Andre med høj intelligente børn?

TomKah
Kort karma: 51
Likede indlæg: 804

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf TomKah » 10. apr 2017, 09:58

mulledit skrev:
TomKah skrev:Et eller andet sted tænker jeg jo at det er positivt - at tage i skole for at være sammen med venner men ikke behøve anstrenge sig.
Hvis jeres skolegang har været positiv, hvorfor ønsker du så ikke det samme for din søn?

Jeg har også et yngre barn som går i 1 klasse og bare skøjter igennem det hele og fokuserer på det sociale. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hun også er højt begavet, men det er ikke noget problem fordi hun finder sin lykke et andet sted.

faktisk er det eneste ønske jeg har for mine børn at de skal komme ud af skolen med selvværdet i behold. Det er der min søns mistrivsel virkelig ses. Hans selvværd er tæt på ikke eksisterende, mens min datter bare hviler i sig selv.

Jeg ønsker netop en positiv skolegang for min søn, det er det aller vigtigste. MEN pt. får han skæld ud konstant, fordi han ikke lever noget, vi kaldes til møder, fordi han ikke laver noget. De andre børn trækker sig - siger de, fordi han gider ikke sidde og bygge med træklodser, spille fodbold osv.

Vores søns selvværd er bestemt ikke godt, han er meget selvkritisk og tør ikke prøve noget nyt, det ligemeget om det er nyt mad, nyt spil, ny bog osv.

Vi vil gerne gøre noget NU, førend det bliver meget for ham.

Det forstår jeg sagtens - sådan er vores situation også.
Men du skrev bare et andet sted at du ikke ønskede samme skolegang for din søn som I havde. Jeg ønsker netop samme skolegang for min søn som jeg havde, og jeg føler det er fokus på læringsstile, kvantitet (lange skoledage) og totalt ustrukturerede timer/overgange som ødelægger det for ham. Noget som burde kunne håndteres, men som bare ikke kan åbenbart.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 38
Likede indlæg: 648

Indlægaf mulledit » 10. apr 2017, 10:51

TomKah skrev:
mulledit skrev:
TomKah skrev:Et eller andet sted tænker jeg jo at det er positivt - at tage i skole for at være sammen med venner men ikke behøve anstrenge sig.
Hvis jeres skolegang har været positiv, hvorfor ønsker du så ikke det samme for din søn?

Jeg har også et yngre barn som går i 1 klasse og bare skøjter igennem det hele og fokuserer på det sociale. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hun også er højt begavet, men det er ikke noget problem fordi hun finder sin lykke et andet sted.

faktisk er det eneste ønske jeg har for mine børn at de skal komme ud af skolen med selvværdet i behold. Det er der min søns mistrivsel virkelig ses. Hans selvværd er tæt på ikke eksisterende, mens min datter bare hviler i sig selv.

Jeg ønsker netop en positiv skolegang for min søn, det er det aller vigtigste. MEN pt. får han skæld ud konstant, fordi han ikke lever noget, vi kaldes til møder, fordi han ikke laver noget. De andre børn trækker sig - siger de, fordi han gider ikke sidde og bygge med træklodser, spille fodbold osv.

Vores søns selvværd er bestemt ikke godt, han er meget selvkritisk og tør ikke prøve noget nyt, det ligemeget om det er nyt mad, nyt spil, ny bog osv.

Vi vil gerne gøre noget NU, førend det bliver meget for ham.

Det forstår jeg sagtens - sådan er vores situation også.
Men du skrev bare et andet sted at du ikke ønskede samme skolegang for din søn som I havde. Jeg ønsker netop samme skolegang for min søn som jeg havde, og jeg føler det er fokus på læringsstile, kvantitet (lange skoledage) og totalt ustrukturerede timer/overgange som ødelægger det for ham. Noget som burde kunne håndteres, men som bare ikke kan åbenbart.

I store træk, men jeg flyttede skole - for sent og har nogle grimme oplevelser med lærer i bagagen, den del vil jeg gerne skåne ham for. Han behøver heller ikke den del med at kede sig og få skæld ud. Men mht. til det sociale, så ja for pokker.

Han skulle helst, glæde sig eller i det mindste være ok med at gå i skole hver dag, det er mit mål. Så er jeg ellers ligeglad med karakterer osv. Bare han kan lide det han skal hver dag.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 24. apr 2017, 12:59

Onsdag skal manden (jeg har et andet møde) til møde på skolen ang. en udtalelse om Bøllen, jeg går ud fra at det er en udtalelse til skole psyk. og det så herfra skal besluttes hvad der så skal ske.

Systemet virker tungt.

Jeg har dd. ringet til nogle privat skoler og vi skal til møder i næste uge. Jeg føler godt nok at processen, især samarbejdet med skolen er meget tungt og jeg tuder alt for meget. Det er en hård kamp og vi skal godt nok klø på.

Talte med en familie behandler som vi havde fået et tlf. nr på. Hun havde så opfattet, på det det forum-møde, at vi havde problemer med i hjemmet, men at Bøllen reagere voldsomt!!!! Øh, nej, han er den roligste dreng i verden. Jeg snakkede lidt med hende omkring hvad hun ellers kunne hjælpe med og at klasselæren havde, overfor mig, nævnt at der var begyndende sociale problemer, at han hellere leger selv, eks. når de andre bygger klodser. Han har jo aldrig været en legetøjsdreng, han har aldrig leget rollelege og han har altid været vellidt, kunne jeg fortælle. Hendes løsnings forslag var alligevel at vi satte os ud og lavede sandkager med ham, så han ligesom lærte de her lege. Mit respons var at det jo ikke er fordi han ikke kan, han er bare forbi det og om jeg så lavede sandkager med han fra nu af og til juleaften, det bliver han jo ikke dummere af.

Skolens og resten af systemet, deres løsning er hele tiden at han skal tilpasse sig, ikke noget med at tage fat om roden. Det er rystende. Jeg føler mig så magtesløs.

Regner med at vi i næste uge får lidt mere om hvad den nuværende skole kan tilbyde og hvad privat skolerne kan tilbyde. Håber vi bliver en del klogere.
1

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 28. apr 2017, 10:43

Udtalelsen, med vores 5 siders bilag og egen udtalelse om Bøllen bliver i dag afleveret til skolen. Så ligger den klar på skole psyk. bord, når denne kommer retur fra ferie.

Bøllen er nu optaget i Gifted Children.
0

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1896

Indlægaf FruKuk » 28. apr 2017, 19:21

Håber, at han snart får den rigtige undervisning/tilgang :kys:
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 2. maj 2017, 10:00

FruKuk skrev:Håber, at han snart får den rigtige undervisning/tilgang :kys:

Tak. Det håber vi også. Vi har ikke hørt noget som helst fra skolen. Det er altså et tosset system.
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 9. maj 2017, 06:24

Vi skulle ha hørt fra skolen i sidste uge, men vi har intet hørt :( ikke så meget som et pip.

Vi har taget beslutningen om at han skal flytte skole, jeg glæder mig bestemt ikke til at han skal have det at vide, han hade skift - i en hver form. Åhh... men det er det bedste for ham på længere sigt.
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 11. maj 2017, 07:36

Vi har stadig intet hørt.
0

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1896

Indlægaf FruKuk » 11. maj 2017, 09:21

mulledit skrev:Vi har stadig intet hørt.

Øv:( Har I fundet en skole med særlig viden om børn med høj intelligens?
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 11. maj 2017, 13:56

FruKuk skrev:
mulledit skrev:Vi har stadig intet hørt.

Øv:( Har I fundet en skole med særlig viden om børn med høj intelligens?

Ja, altså her på fyn vælter vi os ikke i dem. Men de har kendskabet og skolen tester alle deres børn. Vi må håbe at det gør en forskel.
1

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 11. maj 2017, 13:56

Skole psyk har ringet her i eftermiddag. Han sagde at han havde fået papirene i går... *SUK*
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 15. maj 2017, 06:09

Planen er nu opstartsmøde medio juni og så intelligens test. Alt bliver overdraget til ny skole.
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 17. maj 2017, 06:55

Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.

Vi er gået fra "bekymret for faglig udvikling" "slår andet barn" (den har jeg stadig aldrig hørt før- pointen var vist dårlig i konflikter) "har ikke styr på sine ting" og "forstår ikke kollektiv besked" til det stik modsatte. Imponerende. Imponerende ulækkert ihvertfald.
0

LaScrooge
Kort karma: 699
Likede indlæg: 6823

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2017, 07:44

mulledit skrev:Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.

Vi er gået fra "bekymret for faglig udvikling" "slår andet barn" (den har jeg stadig aldrig hørt før- pointen var vist dårlig i konflikter) "har ikke styr på sine ting" og "forstår ikke kollektiv besked" til det stik modsatte. Imponerende. Imponerende ulækkert ihvertfald.

Hvad lægger du i det?
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 17. maj 2017, 09:15

LaScrooge skrev:
mulledit skrev:Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.

Hvad lægger du i det?

At hun slet ikke ved hvad hun har med at gøre, men det har hun så også sagt. Måske anskuer hun ham også anderledes, efter psyk er kommet med hans bud på tiltag, jeg ved det ikke. Men det er da underligt som det kan ændre sig og så så hurtigt. Hun havde, for første gang, intet negativt. Det var dejligt, men også underligt for os.

Vi oplevede lignende sidste år, frem til møde med skole psyk, der var han alt muligt, umoden, bange, osv. og efter, som i dagen efter, der var han en sød lille dreng.

Eksempel: I forårs SFO har de et område de må bevæge sig på, det er markeret med (meget slidte) streger på asfalten i skolegården. SFO tiden er rigtig svær for Bøllen i starten, han har svært ved det ustrukturerede og kaoset, han går nogen gange væk fra de andre for at få ro. Han bliver ofte opsøgt af de andre børn, så han ikke får lidt fred. Han ser en hæk der går i en spids lige på den anden side af stregen, han går derhen og sidder lidt og leger med en pind og sand. Han bliver så fundet af en pædagog, de slår hårdt ned på den slag og han skal så i en uge iklædes en refleksvest, hver gang de er ude (det er sommer) og JA, i læste rigtigt, barnet skulle skille sig ud. Det kunne jo lige så godt ha været en spids hat :stoned: Dagen efter møde med skolepsyk. får han besked på at han bare kan tage den af, ingen forklaring til ham. Et af fokuspunkterne fra skole psyk. er netop muligheden for at han lige kan søge væk - aldrig opfyldt. Vi oplevede ikke flere udfordringer resten af året.
0

Tilbage til "Børn"