Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12827

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Guilded_Lily » 31. okt 2023, 20:20

Min mand er gået amokka i en kammerats dyreforretning i går, så nu har vi et lager af hundemad, ben, kalveblærer, sticks og legetøj. Fint nok.

Det er bare ikke fint nok, at han så i sin (misforståede) godhed har givet hunden to store ben på to dage. Jeg kom hjem til diarré og her til aften opkast i hundekurven. Så nu er den i vaskemaskinen, og hunden har ikke andet at sove på/i i nat end et tæppe.
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10318
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18632

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 2. nov 2023, 12:14

Jeg har ikke noget stangmål men Haylie skyder i vejret nu. Sammenligner jeg med Charlie som er 162 så ligger hun også deroppe :lun:
Jeg er så spændt på hvor høj hun bliver og utålmodig for at se hende som 5-6 årig :lol:
Jeg håber vi kan beholde hendes gode overlinje.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Mivsen » 27. nov 2023, 07:29

Vores golden retriever hvalp på 16 uger, elsker bare at ligger udenfor. Vi har en stor overdækket terrasse med læ, lige udenfor køkkenet , og det er bare blevet yndlingsstedet . Ikke at vi syntes han skal være ude det er bare det han helst vil. Han skal simpelthen bæres indenfor når vi går i seng.
Men syntes godt nok det er ved at være for koldt, kan han godt ligge ude selvom det er vinter , tænker når vi når frost grader ? Eller vil han automatisk sige til og komme ind hvis han selv mærker det er for koldt. ?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 27. nov 2023, 08:04

Mivsen skrev:Vores golden retriever hvalp på 16 uger, elsker bare at ligger udenfor. Vi har en stor overdækket terrasse med læ, lige udenfor køkkenet , og det er bare blevet yndlingsstedet . Ikke at vi syntes han skal være ude det er bare det han helst vil. Han skal simpelthen bæres indenfor når vi går i seng.
Men syntes godt nok det er ved at være for koldt, kan han godt ligge ude selvom det er vinter , tænker når vi når frost grader ? Eller vil han automatisk sige til og komme ind hvis han selv mærker det er for koldt. ?


Jeg ville i hvert fald sørge for at han har en seng på ben at ligge i eller en tyk, varm madras, så han ikke ligger og kulden kryber op nedefra.
Vores ældste hund vil også meget gerne være udenfor, næsten uanset vejret.
Men da han ingen underuld har, får han ikke lov, når det bliver køligt, for han ender stort set altid med dårlig mave så.
1
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Mivsen » 27. nov 2023, 08:14

TinaW skrev:
Mivsen skrev:Vores golden retriever hvalp på 16 uger, elsker bare at ligger udenfor. Vi har en stor overdækket terrasse med læ, lige udenfor køkkenet , og det er bare blevet yndlingsstedet . Ikke at vi syntes han skal være ude det er bare det han helst vil. Han skal simpelthen bæres indenfor når vi går i seng.
Men syntes godt nok det er ved at være for koldt, kan han godt ligge ude selvom det er vinter , tænker når vi når frost grader ? Eller vil han automatisk sige til og komme ind hvis han selv mærker det er for koldt. ?


Jeg ville i hvert fald sørge for at han har en seng på ben at ligge i eller en tyk, varm madras, så han ikke ligger og kulden kryber op nedefra.
Vores ældste hund vil også meget gerne være udenfor, næsten uanset vejret.
Men da han ingen underuld har, får han ikke lov, når det bliver køligt, for han ender stort set altid med dårlig mave så.


vi har lagt et meget tykt tæppe og en en donut kurv ovenpå og han ligger helt inde i hjørnet ved husmuren :) Men tænker han skal ind når det er frost.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10318
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18632

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 29. nov 2023, 12:38

Ellers så giv ham et dækken på når han er ude i haven. Vores Nanook elsker også at ligge udenfor uanset vejret og han får lov til det. Der ligger to tæpper på terrassen som også er overdækket.
Når det er koldt så ligger han enten i sneen eller på tæpperne. På dage som i dag har han bare et overgangsdækken på. Ikke fordi han fryser men for at holde musklerne varme :-)
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Mivsen » 5. dec 2023, 13:13

Vi skal til julemarked i Flensborg næste uge. vi kan ikke nå at få pas til vores hund, hvad sker der hvis der er kontrol ? Og er det dumt at tage chancen.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 5. dec 2023, 13:30

Mivsen skrev:Vi skal til julemarked i Flensborg næste uge. vi kan ikke nå at få pas til vores hund, hvad sker der hvis der er kontrol ? Og er det dumt at tage chancen.


Jeg ville ikke gøre det:

Før en hund, som befinder sig i Danmark, forlader Danmark første gang, skal den have udstedt et dansk pas i Danmark. Tages hunden med til f. eks. Tyskland uden at den har pas, er der tale om en ulovlig udførsel, og det kan man blive straffet for.
Jeg ved ikke, hvad straffen er.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 5. dec 2023, 13:42

TinaW skrev:
Mivsen skrev:Vi skal til julemarked i Flensborg næste uge. vi kan ikke nå at få pas til vores hund, hvad sker der hvis der er kontrol ? Og er det dumt at tage chancen.


Jeg ville ikke gøre det:

Før en hund, som befinder sig i Danmark, forlader Danmark første gang, skal den have udstedt et dansk pas i Danmark. Tages hunden med til f. eks. Tyskland uden at den har pas, er der tale om en ulovlig udførsel, og det kan man blive straffet for.
Jeg ved ikke, hvad straffen er.


I DK kan hunden ende i 6 ugers karantæne for ejers regning står der her:

Dyr, der ikke har de krævede papirer, vil blive sat i seks ugers karantæne for ejerens regning
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1111

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Mivsen » 5. dec 2023, 13:45

TinaW skrev:
TinaW skrev:
Mivsen skrev:Vi skal til julemarked i Flensborg næste uge. vi kan ikke nå at få pas til vores hund, hvad sker der hvis der er kontrol ? Og er det dumt at tage chancen.


Jeg ville ikke gøre det:

Før en hund, som befinder sig i Danmark, forlader Danmark første gang, skal den have udstedt et dansk pas i Danmark. Tages hunden med til f. eks. Tyskland uden at den har pas, er der tale om en ulovlig udførsel, og det kan man blive straffet for.
Jeg ved ikke, hvad straffen er.


I DK kan hunden ende i 6 ugers karantæne for ejers regning står der her:

Dyr, der ikke har de krævede papirer, vil blive sat i seks ugers karantæne for ejerens regning


jeg fandt det også lige, han må blive på den danske side :) tak
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12827

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Guilded_Lily » 9. dec 2023, 00:25

Min lille hundepige er kommet i puberteten. Hun er i løb for første gang, opdagede jeg, da der pludselig var blodpletter på gulvet her til aften.

Så nu må jeg ud og købe løbetrusser i morgen tidlig. Vi smed den gamle hunds ud, og jeg har ingen sikkerhedsnål, så jeg kunne have brugt et par af mine.
0
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Bouje » 9. dec 2023, 22:15

Vores lille dværghamster er død, 2 år og 10 måneder, og min søn er så ked af det :trist:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 11. dec 2023, 05:46

Bouje skrev:Vores lille dværghamster er død, 2 år og 10 måneder, og min søn er så ked af det :trist:


Det er jo desværre præmissen med hamstre. De bliver ikke ret gamle.
Men jeg kan godt huske, da mit første marsvin døde.
Jeg var også knust.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10318
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18632

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 17. dec 2023, 18:14

Her i den gamle del af Alexandria er der SÅ mange hunde :love:
Den ene rejsemakker nævnte at hun ikke havde set nogle katte, eller kun en enkelt kat i snor og det er rigtigt. Man ser ingen katte og så spurgte vi i en dyrehandler. Folk har katte men de er alle indekatte her i byen fordi der er trafik og ræve. Ude på landet har flere udekatte, men de fleste er også indekatte derude pga ræve og prærieulve.
Så de passer klart bedre på deres katte her end derhjemme.
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10318
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18632

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 2. jan 2024, 08:35

Min lille Haylie er kommet i brunst - Min lille, store pige :lun:

Dagene op til nytår lagde jeg mærke til at hun var mere fjollet. Ville lege med foldmakkeren, drillede ham og blev ved indtil han løb rundt med hende :P
Det har jeg ikke observeret før på den måde. Hun tager ofte initiativ til leg, men opgiver hurtigt fordi han godt kan være den trælse type.
Men ikke lige for tiden - Nu er hun virkelig drillesyg :lol:

Nytårsaften småtissede hun flere gange og begyndte at “blinke” så ingen tvivl.

Det fik mig igen til at tænke på at jeg gerne vil have et føl på hende når hun bliver ældre.
Det skal være en Shire og jeg har 2 muligheder, begge er ejet af samme ejer og står på Sjælland og begge er sorte.

Jeg håber ikke de vælger at kastrere dem begge inden Haylie er klar. Den ene hingst er 4 år og den anden er 1 års tid så sidstenævnte passer jo ret godt ift alder.

Det kunne være virkelig dejligt at få et afkom fra hende, hvis hun bliver ved med at have det skønne temperament :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Kæledyr"