Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 08:50

vulpesVelox skrev:
TinaW skrev:
vulpesVelox skrev:
TinaW skrev:Vores hunkat er totalt fornærmet over, at jeg lader tilløberen spise af HENDES madskål.
Hun stirrer bare på mig med sammenknebne øjne og vil overhovedet ikke høre tale om, at hun bare kan spise af en af de to andre madskåle :wacko:

Hånden på hjertet: Hvis katten en dag havde slæbt en vagabond med ind ad kattelemmen, som sad og spiste din aftensmad af dit allerfineste stel, når du kom hjem, så ville du også være træt af pis, right? :D


Der er heldigvis ingen kattelem :D
Og så må hun jo bare tage sig sammen og fortælle tilløberne at han skal holde sig væk, i stedet for at være sådan en tøsekat.

Det er rettidig omhu om en hals! :D

Det kan sandsynliggøres, at hannen er etableret som den dominante i forholdet, ellers ville det tiltag, du foreslår, for længst have fundet sted. Den missen (:p), den gør med øjnene er en appel til "alpha-katten" i huset. Det betyder noget i retning af "hvorfor sørger du ikke for at vores hus er i orden?", så vidt jeg forstår mig på katsk.

Det er ikke sandsynligt, at den nogensinde bliver tilfreds med ordningen. Lide i relativ stilhed, jo, men absolut accept tror jeg ikke du skal forvente. :)


Jeg tror du har ret.
Vores (neutraliserede) hankat står i det mindste fast på sin ret og flytter sig ikke, når tilløberen, der er intakt, prøver at møve sig ind når han spiser.
Men hun er også sær, vores hunkat.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Pandesteg » 22. jun 2018, 08:50

vulpesVelox skrev:
TinaW skrev:
vulpesVelox skrev:
TinaW skrev:Vores hunkat er totalt fornærmet over, at jeg lader tilløberen spise af HENDES madskål.
Hun stirrer bare på mig med sammenknebne øjne og vil overhovedet ikke høre tale om, at hun bare kan spise af en af de to andre madskåle :wacko:

Hånden på hjertet: Hvis katten en dag havde slæbt en vagabond med ind ad kattelemmen, som sad og spiste din aftensmad af dit allerfineste stel, når du kom hjem, så ville du også være træt af pis, right? :D


Der er heldigvis ingen kattelem :D
Og så må hun jo bare tage sig sammen og fortælle tilløberne at han skal holde sig væk, i stedet for at være sådan en tøsekat.

Det er rettidig omhu om en hals! :D

Det kan sandsynliggøres, at hannen er etableret som den dominante i forholdet, ellers ville det tiltag, du foreslår, for længst have fundet sted. Den missen (:p), den gør med øjnene er en appel til "alpha-katten" i huset. Det betyder noget i retning af "hvorfor sørger du ikke for at vores hus er i orden?", så vidt jeg forstår mig på katsk.

Det er ikke sandsynligt, at den nogensinde bliver tilfreds med ordningen. Lide i relativ stilhed, jo, men absolut accept tror jeg ikke du skal forvente. :)


En kat der misser med øjnene signaleret “jeg er venlig”. Ikke at det passer ind i denne sammenhæng, men det er det, det betyder.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jul 2018, 15:16

Taget ham med til dyrlægen for at få tjekket en stor byld.
Han blev både stukket i og renset, og han var meget dygtig, men han var ikke glad. Især var køreturen i transporttasken fæl.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Studsgaard » 2. jul 2018, 18:31

Lima har fået klippet klør. Det er virkelig skrækkeligt og hun er pisse bange for det.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 3. jul 2018, 06:31

vibbsen skrev:Emma forsøgte at slå Hans Christian ihjel igår. Med vores fulde billigelse....Vi stod sågar og grinede af ham da han nærmest halvdød af sult og tørst endelig så sit snit til at befri sig selv fra vores kælder hvor hun havde spærret ham inde i hvad der må have været MINDST 30 minutter, og løbe op ovenpå og ud i friheden (=sin kattegård).

Han er pt. igang med at skrive en biografi som hedder " 30 minutter i helvede -go home Frietzel Family og Natacha" :-D :-D :-D

Har Emma helt glemt Maudes oplevelser fra forleden? Emma virker en anelse inkonsekvent i sin empati.
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Muuh » 3. jul 2018, 08:02

Jeg nægtede at stå op i morges, da der stod to katte og brokkede sig over, at de endnu ikke havde fået fyldt deres madskåle op.
Sådan et par Maine Coon drenge kan virkelig være højlydte og irriterende når de ikke får deres vilje.

De må jo have været ved at dø af sult, for det mad, der allerede var i skålene var jo tydeligt uspiseligt, når skålene ikke var fyldt helt op.
3
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 3. jul 2018, 08:43

Hvis vores store hankat kunne snakke, ville den sikkert sige at vi har udsat den for det værst tænkelige - vi passer hund!
Faktisk så har de tidligere ikke haft problemer. Men desværre ville jeg aflede hundens opmærksomhed da hans "forældre" skulle gå i fredags. Det gjorde jeg med en bold der kan pive. Big mistake. Katten troede åbenbart at hunden var ved at aflive et egern eller sådan noget, for den strøg ind under sofaen og sad der i 2 timer. Derefter har den nærmest boet i vores kradsetræ på øverste platform. Vi må endda fodre den deroppe :rulle:
Så sidder den deroppe med øjne så store som tekopper hver gang hunden går forbi, men kattens søskende ligger og flyder ved siden af hunden :sarkasme:
4
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Tata » 4. jul 2018, 11:46

Manse fik medicin af min kæreste i morges. Som måtte se en video af, hvordan man giver en kat medicin først, og valgte den allermest frygtede 'burrito-metode' (altså hvor man pakker katten ind i et tæppe først, lissom hos dyrlægen :panik: ). Men han fik sin medicin, trods alt, og ingen kom til skade :gogo: .
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6973

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Ladysparrow » 1. aug 2018, 06:38

Puha, efter at have givet alle 3 katte kur mod tæger og lopper er jeg ganske sikker på at en af 3 stadig bærer nag. De fik alle 3 en omgang i går ved 19 tiden og alle 3 blev ganske fornærmede og smuttede. Olly havde dog hurtigt glemt det og var tilbage igen efter en times tid. Lucy ligeså – Jef kom in ved 22 tiden og jeg ville blive gode venner med hende igen – men næ nej – jeg fik et mørkt blik og så stak madammen af. Her til morgen kommer hun ind og jeg finder igen hendes yndlingssnack frem – sørme om seancen ikke gentager sig… Hun bærer godt nok nag den lille dame…
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf LadyFox » 1. aug 2018, 10:22

Jeg har fået det til at tordne. Jeg får i hvert fald blikke fra under sengen der ikke efterlader nogen tvivl om at det er min skyld.
14
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Studsgaard » 1. aug 2018, 11:11

Lima er røv irriteret over vi har fået Aya.
Lima har aldrig rigtig leget eller gidet andre hunde. Men tolerer dem, bare de lader hende være. Så hun er vandt til at være sammen med venners hunde, der alle bare går væk når hun brummer.

Men nu er Aya jo her ved os hele tiden og Lima syntes virkelig hun er træls. For Aya vil lege og får også opmærksomhed fra os og børnen. Specielt når børnene leger med Aya eller hvis de kæler med Lima og Aya så kommer for tæt på så brummer eller knurrer hun.
Selvfølgelig skal Aya lære at Lima er den gamle og hun bestemmer. Men Lima er virkelig en krukke og virker fornærmet over at skulle dele os
3
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Santa » 1. aug 2018, 12:12

Jeg forsøgte at gå morgentur i regnvejr. Men det var den lille skid ikke frisk på.
Efter en del forhandling lige udenfor hoveddøren, gik hun ind i porten og tissede.
EOD.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Little_Woman » 1. aug 2018, 12:53

Jeg har bruset den hund jeg passede i røven; hun er langhåret og havde haft tyndskid. Bagefter lukkede jeg os begge, PLUS mad/vand/legetøj ude på terrassen, da hun ellers ville lægge sig og være våd i min sofa.

Jeg var meget lidt populær, kan jeg godt afsløre - det var SIMPELTHEN ikke ok!
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6973

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Ladysparrow » 2. aug 2018, 06:53

Ladysparrow skrev:Puha, efter at have givet alle 3 katte kur mod tæger og lopper er jeg ganske sikker på at en af 3 stadig bærer nag. De fik alle 3 en omgang i går ved 19 tiden og alle 3 blev ganske fornærmede og smuttede. Olly havde dog hurtigt glemt det og var tilbage igen efter en times tid. Lucy ligeså – Jef kom in ved 22 tiden og jeg ville blive gode venner med hende igen – men næ nej – jeg fik et mørkt blik og så stak madammen af. Her til morgen kommer hun ind og jeg finder igen hendes yndlingssnack frem – sørme om seancen ikke gentager sig… Hun bærer godt nok nag den lille dame…


Nå, men jeg så ikke skyggen af Jeff hele aftenen og natten, sure løg... Da min kæreste kommer hjem i seng efter sin vagt siger han dog at Jeff var hjemme og hilse på. :/ Da jeg så sidder med min kaffe i morges, kommer hun forbi og stryger sig op af mit ben, hvorefter jeg kalder på hende - Hun stirrer op på mig og ser ud som om hun kommer i tanke om hvad der skete for 2 dage siden og lusker så af... :( Heldigvis er de 2 andre i godt humør.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 11:16

Jeg prøvede at fjerne den flåt, vores hunkat har siddende lige ved det ene øre.
Hun var ikke imponeret og jeg kan nu slet ikke få lov til, at komme i nærheden af øret.
Men så får hun sit loppe/flåt middel i nakken i stedet, så dør den forhåbentligt. Flåten altså....
2

Tilbage til "Kæledyr"