Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 13:57

Altså jeg synes det er fint og et godt initiativ med sådan en liste.

Hvad der kunne gøre den endnu bedre og adskille den fra andre lignende lister med et budget, er at specificere den. Fx nu med foder. Det er jo virkelig en jungle at finde rundt i hvad man skal vælge og hvad ens hund har brug for. Det er jo ikke nødvendigvis det samme bare fordi to racer er samme størrelse, hvis ikke de er lige aktive osv.

Jeg synes faktisk det vil være et rigtig godt initiativ med sådan en liste, hvor du også gerne tilføjer noget om hvad forskellige typer racer har brug for. Fx ved de fleste at der er forskel på hvilke racer der har brug for særlig pelspleje ved en hundefrisør fx, men det er måske de færreste der tænker over at der er forskel på om det er en storpuddel, der skal klippes op til en udstilling eller en löwchen der skal have barberet bagdelen.

Det er ikke fordi du skal specificere beløbene til diverse ting, men bare oplyse hvad der er nødvendigt og evt. lovpligtigt. Så kan man jo selv undersøge om ens forsikringsselskab i forvejen tilbyder at man kan tegne en ansvarsforsikring osv. Der er jo mange ting man ikke kan præcisere også. Bl.a træning. Det afhænger jo i den grad af hvilken form for træning det er og hvor i landet man træner.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er sådan en liste jeg kunne have glæde af, i stedet for en masse ca. beløb, der alligevel er afhængig af størrelse og race på hunden :) Det kræver selvfølgelig en del research, men måske det kan betale sig i sidste ende?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf JoyNips » 15. jan 2018, 16:12

Ja. Kattene koster ca 500 kr om måneden.
Hesten koster 7000 kr om måneden.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf Tata » 15. jan 2018, 17:40

Jeg sad lige og regnede på det, vores katte koster omkring 1500 om måneden, da de får nyrediætfoder, kvalitetsgrus, plus de får begge noget medicin (er ældre katte på 14 og 15, med et par skavanker), derudover kommer hyppige dyrlægetjek. Vores hund koster omkring 500,- om måneden, lille papillon, han får barf/tør-barf og godbidder og tyggestænger af rent kød, og spiser meget i forhold til hans størrelse.
Derudover kommer udstyr, plejeprodukter, forebyggende loppekure, sygeforsikringer, ansvarsforsikring, vaccination, negleklip, periodiske klipninger , da vores hund har allergi og deraf umulig pels, og så alt det løse (som vi ikke synes, de kan undvære :D ).
0
Timian :lun:
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf Xnaiv » 16. jan 2018, 08:11

Vores hund koster ca. om året:

Hundemad: 6.000 kr.
Forsikring: 1.700 kr.
Ekstra dyrlæge/sundhed/loppepiller: 2.500 kr.
Legetøj, godbidder mv. (vi holder os ikke tilbage): 2.000 kr.
= 12.300 kr. om året.

Dertil kommer så en del engangsudgifter ved anskaffelsen - hundegård, skåle, prisen på hunden, hundebur til bilen mv.
Så hvis man anskaffer sig så stor racehund som vores, så synes jeg faktisk man har pligt til at sætte sig ind i hvad den koster.

Vi har haft en tidligere, hvor vi brugte kr. 50.000 på dyrlæge inden den ikke stod til at redde (stor del blev taget af forsikringen, men man skal jo have pengene i første omgang)
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf Sukisaki » 14. apr 2018, 09:45

Jeg har brugt omkring 11000 på min kat på lige knap 3 år. De største udgifter var startudgifterne, hvor jeg købte hende, kradsetræ, kattebakke, lidt legetøj o.lign.

I gennemsnit bruger jeg nok omkring 100-150 kr om måneden på dagligdagsting, men så ryger der lige knap 1000 om året til forsikring - og dyrlægen ved man jo aldrig. Om lidt skal kradsetræet udskiftes, og så bliver der også lige en lidt større udskrivning end normalt..

Jeg havde gjort mig tanker om økonomien inden jeg fik hende, og foreløbig er hun billigere end budgetteret :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf Zombie » 14. apr 2018, 09:57

Ja, jeg ved hvad min hund koster. Jeg ved også, at livet kan slå en så meget ned og så uforudsigeligt, at man kan gå fra at have fint råd, til at være ret fattig. Nu har jeg et rigtig godt netværk og er ressourcestærk - hvis Ikke, ville jeg hellere tigge end adskille mig med min hund. Jeg ville aldrig tigge ting til mig selv, men min hund ville jeg prostituere mig for.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf DenBruneMunk » 14. apr 2018, 09:57

LadyFox skrev:Ja, 25 kroner om måneden i gennemsnit. Dyrlægebesøg bliver nok næppe over 1500 kroner per gang.

Spiser den hund ikke noget? Det beløb dækker jo dårligt en ansvarsforsikring på 300kr, så skal du vel købe mad og udstyr engang imellem? Den får vel også lige ekstras eller?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf LadyFox » 14. apr 2018, 10:00

DenBruneMunk skrev:
LadyFox skrev:Ja, 25 kroner om måneden i gennemsnit. Dyrlægebesøg bliver nok næppe over 1500 kroner per gang.

Spiser den hund ikke noget? Det beløb dækker jo dårligt en ansvarsforsikring på 300kr, så skal du vel købe mad og udstyr engang imellem? Den får vel også lige ekstras eller?

Jeg havde ikke hund da indlægget blev skrevet :)
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf DenBruneMunk » 14. apr 2018, 10:00

mad: 2400kr
forsikring: 2600kr
loppemiddel/årlig dyrlæge: 1800kr
godbidder: 1200kr
= 8000kr ca.. (2 hunde)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf Artem » 14. apr 2018, 11:46

JoyNips skrev:Ja. Kattene koster ca 500 kr om måneden.
Hesten koster 7000 kr om måneden.

:8: Jeg har tit hørt det er dyrt at have hest, men har aldrig før fået sat beløb på som du gør her, og det er jo mere vildt end jeg lige havde forestillet mig. :gruble:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf TinaW » 14. apr 2018, 19:07

Jeg tror det er bedst jeg ikke regner ud, hvad vores dyr (1 islandsk hest, tre mellemstore hunde, to katte og to marsvin) koster :fløjt:
Men vi har selvfølgelig råd til at have dem og til evt. uforudsete dyrlæge regninger.
Min mand fik vist et tal på hvad hesten ville koste, inden vi købte hende, men det holder jo bare slet ikke, for så skal hun lige have noget ekstra tilskud, en ekstra grime eller tre og ikke at forglemme et par trenser at skifte i mellem :genert:
0
Brugeravatar
HotStuff
Indlæg: 46
Tilmeldt: 1. okt 2016, 20:15
Kort karma: 5
Likede indlæg: 75

Re: Har du styr på, hvad dit kæledyr koster?

Indlægaf HotStuff » 14. apr 2018, 20:26

Min lille én, som hverken er kat, hund eller har pels overhovedet, koster cirka et par hundrede om måneden. Men det er absolut også kun fordi jeg går op i kvalitet og nem rengøring. Anskaffede jeg mig en mere (hvis vi ikke tænker på "indkøbspris") så ville det ikke rigtig koste mig mere. Tror faktisk jeg vil kunne komme op på 3-4 stykker før budgettet ville rykke sig bare en lille smule :lol:
Dog var startbeløbet tæt på 5000,-

Det er nemt at holde krybdyr :klap:
0

Tilbage til "Kæledyr"