Gud velsigne dit kæledyr

Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf annellaII » 6. sep 2018, 05:01

Kirker velsigner dyr mange steder i verden, og på søndag sker det også i København under en tværkirkelig gudstjeneste i St. Alban’s Church i København.

Vil du lade dit kæledyr velsigne i en kirke?

Jeg vil ikke, jeg tror ikke, det rigtigt er noget for min vilde krabat af en hankat, alene at skulle have ham ind i katteburet er det rene h...... for slet ikke at tale om hans skrigen og skrålen i buret i bilen :panik: , nej min kære kat må undvære en kirkelig velsignelse.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Santa » 6. sep 2018, 05:03

Jeg synes at det er noget pjat.
Både set med kæledyrets øjne og med religiøse.
Så nej.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Sophies-mor » 6. sep 2018, 05:04

Santa skrev:Jeg synes at det er noget pjat.
Både set med kæledyrets øjne og med religiøse.
Så nej.

Enig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Madam » 6. sep 2018, 06:36

Åh, nej, vores var bange for at være på en dyrepension, så rejser var ret begrænsede, i de 10 år vi havde ham.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf LadyFox » 6. sep 2018, 15:27

Ellers tak. Jeg er ikke religiøs, og jeg tvivler på min hund har brug for velsignelse. Han virker heller ikke til at være specielt kristen, men altså.. Jeg har aldrig spurgt ham, så hvem ved...
1
...
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf vibbsen » 7. sep 2018, 21:16

Det må vist blive et nej herfra......Ærlig talt, så synes jeg det lyder som lidt noget pjat....

Fra tid til anden kunne vi dog godt bruge en excorcist som kunne kigge forbi og uddrive den djævel som tilsyneladende farer i Maude og får hende til at overfalde stakkels gamle Hans Christian bedst som han ligger og sover.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Misantropen » 7. sep 2018, 21:56

Nej, jeg er ikke katolik.

Men jeg synes ikke det lyder mere tosset end så mange andre kirkelige ceremonier. Det giver da god mening også at velsigne de dyr der betyder noget for en og som man ønsker det bedste for, når nu man tror på det. Så hvorfor ikke..
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Tanten » 8. sep 2018, 00:02

Nu er jeg ikke selv troende, men jeg synes faktisk, det er et nærmest blasfemisk knæfald for populismen i håb om at trække nye kunder i kirken. Så gammeldags er jeg nemlig.
6
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Bergen » 8. sep 2018, 05:58

Misantropen skrev:Nej, jeg er ikke katolik.

Men jeg synes ikke det lyder mere tosset end så mange andre kirkelige ceremonier. Det giver da god mening også at velsigne de dyr der betyder noget for en og som man ønsker det bedste for, når nu man tror på det. Så hvorfor ikke..


Det en anglikansk kirke.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf mariannaa » 8. sep 2018, 08:31

Dmitra skrev:
Misantropen skrev:Nej, jeg er ikke katolik.

Men jeg synes ikke det lyder mere tosset end så mange andre kirkelige ceremonier. Det giver da god mening også at velsigne de dyr der betyder noget for en og som man ønsker det bedste for, når nu man tror på det. Så hvorfor ikke..


Enig.

Jeg er ikke katolik så nej. Tvivler dog på jeg ville få Ibra velsignet i en moske hellere skulle det blive en mulighed. Men hvis folk fred i det, så lad dem, det skader i hvert fald ingen at muligheden nogle steder findes.

Min mand som er muslim recitere stort set dagligt fra koranen (beskyttelses versene) for min hund. Når han gør det, så slapper min hund af og falder i søvn. Det er sjovt at se på.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Misantropen » 8. sep 2018, 12:11

Bergen skrev:
Misantropen skrev:Nej, jeg er ikke katolik.

Men jeg synes ikke det lyder mere tosset end så mange andre kirkelige ceremonier. Det giver da god mening også at velsigne de dyr der betyder noget for en og som man ønsker det bedste for, når nu man tror på det. Så hvorfor ikke..

Det en anglikansk kirke.

Min fejl. Jeg må have læst forkert.

Tanten skrev:Nu er jeg ikke selv troende, men jeg synes faktisk, det er et nærmest blasfemisk knæfald for populismen i håb om at trække nye kunder i kirken. Så gammeldags er jeg nemlig.

Jeg havde aldrig hørt om det før i går, men da jeg søgte på det virkede det ikke som om at det var et nyt og smart påfund? Så vidt jeg kunne forstå er og har det været brugt længe flere steder og i flere religioner. Ikke kun hos dyr der skal slagtes(som måske er den mest kendte form for danskere) Der er åbenbart mange dyr der bliver velsignet og af forskellige grunde, fx servicehunde inden de sendes på opgaver for militæret.

Jeg ved selvsagt ikke hvordan det foregår alle steder og i den nævnte kirke, men på mig virkede det ikke som om at det var en ceremoni for at være moderne, men stadig med respekt for kirken og troen. Men hvad ved jeg.

Nu er jeg ikke så meget inde i velsignelser, men umiddelbart synes jeg det giver god mening at velsigne dyr på den måde. Jeg kan ikke se det blasfemiske i det og jeg er vist også meget gammeldags og traditionel hvad angår kirkelige handlinger. Fx synes jeg sjældent det er passende med et optrædende band eller at der bliver afspillet musik til en kirkelig vielse. Kæledyrsbryllupper og ceremonier hvor folk bliver gift med sig selv eller hvem/hvad de vil(en ven, en cykel..) synes jeg er useriøst og blasfemisk. Bare for at sige at jeg har grænser for kirkelige ceremonier.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 8. sep 2018, 12:34

Nej. Mine katte ville ikke sætte pris på at være i selskab med andres kæledyr. Ej heller at blive puttet i transportkasser.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Thitida-No-Chey » 1. okt 2018, 04:51

Det klarer jeg selv :)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Gud velsigne dit kæledyr

Indlægaf Annione » 1. okt 2018, 08:30

Sikke noget fis.

Men jeg vil gerne se det i tv, den dag en præst kan velsigne en hylende gris i kirken.
0

Tilbage til "Kæledyr"