Lav selv (jule)gaver fra børn

Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 36
Likede indlæg: 570

Re: Lav selv (jule)gaver fra børn

Indlægaf Kalimsofie » 22. nov 2017, 09:30

Juki skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg syede muleposer til alle bedste- og oldeforældre og satte hans håndtryk på da han var et år. Jeg er også mest til noget med funktion. Køleskabsmagneter er en god ide.

Hvis nogle af dem strikker kan man måske også dekorere eller tegne/male på nogle strikkepinde :gruble:

Det kræver nok lidt motorik, men tanken og påmindelsen om børne- og oldebørn er da meget sød.

Man skal bare lige være opmærksom på, hvad man bruger til at tegne/male på strikkepindene med. Jeg fik nemlig et par af en venindes datter for mange år siden, og de smittede af på alt, jeg strikkede :lol: :lol:

Her har jeg købt et par notesbøger i brunt/natur-agtigt look til min datters onkel, og hun får så lov at dekorere for- og bagside. Han vil elske at rende rundt med hendes kunst i lommen :afro:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1367

Indlægaf Bimmerdyret » 22. nov 2017, 09:59

Nok lidt sent ude, men her er en ide til en kreativ julekalender til bedste/oldeforældre.
Det har været en tradition i mere end 40 år i min mands familie til hans bedstemor (nu 96) og det er for hele familien et "hit"

Julekalender:

Den består af en kæmpe kartonplance ståret/klippet ud i en eller anden juleform (Julemand, juletræ, jule (kat, mus, gave) osv
Der er 12 låger til "rim - fra episoder fra året der er gået (3-4 linjer)" og 12 låger til "fotos fra året der er gået".

Det er så mine sviger der laver den nu, men børn kan sagtens bidrage med tegninger, gode ideer osv, og vi leverer naturligvis et udvalg af fotos til, men vi er lige så nysgerrige for vi ved aldrig hvilke rim der kommer på og om hvem (og de er i familien bidske hæ-hæ), hvilket gør at man naturligvis må tage på besøg...

Fx.
- kunne der være et godt foto af børnebørn, kæledyr, noget fra en rejse
- et rim (bare et fiktivt fra "livet i familien")
"Knud han stegte kækt en and
Resultatet endte i en spand
Næste år det bli'r en gås
Knud han siger meget vås"

Jeg er indgift i familien og har haft kendskab til dette i 23 år...det er i vores familie ultimate roast me :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
3
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 408
Likede indlæg: 7458

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 13:34

Bimmerdyret skrev:Nok lidt sent ude, men her er en ide til en kreativ julekalender til bedste/oldeforældre.
Det har været en tradition i mere end 40 år i min mands familie til hans bedstemor (nu 96) og det er for hele familien et "hit"

Julekalender:

Den består af en kæmpe kartonplance ståret/klippet ud i en eller anden juleform (Julemand, juletræ, jule (kat, mus, gave) osv
Der er 12 låger til "rim - fra episoder fra året der er gået (3-4 linjer)" og 12 låger til "fotos fra året der er gået".

Det er så mine sviger der laver den nu, men børn kan sagtens bidrage med tegninger, gode ideer osv, og vi leverer naturligvis et udvalg af fotos til, men vi er lige så nysgerrige for vi ved aldrig hvilke rim der kommer på og om hvem (og de er i familien bidske hæ-hæ), hvilket gør at man naturligvis må tage på besøg...

Fx.
- kunne der være et godt foto af børnebørn, kæledyr, noget fra en rejse
- et rim (bare et fiktivt fra "livet i familien")
"Knud han stegte kækt en and
Resultatet endte i en spand
Næste år det bli'r en gås
Knud han siger meget vås"

Jeg er indgift i familien og har haft kendskab til dette i 23 år...det er i vores familie ultimate roast me :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Ej, det lyder da som en mega god idé! Både hyggelig og betænksom(selvfølgelig afhængig af hvad man tager med :-D)

Sådan et miks af en konfirmationstale og et nytårsbrev over året der er gået :D
0
Forarget kan man altid blive
Lykke
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Lykke » 22. nov 2017, 13:51

Jeg tror vi er ude i noget hjemmelavet selvhærdende ler, udstukket som det barnet lige synes og males på bagefter.

Så kan der hænges et lille hjerte eller gris fra barnet rundt omkring i hjemmet. Det tror jeg bliver et hit. Bare en enkelt eller to til hver af bedsteforældrene.
1
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 62
Likede indlæg: 690

Indlægaf Denlilleglademy » 10. dec 2017, 14:47

Vi endte med at lave skåle. Den her er til oldemor og skal lige have en gang lak. Så skal bedstes og farmors males i blå ih have glimmer og lak. Glimmeret er vigtigt siger barnet. Derudover skal bedstefar og farfar have en kop som dekoreres med tusch og og skal oldefar have en stor slikskål som der også skal tegnes på.

Er der nogle der har set porcelænsmaling til en rimelig pris nogle steder? Jeg har tuscher til det, men det er sjovere med maling synes jeg, det er bare Så dyrt det jeg har set.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Sorenspige
Kort karma: 318
Likede indlæg: 1619

Indlægaf Sorenspige » 17. dec 2017, 20:16

Jeg troede ikke, at vi fik lavet hjemmelavede gaver, men jeg bestilte nogle bordskånere til at tegne på, og det har min dreng gjort i dag.

Min pige giver bedsterne et billede af sig selv :P .
0

Tilbage til "Børn"