Kampen mod lopper og - især - flåter

weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Kampen mod lopper og - især - flåter

Indlægaf weenuts » 23. apr 2018, 07:20

Jeg ville gerne høre, hvilke produkter I andre bruger til jeres dyr?

Vi har to hunde og 4 katte, bor ud til en skov, så især kattene er udsat for flåtangreb og jeg synes, at det er startet tidligt i år.

De sidste par år, har vi ved dyrlægen købt Bravecto, de her piller, som beskytter i op til 12 uger.

En af grundene er, at den ene kat ikke tåler spot-on særlig godt, han bliver nærmest deprimeret og sur, og vil ikke røres ved i 2-3 dage efter.
Han virker øm især i bagpartiet.

Nu er det sådan, at Bravecto i pilleform ikke er til katte, vi har fået lov til at købe den mindste pakke til hunde og så giver vi til kattene. Jeg tror ikke at den sekretær jeg lige snakkede med, er med på den idé, så jeg er lidt på jagt efter noget der virker og ikke påvirker kattene.

Jeg lavede en søgning på nettet og faldt over Canina Novermin, som skulle være et naturmiddel, men jeg kan ikke finde nogen, der har skrevet om erfaringer med det..
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Kampen mod lopper og - især - flåter

Indlægaf Studsgaard » 23. apr 2018, 07:27

Vi har seresto loppehalsbånd til hunden. De fåes også til katte.
Det virker både på lopper og flåter i 7-9 måneder. Vi syntes det er rigtig godt. Og kan meget bedre lide dem frem for de produkter der dryppes i nakken.
0
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Kampen mod lopper og - især - flåter

Indlægaf weenuts » 23. apr 2018, 07:37

Halsbånd er jeg utryg ved til kattene, da de jo render i skoven og kan komme til at hænge fast
0

Tilbage til "Kæledyr"