Ferie hos mormor og morfar

Brugeravatar
Slandramus
Indlæg: 80
Tilmeldt: 24. okt 2015, 15:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 143

Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf Slandramus » 20. mar 2017, 10:46

Min dreng på 21 mdr. skal om 1½ uge på ferie hos mormor og morfar fra onsdag efter dagpleje til fredag sidst på eftermiddagen.
Han har ikke tidligere været så længe væk, så jeg vil gerne bede om lidt gode råd til hvordan vi griber det an.

Det er planen at jeg (eller vi) henter ham fra dagpleje onsdag til sædvanlig tid) dvs. 16.00/16.15ish, og så kører vi afsted til mine forældre, der bor ca. 45 minutter væk, og er der altså lige omkring (eller lidt før) aftensmadstid. Men hvad er så bedst? Skal vi blive og spise og å køre efter maden? Eller blive og putte ham? Eller er det bedst bare at droppe ham af og køre hurtigt, så han bliver afleveret inden han bliver alt for træt?

Og når han så er dernede, er det så en dårlig idé at ringe og snakke med ham - fx om torsdagen? Altså vil det bare få ham til at komme i tanker om at han savner os?

Jeg er slet ikke i tvivl om at han kommer til at hygge sig helt vildt - og jeg glæææææder mig til at sove to hele nætter uden afbrydelse - og til at have en lang arbejdsdag hjemme i nattøj uden at skulle ud af døren og aflevere barn:-) I det hele taget skal det nok sagtens gå, men derfor er gode råd jo altid rare at få!
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf Lulu » 20. mar 2017, 11:02

Jeg ville sørge for at være væk inden puttetid. Hvis han falder i søvn når I er der, men I ikke er der når han vågner, tror jeg det vil påvirke ham rigtig meget. Vi har desuden gode erfaringer med at han går fra os, dvs. han går en tur med bedsteforældre og i den tid kører vi. Så er det ham der går fremfor os.

Jeg ville ikke ringe om torsdagen, men lade bedsteforældre afgøre om drengen har behov for at snakke med jer om torsdagen og så lade dem ringe op.
1
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf Olaf » 20. mar 2017, 11:25

Fik først læst det som 1 1/2 uges ferie :D Vores børn har også nemmest ved at de går. Jeg ville ikke ringe. Min dreng kan godt håndtere det, søsteren kan ikke. Jeg ville lade bedsteforældrene vurdere om drengen evt i stedet skal ringe.
1
Brugeravatar
Slandramus
Indlæg: 80
Tilmeldt: 24. okt 2015, 15:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 143

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf Slandramus » 20. mar 2017, 11:53

Olaf skrev:Fik først læst det som 1 1/2 uges ferie :D Vores børn har også nemmest ved at de går. Jeg ville ikke ringe. Min dreng kan godt håndtere det, søsteren kan ikke. Jeg ville lade bedsteforældrene vurdere om drengen evt i stedet skal ringe.


If only it was :genert:

Ej - 2 dage er nok hvad vi lige kan klare her og nu:-)
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf TomKah » 20. mar 2017, 14:55

God ferie. Jeg ville også køre inden puttetid og ikke ringe.

Min lille bøf skal først på ferie med mormor og morfar til sommer, men det bliver så 6 dage.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf ajnaM » 20. mar 2017, 16:05

Jeg ville overveje at lade mormor og morfar hente i dagplejen. Det fungerede klart bedst for min dreng sådan (da han var mindre - nu er han bare glad, når vi går... :rulle:)

Og jeg ville ikke ringe, når han er så lille. Min er snart 5, og hvis han hører vores stemmer, kan det stadig give akut hjemve, selvom han ellers aldrig har det.


Og god ferie! :banan:
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf milisa » 20. mar 2017, 17:55

ajnaM skrev:Jeg ville overveje at lade mormor og morfar hente i dagplejen. Det fungerede klart bedst for min dreng sådan (da han var mindre - nu er han bare glad, når vi går... :rulle:)

Og jeg ville ikke ringe, når han er så lille. Min er snart 5, og hvis han hører vores stemmer, kan det stadig give akut hjemve, selvom han ellers aldrig har det.


Og god ferie! :banan:


x 3 på denne.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så ville jeg lave den der med at smutte så hurtigt som muligt (i vores tilfælde ville det være ½ time, fordi vores pjok af en unge altid liiiiiiiiiiiiige skal lande et sted først!) uden de store afskedsscener. Og jeg ville under ingen omstændigheder ringe.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf Nuttegris » 26. mar 2017, 09:14

ajnaM skrev:Jeg ville overveje at lade mormor og morfar hente i dagplejen. Det fungerede klart bedst for min dreng sådan (da han var mindre - nu er han bare glad, når vi går... :rulle:)

Og jeg ville ikke ringe, når han er så lille. Min er snart 5, og hvis han hører vores stemmer, kan det stadig give akut hjemve, selvom han ellers aldrig har det.


Og god ferie! :banan:


Hvis det her var en mulighed, så ville jeg også klart hoppe på den.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ferie hos mormor og morfar

Indlægaf vibbsen » 31. mar 2017, 17:57

milisa skrev:
ajnaM skrev:Jeg ville overveje at lade mormor og morfar hente i dagplejen. Det fungerede klart bedst for min dreng sådan (da han var mindre - nu er han bare glad, når vi går... :rulle:)

Og jeg ville ikke ringe, når han er så lille. Min er snart 5, og hvis han hører vores stemmer, kan det stadig give akut hjemve, selvom han ellers aldrig har det.


Og god ferie! :banan:


x 3 på denne.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så ville jeg lave den der med at smutte så hurtigt som muligt (i vores tilfælde ville det være ½ time, fordi vores pjok af en unge altid liiiiiiiiiiiiige skal lande et sted først!) uden de store afskedsscener. Og jeg ville under ingen omstændigheder ringe.


x4 (5) på denne.

Den der med at putte og så gå er absolut no-go....For hvor er mor & far så når man vågner ????

Vi har prøvet flere modeller. Både at hun blev passet i vores eget hjem. At vi afleverede hende og kørte. Og sidst - og nok den mest populære - at Momse kom og hentede hende. Og så kørte de med tog hjem til Morfar og Djak (Morfars hund). Derudover så har mormor flere gange i forbindelse med besøg været den der henter. Emma elsker at blive hentet af Momse.

Alle modeller har fungeret. Men nu hvor hun er næsten 5 så sætter hun stor pris på at være på tur med Momserne. Og togtur til Jylland er så afgjort "tur"....Momserne er ret populærer, og de gange vi har afleveret hende i Jylland er vi (ikke særlig) pænt blevet gjort opmærksom på at vi da vist også har en lang tur hjem. Så mon ikke vi skulle smutte og de skulle have det :rulle: :rulle:

Vi har brugt at ringe og snakke i det omfang hun gad når hun var været hos dem i længere tid. Men vi taler som regel ikke sammen de første par dage. Og har som regel måtte finde os I at tale med mine (temmelig hørehæmmede) forældre istedet for med vores barn :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Børn"