bare ham, men også dig for at have ladet stå til. Ingen forældre er perfekte eller helt sikre på det, de gør, men det her skriger simpelthen til himlen efter alle de år, og det er ubærligt at tænke på, at du med denne her kurs også risikerer en dag i et eller andet omfang at få et svært forhold til dine børn. Det har du som udgangspunkt ikke fortjent.
3
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf Karkluden » 24. sep 2015, 12:44

Urtekussen skrev:Man skal sgu ikke sige til sit barn, at "Ja, du er den dårligste"

Så siger man "Pyt med hvad de andre siger. Jeg synes du er god, og i weekenden går vi på boldbanen og øver lidt, så du bliver endnu bedre"

Ja, eller "du er nok ikke jordens bedste til fodbold, nej, men så længe du har det sjovt, og gør dit bedste, er det skidesejt!".

Jeg synes, din mand lyder lidt som en ass-hat, TS. Det ville jeg være væsentligt mere bekymret for end en flok 6-årige, hvis hjerner ikke er helt udviklede endnu.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf bibbs » 30. sep 2015, 18:54

Jeg var med til fodbold idag, og det gik fint,
De tabte men han var med.
Hans bedste kammerat er stoppet men han vil gerne fortsætte til næste sæson...
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf Panton » 1. okt 2015, 15:16

det lyder da rigtig godt at han har mod på at fortsætte. Fedt, for det er sundt at gå til noget sport
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf kidkomb » 1. okt 2015, 15:30

bibbs skrev:Jeg var med til fodbold idag, og det gik fint,
De tabte men han var med.
Hans bedste kammerat er stoppet men han vil gerne fortsætte til næste sæson...

Det er da rigtig fedt, at han vil blive ved, selvom bedste kammeraten stopper. Så går det nok ikke så dårligt igen jo. Heldigvis. :sol:

Sådan helt lavpraktisk er det jo rigtig fint, at børn lærer, at man ikke kan være god til alting. Heller ikke selvom man prøver. Men at det ikke betyder, at man ikke skal være med. Eller kan være med.
Og det gælder jo ikke kun sport.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf bibbs » 1. okt 2015, 18:30

Jo han er ikke ret god og virker uinteresseret i det.
Han er enten bare bedre når jeg er med eller faren har højere forventninger
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 19:07

bibbs skrev:Jo han er ikke ret god og virker uinteresseret i det.
Han er enten bare bedre når jeg er med eller faren har højere forventninger


Måske kigger du efter noget andet, fordi det også er vigtigt for dig, at han, som du skriver, er med.
Derudover kan det sikkert godt gøre din søn nervøs, hvis han kan mærke, at din mand har høje (urealistiske) forventninger og netop kun fokuserer på sejr eller nederlag.

Hvis det decideret virker, som om han keder sig og går til fodbold af sur pligt, er det en god ide at tale med ham om det.
Det duer jo heller ikke.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2015, 20:05

Okay, nu kommer jeg til at virke som om jeg går efter din mand - jeg kan garantere dig for at det ikke er det der er hensigten. Dit indlæg får mig bare til at tænke på hvorfor din søn egentlig gerne vil gå til fodbold - som hans far tilfældigvis træner.
Kan det være derfor? Hvis han ikke rigtig virker engageret, ikke er særlig god til det og du opfatter at han ikke er helt "med" sammen med de andre, må motivationen være en anden. Kan det være for at have noget sammen med sin far - en fælles interesse - hvor hans store helt - er træner. At de på den måde har noget sammen der er deres - hvor lidt det end virker i praksis (så vidt jeg kan forstå?) Især når det heller ikke er bedstevennens tilstedeværelse der gør forskellen.
Jeg kan ikke lade være med at se en lille dreng der ser vildt meget op til sin far og bare gerne vil accepteres og vises kærlighed og en far som ikke formår at give det (I hvert fald på en måde et barn forstår) Det er muligvis bare min fantasi der løber af med mig, men vil egentlig gerne have at du tænker over om der er noget om det

Jeg må indrømme at dine indlæg gennem tiden - for mig maler et billede af en mand der af den ene eller anden årsag er utilgængelig følelsesmæssigt og som (ofte?) farer op som en løve - med sårende ord til følge, og herefter ned som et lam, men som regel uden at undskylde de sårende ord.

Min anden tanke er simpelhen, som tidligere skrevet, at du overkompenserer og at du meget hurtigt ser spøgelser hvor der ingen er.

Tror du muligvis at din mand bliver mere hård overfor børnene fordi han synes at du er for blød? Det er jo også en meget almindelig problematik.
7
My world 12-10-18 :lun:
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf bibbs » 2. okt 2015, 04:28

han synes helt sikkert at jeg er for blød.
Men de responderer bare dårligt på den hårde tone.
Havde ikke tænkt på den med far relationen for virker ligeglad med hvem der er med
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. okt 2015, 06:35

bibbs skrev:han synes helt sikkert at jeg er for blød.
Men de responderer bare dårligt på den hårde tone.
Havde ikke tænkt på den med far relationen for virker ligeglad med hvem der er med


Det er heller ikke enten-eller, hård, truende adfærd vs. evig blød eftergivenhed, men som Moxy tror jeg også, at du overkompenserer, fordi din mand ikke magter at omgås børnene.
Jeg synes, at børn skal have klare rammer og naturlig respekt for deres forældre og især som små ikke indgå i alt for mange forhandlinger, da det ofte fører til forvirring om, hvad forældrene egentlig forventer og kan gå med til, men en hård, hånlig tone har for mig intet med klare rammer og naturlig autoritet at gøre og er heller ikke en vej til det. Det er den voksnes afmagt over ikke at vide, hvad han/hun skal gøre og gribe i. Eller - netop vide det uden at kunne føre det ud i livet.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf hotlips » 2. okt 2015, 17:39

Jeg ved sq ikke..selvom man ikke skal skåne dem for alle nederlag så synes jeg heller ikke det er en lille detalje at han lige får et hak i tuden af sin far på den måde,og slet ikke når det er et mønster der forekommer jævnligt.

Børn der bliver udsat for den slags af dem de stoler mest på tror jeg ikke har brug for flere nederlag,han ved jo udmærket de kommer og uden han kan gøre noget ved det.
Jeg ville også være over ham og være obs på han ikke fik flere end højst nødvendigt i den situation

Hvis han synes det er sjovt at gå til fodbold er det jo fint uanset hvor god han er,men det er noget der hører under hobby og unødvendigheder så hvis han lader til ikke at synes om det ville jeg ret hurtigt lade ham slippe
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Han er dårlig til fodbold

Indlægaf bibbs » 2. okt 2015, 18:31

Han vil ikke slippe.

Vi har spurgt ham flere gange om han ikke har lyst mere og det har han. Og er også klar på træning næsten hver gang
0

Tilbage til "Børn"