Lav selv (jule)gaver fra børn

Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 43
Likede indlæg: 507

Lav selv (jule)gaver fra børn

Indlægaf Denlilleglademy » 13. nov 2017, 15:42

Har i gode ideer til lav-selv gaver til bedsteforældre o.lign? Min søn er 5 år :)

Har meldt mig ind i nogle krea fb grupper, men ved ikke om det lige er de bedste jeg har fundet. Hvis i har nogle grupper som har noget at byde på i den retning, må i meget gerne anbefale.
0
Lulu
Kort karma: 71
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 864

Re: Lav selv (jule)gaver fra børn

Indlægaf Lulu » 13. nov 2017, 15:45

Vi har en masse glas (syltetøjsglas etc), som vi putter lim på og så det der tynde papir agtige noget. Og så har vi købt fyrfadslys (led) så de kan lyse op. E er 3 og F er 1. F er ikke med til at lave dem, det magter jeg ikke, men han står på gaven alligevel.

Fra vuggestuen sidste år fik vi en mulepose hvor de enkelte børn havde malet på med noget tusch der er vamdfast, det var også en god ide synes jeg.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8603

Indlægaf Persnikedy » 13. nov 2017, 15:50

Man kan i Tiger lige nu få nogle plastkugler (dem der kan deles i 2 halve og selv fyldes med ting) til at hænge på træet. I kunne gå en tur i skoven (eller nærmeste butik) og finde lidt natur ting eller nødder som kan males, og med lidt glimmer så er det helt julet. Mon ikek bedsteforældrene vil elske en speciel lavet julekugle ?
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 85
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 1827

Indlægaf Mistermor » 13. nov 2017, 15:52

Man kan selv printe" modellen" til en kalender ud, og så lime tegninger på de enkelte måneder.

Bordskåner lavet af de store rørperler på en perlebakke.

Jeg går ind for ting, der ikke kan gå i stykker undervejs til giveren. F.eks. er saltdej eller ubrændt ler en gyser! Fordi børnene bliver så kede af det, hvis det er gået i stykker.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 13. nov 2017, 15:56

Lulu skrev:Vi har en masse glas (syltetøjsglas etc), som vi putter lim på og så det der tynde papir agtige noget. Og så har vi købt fyrfadslys (led) så de kan lyse op. E er 3 og F er 1. F er ikke med til at lave dem, det magter jeg ikke, men han står på gaven alligevel.

Fra vuggestuen sidste år fik vi en mulepose hvor de enkelte børn havde malet på med noget tusch der er vamdfast, det var også en god ide synes jeg.

Vi skal spise pænt meget syltetøj hvis vi skal det, for vi har ikke nogle glas og er ikke rigtig syltetøjstyperne :lol: men god ide st gemme glas med låg generelt, det må vi gøre :gogo:
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 13. nov 2017, 15:57

Mistermor skrev:Man kan selv printe" modellen" til en kalender ud, og så lime tegninger på de enkelte måneder.

Bordskåner lavet af de store rørperler på en perlebakke.

Jeg går ind for ting, der ikke kan gå i stykker undervejs til giveren. F.eks. er saltdej eller ubrændt ler en gyser! Fordi børnene bliver så kede af det, hvis det er gået i stykker.

Men kan de der perler ikke smelte med en gryde der kommer lige fra komfuret.

Kalender var en fin ide.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 13. nov 2017, 15:58

Persnikedy skrev:Man kan i Tiger lige nu få nogle plastkugler (dem der kan deles i 2 halve og selv fyldes med ting) til at hænge på træet. I kunne gå en tur i skoven (eller nærmeste butik) og finde lidt natur ting eller nødder som kan males, og med lidt glimmer så er det helt julet. Mon ikek bedsteforældrene vil elske en speciel lavet julekugle ?

Jeg må i Tiger, det lyder som en sjov ting. Har overvejet noget med julekugler for hvert år...men de først 5 er ligesom gået :blush:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8603

Indlægaf Persnikedy » 13. nov 2017, 16:03

Denlilleglademy skrev:
Persnikedy skrev:Man kan i Tiger lige nu få nogle plastkugler (dem der kan deles i 2 halve og selv fyldes med ting) til at hænge på træet. I kunne gå en tur i skoven (eller nærmeste butik) og finde lidt natur ting eller nødder som kan males, og med lidt glimmer så er det helt julet. Mon ikek bedsteforældrene vil elske en speciel lavet julekugle ?

Jeg må i Tiger, det lyder som en sjov ting. Har overvejet noget med julekugler for hvert år...men de først 5 er ligesom gået :blush:

Jeg mener der var 2 for 10kr og der var både runde og hjerteformet da jeg var derinde for en uges tid siden
1
Fab-Yule-Ous
ajnaM
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3304

Indlægaf ajnaM » 13. nov 2017, 18:16

Her er noget af det, vi har lavet gennem årene. Min søn er i øvrigt også 5 år, og jeg tænker, julegaverne bliver bedre i år. :lol:

Nøglering - sådan en, man snor af garn og sætter om en metalring.

Småkager eller marcipankonfekt i pyntet dåse

Tegnet/malet selvportræt eller portræt af modtageren :D

Kalender/penalhus/andre lædervarer, han så har tegnet eller skrevet udenpå. Kan også være et stofnet

Skulpturer i ler (men de skal så brændes. Det kan evt. være fimoler...)
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 367
Likede indlæg: 6346

Indlægaf Juki » 13. nov 2017, 18:40

ajnaM skrev:Her er noget af det, vi har lavet gennem årene. Min søn er i øvrigt også 5 år, og jeg tænker, julegaverne bliver bedre i år. :lol:

Kalender/penalhus/andre lædervarer, han så har tegnet eller skrevet udenpå. Kan også være et stofnet

Det der portræt af modtager er en meget sjov idé :D

---

Jeg elsker at få ting af min nevø som har en form for funktion. Og ikke fx er et askebæger pølset op i ler(hvis ikke det er blevet politisk ukorrekt at lave :gruble:) Men jeg ryger heller ikke.. Fx er jeg rigtig glad for nogle køleskabsmagneter med skøre ansigter han har lavet. Det er vist bare almindeligt modellervoks der er brugt.
0
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
ajnaM
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3304

Indlægaf ajnaM » 13. nov 2017, 18:50

Juki skrev:
ajnaM skrev:Her er noget af det, vi har lavet gennem årene. Min søn er i øvrigt også 5 år, og jeg tænker, julegaverne bliver bedre i år. :lol:

Det der portræt af modtager er en meget sjov idé :D

---

Jeg elsker at få ting af min nevø som har en form for funktion. Og ikke fx er et askebæger pølset op i ler(hvis ikke det er blevet politisk ukorrekt at lave :gruble:) Men jeg ryger heller ikke.. Fx er jeg rigtig glad for nogle køleskabsmagneter med skøre ansigter han har lavet. Det er vist bare almindeligt modellervoks der er brugt.

Jeg er ret enig, men vi har en mormor, der er skulptør, og som har lavet de fedeste ting med ham - både i ler, træ og gips. Og så bliver det faktisk noget, man gerne vil have stående. :D

Ellers er jeg principielt heller ikke fan af at lave gaver, der ikke har en funktion. Husker min barndoms tændstikæsker med pastaskruer og glimmer, eller garnedderkopper fra børnehaven...
1
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 13. nov 2017, 18:53

Jeg syede muleposer til alle bedste- og oldeforældre og satte hans håndtryk på da han var et år. Jeg er også mest til noget med funktion. Køleskabsmagneter er en god ide.
0
Olaf
Kort karma: 6
Likede indlæg: 161

Indlægaf Olaf » 13. nov 2017, 18:55

Vi har tidligere malet på glas og porcelæn købt i IKEA, malet med glas og porcelænsmaling og så i ovn. Så kan gaverne bruges af modtager. Det har været f.eks. urtepotteskjulere, krus, salt/pebersæt, vandkande (altså til drikkevand), patentflasker til saft, glas mv.

Sidste år pyntede vi fotorammer (brugte bare lim og glimmer - masser af glimmer) og satte billeder i. Vi brugte igen rammer fra IKEA
1
Olaf
Kort karma: 6
Likede indlæg: 161

Indlægaf Olaf » 13. nov 2017, 18:56

Vi har også lavet øreringe med hama miniperler
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 425
Likede indlæg: 8359

Indlægaf Flora » 13. nov 2017, 19:02

I kunne lave julepynt på perleplader. F.eks. stjerner eller hjerter og så bare med en snor i, så det kan hænges på juletræet.
1
:jule:

Tilbage til "Børn"