Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11043

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 18. aug 2018, 17:49

Kan man gøre en kat mere renlig?

Vores 5 måneders killing er virkelig ikke god til lige at få vasket når han har brugt bakken. Hvilket er lidt ulækkert når han betragter køkkenbordet som sin seng og gerne vil sidde på skødet af os. Han er ikke taget for tidligt fra men de var ni killinger i hans kuld så jeg ved ikke om han helt har fået opmærksomhed nok.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 643
Likede indlæg: 6709

Indlægaf Pandesteg » 18. aug 2018, 18:16

Hunkat skrev:Kan man gøre en kat mere renlig?

Vores 5 måneders killing er virkelig ikke god til lige at få vasket når han har brugt bakken. Hvilket er lidt ulækkert når han betragter køkkenbordet som sin seng og gerne vil sidde på skødet af os. Han er ikke taget for tidligt fra men de var ni killinger i hans kuld så jeg ved ikke om han helt har fået opmærksomhed nok.

Det tror jeg ikke :gruble: men man kan håbe han lærer det med tiden.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1294
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21585

Indlægaf LadyFox » 18. aug 2018, 19:33

Momo er ikke en hund der leger med legetøj. Men i dag har alt legetøjet fået en rusketur, efterfulgt af en sejrsrunde. Det er vildt hyggeligt, men jeg undre mig også hvorfor han pludselig er så legesyg.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12592

Indlægaf Fru Sunshine » 19. aug 2018, 16:24

Mine små killinger er nok ved at være voksne. Og måske er de også blevet sære.
De fylder 8 år til oktober, og Fabian er så strid til at strinte, hvis han synes, vi er for langsomme. De nægter begge at bruge bakken.
Vi har boet i huset i snart 1 1/2 år, og det har ikke været nødvendigt at skifte grus. De har overhovedet ikke brugt det.

Men åh, hvor var det godt nok nemt, da de havde kattelem. Det har vi ikke nu, og vi får det heller ikke, for i min begejstring over en pæn dør, kom jeg til at vælge en, der ikke kan sættes en lem i. Øv!

Nogen gode råd? Hvordan hulen får vi missedrengen til at stoppe strinteriet?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1824

Indlægaf TinaW » 20. aug 2018, 09:58

Hvad farve er mine katte? For de er vel ikke helt almindeligt gråstribede, når farverne flyder sådan lidt ud i hinanden og de også har beige i blandet det grå/hvide? Hunkatten har bredere striber og mindre hvidt end hankatten.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1856

Indlægaf Zonta » 22. aug 2018, 10:12

Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Og så er han begyndt ikke at gide spise sin mad. Er det normalt når de bliver påvirkede af alle de der hormoner? Han får mad to gange om dagen, men spiser nærmest aldrig op. Førhen spiste han sin mad på 15-20 minutter.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 22. aug 2018, 10:52

Zonta skrev:Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Og så er han begyndt ikke at gide spise sin mad. Er det normalt når de bliver påvirkede af alle de der hormoner? Han får mad to gange om dagen, men spiser nærmest aldrig op. Førhen spiste han sin mad på 15-20 minutter.

Tænker ikke det er unormalt. Når en af vores to tæver er i løbetid, så går genboens hanhund også fra foderet.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1856

Indlægaf Zonta » 22. aug 2018, 11:14

TinaW skrev:
Zonta skrev:Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Tænker ikke det er unormalt. Når en af vores to tæver er i løbetid, så går genboens hanhund også fra foderet.

Alt deres energi går simpelthen bare på "Damer, damer, damer!!!!"? :stoned:
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 22. aug 2018, 11:30

Zonta skrev:
TinaW skrev:

Alt deres energi går simpelthen bare på "Damer, damer, damer!!!!"? :stoned:

Det tror jeg :D
Vores mindste er 16 måneder, hun hører overhovedet heller ikke efter pt. Hun er fuldstændig fikseret på at jagte fugle, hvis hun får snoren af på tur.
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 4. sep 2018, 18:16

Missetatten tabte en hjørnetand i dag. Vi fandt den på gulvet, det var lidt spøjst :lol:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 104
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2294

Indlægaf Alkaia » 4. sep 2018, 18:44

Tandsten på katte.
Udover tandbørstning... :panik: Er der så andre muligheder? Snacksticks eller noget der ligner?
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 4. sep 2018, 19:00

Alkaia skrev:Tandsten på katte.
Udover tandbørstning... :panik: Er der så andre muligheder? Snacksticks eller noget der ligner?

Der findes vist også foder som siger at det hjælper (noget med formen på foderet?). Men hvor meget hold der er i det ved jeg ikke. Og jeg har læst om et pulver man kunne tilføje til maden, plagueoff tror jeg. Men igen, jeg har ikke prøvet det selv.

Vi børster tænder med kattemalt lige nu indtil vi kan gå over til tandpasta.
1
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 4. sep 2018, 19:03

Hunkat skrev:

Der findes vist også foder som siger at det hjælper (noget med formen på foderet?). Men hvor meget hold der er i det ved jeg ikke. Og jeg har læst om et pulver man kunne tilføje til maden, plagueoff tror jeg. Men igen, jeg har ikke prøvet det selv.

Vi børster tænder med kattemalt lige nu indtil vi kan gå over til tandpasta.

Hun trives fantastisk på sit nuværende foder, så vil ikke skifte.
Det burde jeg nok lige have haft tilføjet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 643
Likede indlæg: 6709

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 19:17

Du kan give rå kyllingehalse eller (frosne) daggamle kyllinger, hvis hun er udekat (det sviner). Eller hele tørrede hønsefødder eller kaninører :)
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 4. sep 2018, 19:51

Pandesteg skrev:

Du kan give rå kyllingehalse eller (frosne) daggamle kyllinger, hvis hun er udekat (det sviner). Eller hele tørrede hønsefødder eller kaninører :)

Hvordan hjælper det på tandsten? Virker det slibende eller hvordan?
0

Tilbage til "Kæledyr"