Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Brugeravatar
Santa
Kort karma: 244
Likede indlæg: 6420

Re: Hvilke uhyrligheder har du sidst udsat dit kæledyr for ?

Indlægaf Santa » 17. feb 2018, 13:16

Jeg har besluttet at weekenden skal bruges på så meget oprydning og rengøring som jeg kan nå....det betyder mindre tid til lange ture, leg og nus.
Virkelig hårdt for primadonnaen....som ikke har været alene hjemme i en uge, har fået lange ture hver dag og masser af leg, fordi min kæreste har haft ferie....og i den kommende uge har jeg ferie.

Men nu besluttede kæresten at det var alt for synd for hende, så han tvinger mig med på tur om lidt.
Somebody free me.
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 301
Likede indlæg: 3536

Indlægaf Mani » 17. feb 2018, 13:18

Vi insisterer på han skal bruge sin kattelem - og han vil meget hellere om vi åbnede terrassedøren hver gang han skal ud & ind.
1
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1232

Indlægaf mariannaa » 24. feb 2018, 17:11

Min elskede lille hundepige skulle opereres i torsdags igen (hun blev sidst opteret i oktober pga. en betændt livmoder og kræft i en mælkekirtel)

Efterfølgende fik hun så flere knuder igen på samme sted, men en biopsi (som blev sendt til et speciallaboratorie i Tyskland) viste at der bare var tale om bindevæv i operationsarret. For en uge siden opdagede jeg så, at hun også havde fået en knude under det ene forben (stadigvæk i nærheden af hvor hun tidligere er blevet opereret.

Dyrlægen mente at det højst sandsynligt drejede sig om kræft i en lymfekirtel. Hun skulle derfor opereres i torsdags, men blev skannet inden for at sikre, at der ikke var tale om en kræft med spredning og det var der heldigvis ikke.

Jeg fik at vide at der var tale om en meget enkel operation (mindre belastende end den hun var ude for i oktober) men som operationen skred frem viste det sig, at det slet ikke var så nemt endda. Operationen tog 2 timer længere end forventet, da de måtte fjerne rigtigt meget af det bindevæv/kræft? Hun havde i det gamle operationssår. Faktisk havde de måtte grave så dybt ned, at de havde fjernet en mavemuskel.

Min hund skreg da hun vågnede op af narkosen og fortsatte resten af aftenen/natten med at pibe og kravle ind under spisebordet uden at lægge sig ned. I går var det så lidt bedre og hun havde energi til at gø af naboens hunde. I dag er hun ligeså fræk og glad som hun plejer at være, men hold nu op hvor har jeg været i tvivl om jeg har gjort det rigtige ved at belaste hende med endnu en operation (hun er en gammel hund som snart fylder 11 år) men altså nu er hun jo glad igen, så??

På torsdag skal hun så til dyrlægen for at få fjernet det kateter der er blevet lagt ind og, jeg får vel nok også noget besked om hvad der var i vejen med hende. Det frygter jeg meget. Heldigvis er det nogen fantastiske dyrlæger som arbejder der.
0
Modesty Blame
Kort karma: 217
Likede indlæg: 2785

Indlægaf Modesty Blame » 10. mar 2018, 08:40

Jeg har lige udbenet en masse kylling, mens han sov. HAHAHAHA. Hvis han havde været vågen, havde han gjort alt, hvad han kunne, for at tyvstjæle kyllingen.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2105

Indlægaf TinaW » 10. mar 2018, 13:45

Jeg tillod mig at tage ud at ride, så hundene måtte være “alene hjemme”. Det føler de vist, selvom min søn var hjemme.
Og så måtte de ikke være løse på gåturen, fordi den yngste pt har noget selektiv hørelse og synes alt der bevæger sig skal jagtes.
Heldigt nok, da der var to dådyr der krydsede stien ikke mere end 10 m fra os.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1316
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22135

Indlægaf LadyFox » 10. mar 2018, 14:35

Jeg har klippet en del af pelsen af hunden. Det synes han ikke lige var den største fest, og han ligner heller ikke ligefrem en supermodel, men jeg synes ikke rigtig det var nogen grund til at holde ham i en stor lang pels der bliver kold, våd og snasket når planen alligevel er at han skal til frisøren snart.
Han synes sådan set heller ikke det er en fest at skulle børstes igennem hver dag - så jeg tænker det er for alles bedste trods alt.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
mariannaa

Indlægaf mariannaa » 10. mar 2018, 17:24

LadyFox skrev:Jeg har klippet en del af pelsen af hunden. Det synes han ikke lige var den største fest, og han ligner heller ikke ligefrem en supermodel, men jeg synes ikke rigtig det var nogen grund til at holde ham i en stor lang pels der bliver kold, våd og snasket når planen alligevel er at han skal til frisøren snart.
Han synes sådan set heller ikke det er en fest at skulle børstes igennem hver dag - så jeg tænker det er for alles bedste trods alt.

Har du fået hund? :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1316
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22135

Indlægaf LadyFox » 10. mar 2018, 17:34

mariannaa skrev:
LadyFox skrev:Jeg har klippet en del af pelsen af hunden. Det synes han ikke lige var den største fest, og han ligner heller ikke ligefrem en supermodel, men jeg synes ikke rigtig det var nogen grund til at holde ham i en stor lang pels der bliver kold, våd og snasket når planen alligevel er at han skal til frisøren snart.

Ja, i tirsdags :D
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
mariannaa

Indlægaf mariannaa » 10. mar 2018, 17:49

LadyFox skrev:
mariannaa skrev:

Ja, i tirsdags :D

Tillykke:) Jeg har set ham i billedetråden. Han ser dejlig ud :)
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 28. mar 2018, 13:11

Vores yngste hund er i sin første løbetid. Og hun er rent ud sagt pisse irriterende. Hun går og smækker måsen op i hanhundens ansigt (helt normalt ved jeg godt) og selv om han er kastreret, så hopper han altså på, når han får chancen.
Så nu har hun fået et par af barnets aflagte boxershorts på og der er klippet hul til halen. De kommer kun af, når vi går tur, her mens hun er højløbsk. Hun er ikke fan....
Hun bliver steriliseret når det passer med at manden er hjemme og hormonerne fra løbetiden er ude af kroppen.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 796

Indlægaf DenBruneMunk » 28. mar 2018, 14:48

Samme her, tæven er i løbe tid, og har ble og boxershorts på :) Ser sjovt ud men det hjælper da lidt. Har ingen problemer med hannen, han snuser bare, og virker næsten som det kun er duften han venter på skal være på plads.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 28. mar 2018, 17:31

DenBruneMunk skrev:Samme her, tæven er i løbe tid, og har ble og boxershorts på :) Ser sjovt ud men det hjælper da lidt. Har ingen problemer med hannen, han snuser bare, og virker næsten som det kun er duften han venter på skal være på plads.

Er han intakt?
Jeg synes det er vildt frustrerende at vores hopper på, trods han blev kastreret i en alder af 10 mdr.
I går hang de sammen og stod så der og så dumme ud i 20 min til de kunne komme fra hinanden.
Det er jo ikke så smart, da hun kan få underlivsbetændelse.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 796

Indlægaf DenBruneMunk » 28. mar 2018, 17:45

TinaW skrev:Er han intakt?

Han er intakt, jeg har en drøm om at hun skal blive 2 år, før jeg beslutter noget. Han er allerede næsten 3 år.
Jeg har dog brugt bamse i hans opvækst, måske har det betydning for hans lyster, det erfarer jeg om 1 lille uge, hvor hun topper.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 807
Likede indlæg: 10812

Indlægaf vibbsen » 23. apr 2018, 19:23

Maude har tilbragt hele dagen idag i vores walk-in closet.....

Sådan går det når man er en pisse-nysgerrig møgkat som render ind hvor man faktisk ikke har noget at gøre....

Emma (6 år) (og katten naturligvis) var MEGET forarget over vores evner som katteejere. Jeg fik en kæmpe skideballe af Emma over hvorfor jeg ikke havde tjekket hvor katten var da jeg kom hjem, hvorpå hun brugte mindst 15 minutter på at tale babysprog til den og bekræfte den i hvilken forargelig behandling den havde fået....Katten var helt enig med hende....Og lod hende aller-nådist røre den på pelsen og stryge den mellem ørene....
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1228

Indlægaf MissHindenburg » 23. apr 2018, 20:01

Det er nok mere min mand, da han tabte lidt popcorn ind under sofaen = hunden er i hopla, men ak kræets hoved er ALT for stort til at møvre helt ind og få fat på de sidste popcorn - så den sidste halve time har hunden brummet, bræget, bjæffet og sukket i et forsøg på at få en af os til at gafle de sidste popcorn ud. :rulle:

Vi finder det ret underholdende og har endnu intet gjort.... Onde os :devil:
5

Tilbage til "Kæledyr"