Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1363

Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf bibbs » 3. dec 2017, 13:14

Vores søn på 8 år kommer konsekvent ind til os hver nat.
Han kommer imellem kl 0000 og 0300.
Han falder fint i søvn når vi putter ham efter han har læst en bog alene i sengen.
Når han vågner om natten kan han ikke falde i søvn i egen seng, men hvis han får lov at komme ind til os sover han med det samme.

I nat havde han en kammerat til overnatning, og kom ind og spurgte hvad han skulle gøre.
Jeg gik tilbage med ham og satte en meditaions seance på, den plejer han at falde i søvn en gang imellem. Uden effekt, jeg stod derinde og nullede ham. Uden succes, jeg gik fra ham og tilbage for at tjekke hvert tiende minut i 2 timer i nat.
Til sidst endte det med at han kom med mig i seng og sov med det samme,

Han er jo mega smadret idag så vi kan ikke gøre dette på en skoleaften.

Nogen der har nogen erfaringer, eller gode råd??
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Sophies-mor » 3. dec 2017, 13:48

Min pige fik lov til at være smadret næste morgen. Og gør det stadigvæk de få gange, hun har det nu.
Hun ved at når man ikke kan sove, bliver man i sin seng og slapper af.
Far og mor må hun gerne komme ind til hvis marerdit/ bange eller syg.
Men alle de der "jeg kan ikke sove" komme labbende, har vi kun ganske få af nu.
5
Hæklerier på hjernen :cool:
Mamaseraptor
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Mamaseraptor » 3. dec 2017, 14:01

Vi havde samme problem for mange år siden. Vores søn kom hver nat og vækkede os for at sove i dobbeltsengen med os. Det betød mange gange, at vi alle tre var uoplagte næste morgen og det gik bare ikke i længden.
Vi endte med, at han blev puttet i vores seng, når det var hans sengetid og han sov uden problemer hos os hele natten.
Det stod på i nogen tid, jeg har glemt hvor længe, men vi fik alle tre søvn om natten.
Han var 9 år på det tidspunkt.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Bimmerdyret » 3. dec 2017, 19:39

Lad ham finde ud af det selv... altså ingen musik, inget nuller, ingen snak og ikke noget med at vække jer.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Æble » 3. dec 2017, 19:52

Nu har i prøvet meditations seance, ville ellers anbefale natur lyde som vi bruger til vores datter på 8 hun ikke kan sove. Regnskovslyde, havets brus, regnvejr osv. Ellers siger vi til hende at hun bare må ligge og hvile sig, og at det er ok bare at hvile sig når man ikke kan sove.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Æble » 3. dec 2017, 19:56

Og synes det er lige lovlig "curling" at gå ind til ham hver tiende minut. Der skal være ro om natten. Det kan man godt lære når man er 8 og man kan godt lære selv at sætte meditation osv på, hente et glad vand eller bare ligge og hvile sig uden at involvere hele familien. (Undtaget sjældne tilfælde hvor de har ondt, har haft mareridt eller lign)
8
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Sophies-mor » 3. dec 2017, 20:05

[quote="Æble"]Og synes det er lige lovlig "curling" at gå ind til ham hver tiende minut. Der skal være ro om natten. Det kan man godt lære når man er 8 og man kan godt lære selv at sætte meditation osv på, hente et glad vand eller bare ligge og hvile sig uden at involvere hele familien. (Undtaget sjældne tilfælde hvor de har ondt, har haft mareridt eller lign)[/quote]
Plus, at man i dén grad også skal gå meget stille for ikke at rive barnet ud af "lige ved at falde i søvn"-fasen.
Min vågner simpelthen af det :lol:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf JoyNips » 3. dec 2017, 20:14

Du skriver, at han vågner mellem 00 og 03 og ikke kan falde i søvn igen. Men hvad sker der reelt hvis han får besked på at lukke øjnene i sin egen seng, gøre kroppen tung og bare hvile sig? Er han så vågen til kl. 7 eller hvornår han skal op?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Chachacha » 3. dec 2017, 20:21

Kan I ikke lægge en madras ind til jer, som han kan lægge sig ind på? Nogle gange bliver børn nok bare lidt utrygge, og har brug for at være ved forældrene/voksne. Dobbeltsengen kan jo så fint være no-go, og han behøver ikke vække jer, men kan selv lægge sig ned på madrassen med sin dyne og sove videre. Kunne det være et forsøg værd?
5
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2092

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Dynaudio » 3. dec 2017, 20:43

Snaps. Masser af snaps!
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Studsgaard » 3. dec 2017, 20:50

Chachacha skrev:Kan I ikke lægge en madras ind til jer, som han kan lægge sig ind på? Nogle gange bliver børn nok bare lidt utrygge, og har brug for at være ved forældrene/voksne. Dobbeltsengen kan jo så fint være no-go, og han behøver ikke vække jer, men kan selv lægge sig ned på madrassen med sin dyne og sove videre. Kunne det være et forsøg værd?

Den her vil jeg også foreslå, han er stor nok til selv at putte sig på madrassen. Så bliver i ikke vækket, og han får den tryghed han har brug for. Men kommer ikke i jeres seng.

Ellers så vil jeg prøve at se hvad der reelt sker hvis i bare lader ham blive på eget værelse, hvis det bare er fordi han er vågnet, men ikke er ked af det, så ville jeg nok prøve at sige "det er nat, man skal sove nu" og så lade ham være.

Efter et par gange hvor han måske har lagt og ventet på jer, fordi han er vandt til i kommer, så tænker jeg at den tid det tager ham at falde i søvn bliver kortere og kortere.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Myresluger » 3. dec 2017, 21:35

Jeg er også på madras holdet. Og så kan jeg anbefale at anskaffe en hund :lol:
Vores søn kom hver nat og lagde sig på madrassen. Efter vi fik hund har han kun været der enkelte gange når han har været syg.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Raenil » 4. dec 2017, 10:19

Enig med madrassen. Det kan vores på seks uden at genere nogen.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf Raenil » 4. dec 2017, 10:22

Myresluger skrev:Jeg er også på madras holdet. Og så kan jeg anbefale at anskaffe en hund :lol:
Vores søn kom hver nat og lagde sig på madrassen. Efter vi fik hund har han kun været der enkelte gange når han har været syg.

Vores hund lægger sig så på madrassen i løbet af natten, så den skal lige skubbes væk først.
Men det klarer hun vidst selv, jeg hører ikke noget.
0
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1363

Re: Vores søn på 8 år vågner og kan ikke falde i søvn

Indlægaf bibbs » 4. dec 2017, 11:31

Der er desværre ikke plads til en madras i vores soveværelse, ellers havde det været oplagt.

Måske er det for curling at gå derind hvert tiende minut, så det stopper jeg med :-)
Men jeg er en kæmpe curling mor, arbejder med det, men det er ikke let...

Vi har ikke hverdagen til at have en hund lige nu, måske om et år når han cykler selv hjem fra skole hver dag.

I nat har han faktisk sovet hele natten i egen seng, eller kom ind til os kl 0515 hvor far alligevel skal op.
Vi overvejer at lade ham være oppe lidt længere, idag kommer han i seng kl 1930 og læser til kl2000. I december er det så i seng kl 2000 uden læsen pga julekalender.

Hvis vi bare lader ham ligge vil han ligge vågen. Evt komme ind hver halve eller hele time
1

Tilbage til "Børn"