Bagudvendt autostol 9-18 kg

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Danseprinsesse » 4. feb 2017, 10:13

Er der nogen af jer der har/har haft en bagudvendt autostol til jeres børn til 1-4 års alderen?

Kan I anbefale en bestemt model?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Bøtte » 4. feb 2017, 11:41

Vi har ikke haft til den første (pga pladsmangel i bilen), men vil gerne have det til V. Jeg tænker det bliver en BeSafe. Det er det vi har fået anbefalet - vi har haft BeSafe i 2 ud af 3 stole til S og dem har vi været rigtig glade for.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Sorenspige » 4. feb 2017, 19:25

Jeg overvejer en 2 Way Pearl fra MaxiCosi til lillesøster, da vi har en base, der passer til den.
2
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Dublin-mudslide » 4. feb 2017, 19:49

MaxiCosi kan varmt anbefales :-)
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf xxx---xxx » 4. feb 2017, 22:59

Sorenspige skrev:Jeg overvejer en 2 Way Pearl fra MaxiCosi til lillesøster, da vi har en base, der passer til den.


Vi har denne stol til N og er stadig rigtig glade for den.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf vibbsen » 5. feb 2017, 00:56

Da vi skiftede stol skiftede vi også "køreretning"....Jeg er helt med på at sker der en ulykke så er "impact" bare mindre når de er bagudvendt end når de er fremadvendt....Men samtidig så erkendte jeg at da mit barn nåede størrelsen hvor 9-18 kilo var nødvendigt, så var det bare mere praktisk at have et barn der var fremadvendt...Eller med vores barn var det ihvertfald....Jeg gider ikke sidde på bagsædet. Og hun gad ikke sidde uden at kunne se os...Så vi valgte en fremadvendt stol. Det fungerede skide godt.

I den alder er de iøvrigt nogle værre røvhuller....Jeg og anbefaler derfor https://media.baby-markt.com/babymarkt/ ... 114256.jpg

(Prøv lige at se om du kan slippe for at komme ned i din autostol når jeg bare kan proppe dig direkte derind, din lille forpulede møgunge)

Skulle nogen blive fristet...så har jeg præcis denne model, jeg tror ovenikøbet i farven, til salg til 1000 kroner + porto....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Bøtte » 5. feb 2017, 15:02

Bøtte skrev:Vi har ikke haft til den første (pga pladsmangel i bilen), men vil gerne have det til V. Jeg tænker det bliver en BeSafe. Det er det vi har fået anbefalet - vi har haft BeSafe i 2 ud af 3 stole til S og dem har vi været rigtig glade for.


Jeg er lige blevet opdateret på autostole-fronten og vi blev anbefalet en Recaro Zero (et eller andet). Den er det 'i size' mærke, som er lovpligtig fra næste år (for forhandlere, stole uden mærket er stadig lovlige at bruge). Det vigtigste for os er at stolen kan dreje så de får front ud mod døren mens de sættes i/tages ud af stolen og så er den monteres med isofix både bagudvendt og fremadvendt.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Danseprinsesse » 5. feb 2017, 16:03

Tusind tak for jeres bud på bagudvendte stole.

Ser ud til både 2 Way Pearl og Recaro Zero er gode bud. Men det med drejefunktion vil nok være godt for mig i forhold til at skåne ryggen.

Må ud og prøve dem i vores biler.

Hvis man køber 2 isofix baser er det så realistisk at flytte stolen mellem bilerne, eller skal man have 2 autostole så?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf FruKuk » 5. feb 2017, 22:05

Danseprinsesse skrev:Tusind tak for jeres bud på bagudvendte stole.

Ser ud til både 2 Way Pearl og Recaro Zero er gode bud. Men det med drejefunktion vil nok være godt for mig i forhold til at skåne ryggen.

Må ud og prøve dem i vores biler.

Hvis man køber 2 isofix baser er det så realistisk at flytte stolen mellem bilerne, eller skal man have 2 autostole så?


Personligt ville jeg blive komplet idiot af at skulle tage autostolen ind og ud af bilen hele tiden. Og jeg ville på ugentligt basis stå og mangle stolen, fordi hr mand havde glemt at sætte den af i børnehaven.

Men jeg er også både doven og hader at slæbe tunge ting, så måske jeg ikke er den rigtige at spørge :blush:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Bøtte » 6. feb 2017, 02:02

FruKuk skrev:
Danseprinsesse skrev:Tusind tak for jeres bud på bagudvendte stole.

Ser ud til både 2 Way Pearl og Recaro Zero er gode bud. Men det med drejefunktion vil nok være godt for mig i forhold til at skåne ryggen.

Må ud og prøve dem i vores biler.

Hvis man køber 2 isofix baser er det så realistisk at flytte stolen mellem bilerne, eller skal man have 2 autostole så?


Personligt ville jeg blive komplet idiot af at skulle tage autostolen ind og ud af bilen hele tiden. Og jeg ville på ugentligt basis stå og mangle stolen, fordi hr mand havde glemt at sætte den af i børnehaven.

Men jeg er også både doven og hader at slæbe tunge ting, så måske jeg ikke er den rigtige at spørge :blush:


Jeg er enig med Kuk. Men eftersom jeg også er lidt nærig, så ved jeg skisme ikke helt, hvad jeg ville gøre. Hvad koster en base alene?
Jeg synes 8-9000 er vanvittigt at have stående i autostole, men på den anden side, så er det jo virkelig bare træls at stå uden en stol en dag.

Vi ender med to stole, men vi genbruger også den fremadvendte stol fra S i den ene bil. Det er en Peugeot 107, så det bliver nok temmelig svært at have en bagudvendt stol i den :lol:
0
Brugeravatar
Slandramus
Indlæg: 80
Tilmeldt: 24. okt 2015, 15:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 143

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Slandramus » 6. feb 2017, 09:57

FruKuk skrev:
Danseprinsesse skrev:Tusind tak for jeres bud på bagudvendte stole.

Ser ud til både 2 Way Pearl og Recaro Zero er gode bud. Men det med drejefunktion vil nok være godt for mig i forhold til at skåne ryggen.

Må ud og prøve dem i vores biler.

Hvis man køber 2 isofix baser er det så realistisk at flytte stolen mellem bilerne, eller skal man have 2 autostole så?


Personligt ville jeg blive komplet idiot af at skulle tage autostolen ind og ud af bilen hele tiden. Og jeg ville på ugentligt basis stå og mangle stolen, fordi hr mand havde glemt at sætte den af i børnehaven.

Men jeg er også både doven og hader at slæbe tunge ting, så måske jeg ikke er den rigtige at spørge :blush:


Helt enig - plus at sådan en stol bare fylder vildt meget i børnehaven som skulle have den stående dagen over!
Jeg synes det er galt nok at skulle pakke barnevogn til dagplejen en gang om ugen!! SÅ besværligt:-D
0
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf DannyZuko » 6. feb 2017, 19:26

Hvis du har mulighed for at køre til Næstved, så kan du prøve forskellige stole her, så I får en der passer godt til lige jeres bil: http://www.sikkerautostol.dk/

Mener det koster 2-300 kr., og de var i vores tilfælde givet godt ud, da vi har lidt specielle biler. Vi har behov for at skifte stole mellem forskellige biler med både Isofix og sele, og vi endte med en Klippan Triofix Comfort og en Maxicosi Mobi. Begge modeller er vi meget glade for.
Ingen af de bagudvendte stole fra de gængse babyudstyrsbutikker passede i vores biler.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf milisa » 8. feb 2017, 21:10

Vi fik den med fra audi, da vi købte bil. Den fungerer fint. Den er bagudvendt, men selvom vi ikke har det største barn, så kan hun altså som nu 2½-årig ikke sidde i den - eller jo, det kan hun godt, men knæene er jo oppe omkring ørerne. Så vi har sat hende på forsædet og kørt dette helt i bund, SÅ kan hun være der. Men altså, vores er heldigvis vendbar, så hun ryger altså snart fremadvendt, selvom det er politisk ukorrekt og korrekthedspolitiet skyder os ved daggry.

I øvrigt, hun har siden hun var to, selv kunnet kravle op i den (og det bliver jo endnu lettere for hende, når hun kommer fremad), men derfor er de drejelige modeller stadig en rætti god ting. Men bare så du ikke nødvendigvis går i panik på din rygs vegne, hvis nu du ikke kan få en af de drejelige modeller.

Mere i øvrigt. hvis ikke, vi havde fået den stol med i bilhandlen havde vi købt brugt. Ikke om jeg giver 4-5000 kr for en autostol!
0
Tally-ho
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf DannyZuko » 9. feb 2017, 07:41

milisa skrev:Vi fik den med fra audi, da vi købte bil. Den fungerer fint. Den er bagudvendt, men selvom vi ikke har det største barn, så kan hun altså som nu 2½-årig ikke sidde i den - eller jo, det kan hun godt, men knæene er jo oppe omkring ørerne. Så vi har sat hende på forsædet og kørt dette helt i bund, SÅ kan hun være der. Men altså, vores er heldigvis vendbar, så hun ryger altså snart fremadvendt, selvom det er politisk ukorrekt og korrekthedspolitiet skyder os ved daggry.

I øvrigt, hun har siden hun var to, selv kunnet kravle op i den (og det bliver jo endnu lettere for hende, når hun kommer fremad), men derfor er de drejelige modeller stadig en rætti god ting. Men bare så du ikke nødvendigvis går i panik på din rygs vegne, hvis nu du ikke kan få en af de drejelige modeller.

Mere i øvrigt. hvis ikke, vi havde fået den stol med i bilhandlen havde vi købt brugt. Ikke om jeg giver 4-5000 kr for en autostol!

Vi er også begyndt at vende ham fremad i den ene stol. Jeg føler mig mega skyldig, hver gang vi kører sådan. :ninja:
Han vrider, vender og brokker sig over bagudvendt, fordi han gerne vil følge med i hvad der sker oppe foran, så vi får altså nogle hyggeligere køreture med fremadvendt barn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bagudvendt autostol 9-18 kg

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2017, 09:35

milisa skrev:Vi fik den med fra audi, da vi købte bil. Den fungerer fint. Den er bagudvendt, men selvom vi ikke har det største barn, så kan hun altså som nu 2½-årig ikke sidde i den - eller jo, det kan hun godt, men knæene er jo oppe omkring ørerne. Så vi har sat hende på forsædet og kørt dette helt i bund, SÅ kan hun være der. Men altså, vores er heldigvis vendbar, så hun ryger altså snart fremadvendt, selvom det er politisk ukorrekt og korrekthedspolitiet skyder os ved daggry.

I øvrigt, hun har siden hun var to, selv kunnet kravle op i den (og det bliver jo endnu lettere for hende, når hun kommer fremad), men derfor er de drejelige modeller stadig en rætti god ting. Men bare så du ikke nødvendigvis går i panik på din rygs vegne, hvis nu du ikke kan få en af de drejelige modeller.

Mere i øvrigt. hvis ikke, vi havde fået den stol med i bilhandlen havde vi købt brugt. Ikke om jeg giver 4-5000 kr for en autostol!


Er det ikke der omkring de fleste vender dem?
Det troede jeg :genert:
0

Tilbage til "Børn"