Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Santa » 28. jan 2018, 12:49

Vi har gjort rent i de sidste par timer.... hvilket set med hundeperspektiv er både godt og skidt!
Skidt pga den uartige støvsuger, som får meget skæld ud (ærligt, hun elsker den leg!) og gulvmopper med dens ajaxvand!
Godt, fordi vi flytter på alle møbler osv, så man kan komme ind i hjørnerne og snuse efter glemte foderkugler.
(Vi fodrer kun med tørfoder, som spredes rundt i lejligheden, så hun skal snuse sig frem. Og nogen gange kan hun ikke få fat på en, hvis den ligger under noget).

Vi kompenserer med en tur på stranden om lidt.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf mariannaa » 28. jan 2018, 12:53

Hun er blevet sat på slankekur. Hun er ikke begejstret :(
1
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf MissIce » 28. jan 2018, 15:57

Vi har genindført “ledsaget udgang” i haven efter at man har været ude at gå tur selv/opsnuse damehunde kl. 5.30 lørdag morgen :cuss:

Men jeg er nu ikke helt sikker på, at hunden synes det er en uhyrlighed - han synes vist mest, at det er en oplagt legemulighed! :lol:

Er der nogen der gider fortælle vores Beagle, at man er for gammel til både damesjov og vild leg, når man fylder 11 i morgen? :træt3:
4
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Tata » 29. jan 2018, 09:22

Vic havde blod i urinen her til morgen :(, så jeg måtte ud med en prøve og herren måtte have tjekket sin prostata. Lad os bare sige, det var ikke noget hit. Dyrlægen kunne dog ikke mærke nogen forstørrelse, så foreløbig diagnose er blærebetændelse, og så skal han ind og scannes, hvis det fortsætter, når han er fastende på fuld blære.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf McFurPants » 2. feb 2018, 15:22

Olivia har haft problemer med sit højre øre siden før jul. Dyrlægen så en stor prop voks i øret, som hun fjernede og så skulle vi putte antibiotisk stads i øret to gange om dagen i en uge. Det hjalp, men ikke nok. Så blev vi udstyret med noget ørerensevæske som lugtede af sæbevand. Det skulle hun så have i øret 2 gange om dagen i en uge mere. Der kom mere og mere ørevoks i det lille stakkels øre og til tjek viste det sig at der havde dannet sig en kæmpe prop, som dækkede trommehinden fulædstændig (så Olivia var funktionelt døv på højre øre). Dyrlægen skyllede øret ud, så proppen blev fjernet. Teorien er at øret er irriteret og derfor danner ekstra voks, den ekstra voks irriterer øret, som så danner mere voks og så videre og så videre. For at bryde den voksdannende og irriterende cirkel har skulle vi dryppe med den førte opløsning, som er antibiotisk og beroligende. I dag har hun været til endnu et tjek og der var mindre voksdannelse, men øret er stadig en smule irriteret. Så nu skal vi fortsætte weekenden over med øremedicinen og hvis ikke missepigen er holdt op med at klø øret og ryste voldsomt på hovedet mandag/tirsdag skal vi til dyrlægen endnu engang for at finde ud af hvad der så er galt.

Suk. Olivia hader at blive undersøgt/dryppet. Vi hader at skulle gøre noget hun opfatter som DYBT ubehageligt (men selvfølgelig gør vi det - hun skal jo ikke lide af ubehandlede ting). Olivia er også rigtig bange for at køre i bil og kan ikke lide at være i transportkassen, så forrige gang og i dag stressede hun så meget at hun sked i kassen på turen hjem :(

Vil I krydse jeres fingre for at det lille misseøre kommer sig nok over weekenden, så vi kan stoppe med at plage Olivia?
3
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Buffy » 2. feb 2018, 16:33

McFurPants skrev:Olivia har haft problemer med sit højre øre siden før jul. Dyrlægen så en stor prop voks i øret, som hun fjernede og så skulle vi putte antibiotisk stads i øret to gange om dagen i en uge. Det hjalp, men ikke nok. Så blev vi udstyret med noget ørerensevæske som lugtede af sæbevand. Det skulle hun så have i øret 2 gange om dagen i en uge mere. Der kom mere og mere ørevoks i det lille stakkels øre og til tjek viste det sig at der havde dannet sig en kæmpe prop, som dækkede trommehinden fulædstændig (så Olivia var funktionelt døv på højre øre). Dyrlægen skyllede øret ud, så proppen blev fjernet. Teorien er at øret er irriteret og derfor danner ekstra voks, den ekstra voks irriterer øret, som så danner mere voks og så videre og så videre. For at bryde den voksdannende og irriterende cirkel har skulle vi dryppe med den førte opløsning, som er antibiotisk og beroligende. I dag har hun været til endnu et tjek og der var mindre voksdannelse, men øret er stadig en smule irriteret. Så nu skal vi fortsætte weekenden over med øremedicinen og hvis ikke missepigen er holdt op med at klø øret og ryste voldsomt på hovedet mandag/tirsdag skal vi til dyrlægen endnu engang for at finde ud af hvad der så er galt.

Suk. Olivia hader at blive undersøgt/dryppet. Vi hader at skulle gøre noget hun opfatter som DYBT ubehageligt (men selvfølgelig gør vi det - hun skal jo ikke lide af ubehandlede ting). Olivia er også rigtig bange for at køre i bil og kan ikke lide at være i transportkassen, så forrige gang og i dag stressede hun så meget at hun sked i kassen på turen hjem :(

Vil I krydse jeres fingre for at det lille misseøre kommer sig nok over weekenden, så vi kan stoppe med at plage Olivia?


Krydser alt jeg har for fine øre :ae:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Studsgaard » 2. feb 2018, 16:37

McFurPants skrev:Olivia har haft problemer med sit højre øre siden før jul. Dyrlægen så en stor prop voks i øret, som hun fjernede og så skulle vi putte antibiotisk stads i øret to gange om dagen i en uge. Det hjalp, men ikke nok. Så blev vi udstyret med noget ørerensevæske som lugtede af sæbevand. Det skulle hun så have i øret 2 gange om dagen i en uge mere. Der kom mere og mere ørevoks i det lille stakkels øre og til tjek viste det sig at der havde dannet sig en kæmpe prop, som dækkede trommehinden fulædstændig (så Olivia var funktionelt døv på højre øre). Dyrlægen skyllede øret ud, så proppen blev fjernet. Teorien er at øret er irriteret og derfor danner ekstra voks, den ekstra voks irriterer øret, som så danner mere voks og så videre og så videre. For at bryde den voksdannende og irriterende cirkel har skulle vi dryppe med den førte opløsning, som er antibiotisk og beroligende. I dag har hun været til endnu et tjek og der var mindre voksdannelse, men øret er stadig en smule irriteret. Så nu skal vi fortsætte weekenden over med øremedicinen og hvis ikke missepigen er holdt op med at klø øret og ryste voldsomt på hovedet mandag/tirsdag skal vi til dyrlægen endnu engang for at finde ud af hvad der så er galt.

Suk. Olivia hader at blive undersøgt/dryppet. Vi hader at skulle gøre noget hun opfatter som DYBT ubehageligt (men selvfølgelig gør vi det - hun skal jo ikke lide af ubehandlede ting). Olivia er også rigtig bange for at køre i bil og kan ikke lide at være i transportkassen, så forrige gang og i dag stressede hun så meget at hun sked i kassen på turen hjem :(

Vil I krydse jeres fingre for at det lille misseøre kommer sig nok over weekenden, så vi kan stoppe med at plage Olivia?


Åh hvor er det synd for hende.
Håber virkelig det virker så hun slipper for mere.
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Maoam » 2. feb 2018, 16:50

Kørt hende til dyrlæge i bilen, stukket i hende for give hende en chip og dryppet hendes betændte øje.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 3. feb 2018, 15:47

Jeg stoppede min ude-/staldkat i transport kassen og kørte ham til dyrlægen, så han kunne få tjekket sit ben. Og de næste 4-5 dage skal han have metacam oralt. Det er jeg sikker på han også vil finde ganske uhyrligt.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf mariannaa » 3. feb 2018, 18:33

Alkaia skrev:
mariannaa skrev:Hun er blevet sat på slankekur. Hun er ikke begejstret :(


Det samme er min Pjevsepige. Hun har taget 800 (ottehundrede!) gram på mens jeg har været ude at rejse!

Jeg ved ærlig talt ikke hvad der er sket i de seks måneder jeg har været væk, men jeg er sygt forarget over min lejer! :sur:
Det er små 20% af hendes kropsvægt!

Og ja, det kræver en masse af disse !!!!!

Pyh ha, det er godt nok også meget. Min har fået fjernet sit underliv tilbage i oktober og det har åbenbart påvirket hendes stofskifte, i følge dyrlægen, så hun er begyndt at tage på. derfor har hun fået ændret sit foder.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Zonta » 3. feb 2018, 22:47

Sat ham på faste i et døgn efter ordre fra dyrlægen. Det synes en hvalp (halv golden, halv labrador) ikke er særlig fair!

Han kunne jo også lade være med at æde noget pudefyld, som vi tror er synderen, så han ikke behøver kaste op flere gange på få timer :rulle:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf McFurPants » 4. feb 2018, 14:20

TinaW skrev:Jeg stoppede min ude-/staldkat i transport kassen og kørte ham til dyrlægen, så han kunne få tjekket sit ben. Og de næste 4-5 dage skal han have metacam oralt. Det er jeg sikker på han også vil finde ganske uhyrligt.


Olivia fik også Metacam efter hun faldt ned fra en reol og humpede rundt. Hun havde forstuvet noget i bagbenet. Vi fik at vide at vi kunne give MEtacam i foder. Vi valgte hendes absolut yndlingsmad og blandede så lille en smule (1 tsk) i en skål at hun med garanti slikkede skålen ren. Det var meget lettere end at forsøge at give medicinen direkte i munden på hende. Måske kan du bruge samme teknik med din kat?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 4. feb 2018, 16:37

McFurPants skrev:
TinaW skrev:Jeg stoppede min ude-/staldkat i transport kassen og kørte ham til dyrlægen, så han kunne få tjekket sit ben. Og de næste 4-5 dage skal han have metacam oralt. Det er jeg sikker på han også vil finde ganske uhyrligt.


Olivia fik også Metacam efter hun faldt ned fra en reol og humpede rundt. Hun havde forstuvet noget i bagbenet. Vi fik at vide at vi kunne give MEtacam i foder. Vi valgte hendes absolut yndlingsmad og blandede så lille en smule (1 tsk) i en skål at hun med garanti slikkede skålen ren. Det var meget lettere end at forsøge at give medicinen direkte i munden på hende. Måske kan du bruge samme teknik med din kat?


Det kunne godt ske det var smartere. Det gik dog fint med at få det i ham i morges og han fik lidt ekstra vådkost oven i tørkosten. Nu må vi se om det går lige så nemt i morgen.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf TinaW » 8. feb 2018, 02:11

Endnu en omgang ved dyrlægen med bedøvelse og røngten af hans ben, for at udelukke et brud. Nøj han var omtåget, da han begyndte at komme til sig selv. Nu venter så yderligere 3-4 uger med smertestillende, alt efter hvornår han har tænkt sig at begynde at bruge benet.
Tænker at dråberne kommer i maden fra nu.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Modesty Blame » 10. feb 2018, 10:25

For nogle dage siden gav jeg katten en helt ny seng. Som han selvfølgelig ikke gad ligge i. Jeg prøvede at lægge hans sofapude ned i den, og så kunne man bare ligge på sofaen uden pude. Så til sidst købte jeg en pude magen til hans sofapude, og lagde ned i sengen.
.
Og ha! De første par gange placerede jeg ham i sengen og aede ham...hårdt. Men nu går han i sengen frivilligt.

Jeg vandt.
20180208_194354.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7

Tilbage til "Kæledyr"