Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf Misantropen » 24. okt 2018, 22:40

kidkomb skrev:
Misantropen skrev:Ok, jeg krydser for at der bliver en tæve til jer :D

Hvor mange er der normalt i et kuld af den race?

Det ved jeg faktisk ikke. De har haft hende til scanning og dyrlægen sagde at han kunne se 5 stk (men at der godt kan gemme sig flere, det kan være svært at se på sådan en scanning)

Jeg ved ikke hvor mange af de andre der vil have tæver.
Vi må væbne os med tålmod :D

Mon ikke der nok skal være en tæve så :D

Kuldet min yngste er fra viste sig at indeholde 11 hvalpe. Det var noget af en forløsning ovenpå det ca halvandet års ventetid jeg havde været igennem op til :lol2: Til gengæld var det ulideligt at vente på om parringen var gået godt og tæven var blevet drægtig. De 8 ugers ventid efter fødslen var også trælse, men mest pga utålmodighed :lol:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2018, 22:58

Misantropen skrev:
kidkomb skrev:
Misantropen skrev:Ok, jeg krydser for at der bliver en tæve til jer :D

Hvor mange er der normalt i et kuld af den race?

Det ved jeg faktisk ikke. De har haft hende til scanning og dyrlægen sagde at han kunne se 5 stk (men at der godt kan gemme sig flere, det kan være svært at se på sådan en scanning)

Jeg ved ikke hvor mange af de andre der vil have tæver.
Vi må væbne os med tålmod :D

Mon ikke der nok skal være en tæve så :D

Kuldet min yngste er fra viste sig at indeholde 11 hvalpe. Det var noget af en forløsning ovenpå det ca halvandet års ventetid jeg havde været igennem op til :lol2: Til gengæld var det ulideligt at vente på om parringen var gået godt og tæven var blevet drægtig. De 8 ugers ventid efter fødslen var også trælse, men mest pga utålmodighed :lol:

Det håber jeg. Men vi er ikke nr 1 på listen. Vi er nr 4 mener jeg. Og jeg ved ikke om de andre har ønsket tæver.
Hvis der kun kommer tævehvalpe er ekstrem høj kvalitet, så går de ikke til os. Så skal de til et hjem der ønsker at udstille og avle. Og det har jeg fuld forståelse for.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf Misantropen » 25. okt 2018, 00:32

kidkomb skrev:
Misantropen skrev:
kidkomb skrev:
Misantropen skrev:Ok, jeg krydser for at der bliver en tæve til jer :D

Hvor mange er der normalt i et kuld af den race?

Det ved jeg faktisk ikke. De har haft hende til scanning og dyrlægen sagde at han kunne se 5 stk (men at der godt kan gemme sig flere, det kan være svært at se på sådan en scanning)

Jeg ved ikke hvor mange af de andre der vil have tæver.
Vi må væbne os med tålmod :D

Mon ikke der nok skal være en tæve så :D

Kuldet min yngste er fra viste sig at indeholde 11 hvalpe. Det var noget af en forløsning ovenpå det ca halvandet års ventetid jeg havde været igennem op til :lol2: Til gengæld var det ulideligt at vente på om parringen var gået godt og tæven var blevet drægtig. De 8 ugers ventid efter fødslen var også trælse, men mest pga utålmodighed :lol:

Det håber jeg. Men vi er ikke nr 1 på listen. Vi er nr 4 mener jeg. Og jeg ved ikke om de andre har ønsket tæver.
Hvis der kun kommer tævehvalpe er ekstrem høj kvalitet, så går de ikke til os. Så skal de til et hjem der ønsker at udstille og avle. Og det har jeg fuld forståelse for.

Så er det straks mere nervepirrende kan jeg godt se :gisp:

Hvordan er mulighederne for at få hvalp fra et andet kuld? Jeg kender ikke racen så jeg aner intet om om det er en "sjælden" race med få kuld om året eller om det er pga. en eftertragtet opdrætter at der er flere på venteliste.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf Stitch » 28. dec 2018, 12:52

Hvordan er det gået? Hvor mange hvalpe kom der og går der en til jer?
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2019, 03:28

Update requested:
Grosser schweizer sennenhund hvalp ankommer medium februar :banan:
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf cola » 5. jan 2019, 07:44

Nu har i valgt hund, så jeg vil bare komme med et lille hint...
Lav trappen hundesikker, dvs læg enten gulvtæppe eller måtter på trappen, med mindre i putter et gitter på så den på ingen måde kan komme op ad trappen, for op skal den nok forsøge at komme.

Og endnu en oplysning: den vil hyle hjertet ud af jeres krop den første uge, hvor den skal sove væk fra alt, så med mindre i tager høreværn på, eller sover nede hos den, så holder det at den ikke må komme på første ikke længe :-)

Min holdt 4 dage... så blev jeg nødt til at overgive mig og lukke op så han kunne komme ind og sove sammen med mig (i egen kurv selvfølgelig)

BTW så ved jeg ikke om i har haft hund før, hvis ikke... så lad vær med at gøre ting hvor i ikke vil have den til at gøre som stor, fx hoppe op i sengen, bide i selen, bide i fødderne... alt ser nuttet ud når hvalpen gør det, men er næsten umuligt at pille af den når den først har lært det :-)
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf TinaW » 6. jan 2019, 09:15

cola skrev:Nu har i valgt hund, så jeg vil bare komme med et lille hint...
Lav trappen hundesikker, dvs læg enten gulvtæppe eller måtter på trappen, med mindre i putter et gitter på så den på ingen måde kan komme op ad trappen, for op skal den nok forsøge at komme.

Og endnu en oplysning: den vil hyle hjertet ud af jeres krop den første uge, hvor den skal sove væk fra alt, så med mindre i tager høreværn på, eller sover nede hos den, så holder det at den ikke må komme på første ikke længe :-)

Min holdt 4 dage... så blev jeg nødt til at overgive mig og lukke op så han kunne komme ind og sove sammen med mig (i egen kurv selvfølgelig)

BTW så ved jeg ikke om i har haft hund før, hvis ikke... så lad vær med at gøre ting hvor i ikke vil have den til at gøre som stor, fx hoppe op i sengen, bide i selen, bide i fødderne... alt ser nuttet ud når hvalpen gør det, men er næsten umuligt at pille af den når den først har lært det :-)


Det er da også IMO tangerende dyrplageri at tage en hvalp fra dens mor og evt søskende og så forvente at den kan sove alene fra dag et.
Hvis ikke man vil have den på førstesalen, soveværelset osv, så må man lægge sig på en madras sammen med den, i det rum den fremover skal sove.
Men vores må så også gerne være i både sofa og seng.
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf kidkomb » 6. jan 2019, 10:28

Guys, helt ærligt, vi HAR været igennem det der!
Stop med at søge drama, hvor der ikke er noget. Selvfølgelig lader vi ikke bare en hvalp sove helt alene fra dag 1, vi er jo ikke idioter.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf cola » 6. jan 2019, 11:11

kidkomb skrev:Guys, helt ærligt, vi HAR været igennem det der!
Stop med at søge drama, hvor der ikke er noget. Selvfølgelig lader vi ikke bare en hvalp sove helt alene fra dag 1, vi er jo ikke idioter.


Jeg vil lige sige at jeg på ingen måde ser dig som idiot, og jeg vil også sige at det faktisk er en god måde at lære hunden at være alene på, plus i skal have noget fra dens flok med hjem (jeg fik et stykke af deres tæppe), min første hund sov alene fra dag 1, han hylede 1 nat så sov han derefter, for vi havde gjort hans rum til et dejligt sted at være, han vidste også at han ikke måtte gå op ovenpå, at han så gjorde det når vi ikke var hjemme er noget andet, derfor... måtter på trappen eller gitter.

Min anden hund, ham jeg har nu, fik også lov til at sove alene, men her var han for meget flokdyr til at ville det, han ligger så også ovenpå mig hvis han kan komme afsted med det, undtagen i sengen hvor han ikke må være og ikke kommer, selv når jeg ikke er hjemme.

Så at folk kalder det dyremishandling at hunden skal sove alene fra dag 1... tja det er deres sag, mine hunde har ikke taget skade af det. og hund nr 2 vælger ofte at sove i stuen fremfor inde hos mig, han har selv valget.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf kidkomb » 6. jan 2019, 11:19

cola skrev:
kidkomb skrev:Guys, helt ærligt, vi HAR været igennem det der!
Stop med at søge drama, hvor der ikke er noget. Selvfølgelig lader vi ikke bare en hvalp sove helt alene fra dag 1, vi er jo ikke idioter.


Jeg vil lige sige at jeg på ingen måde ser dig som idiot, og jeg vil også sige at det faktisk er en god måde at lære hunden at være alene på, plus i skal have noget fra dens flok med hjem (jeg fik et stykke af deres tæppe), min første hund sov alene fra dag 1, han hylede 1 nat så sov han derefter, for vi havde gjort hans rum til et dejligt sted at være, han vidste også at han ikke måtte gå op ovenpå, at han så gjorde det når vi ikke var hjemme er noget andet, derfor... måtter på trappen eller gitter.

Min anden hund, ham jeg har nu, fik også lov til at sove alene, men her var han for meget flokdyr til at ville det, han ligger så også ovenpå mig hvis han kan komme afsted med det, undtagen i sengen hvor han ikke må være og ikke kommer, selv når jeg ikke er hjemme.

Så at folk kalder det dyremishandling at hunden skal sove alene fra dag 1... tja det er deres sag, mine hunde har ikke taget skade af det. og hund nr 2 vælger ofte at sove i stuen fremfor inde hos mig, han har selv valget.

Det troede jeg bestemt heller ikke, jeg kunne bare godt se for mig, hvordan folk ser et indlæg fra dig (og det er åbenbart en rød klud for nogen :stoned:) nogen svarer på det og så ruller bolden og jeg gider ikke det drama :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf TinaW » 6. jan 2019, 12:14

kidkomb skrev:Guys, helt ærligt, vi HAR været igennem det der!
Stop med at søge drama, hvor der ikke er noget. Selvfølgelig lader vi ikke bare en hvalp sove helt alene fra dag 1, vi er jo ikke idioter.


De var nu heller ikke møntet på dig, men ud fra det cola skrev.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er en staffordshire det rigtige valg? -er her nogen med den race?

Indlægaf kidkomb » 6. jan 2019, 13:12

TinaW skrev:
kidkomb skrev:Guys, helt ærligt, vi HAR været igennem det der!
Stop med at søge drama, hvor der ikke er noget. Selvfølgelig lader vi ikke bare en hvalp sove helt alene fra dag 1, vi er jo ikke idioter.


De var nu heller ikke møntet på dig, men ud fra det cola skrev.

No props, jeg kunne bare lige se det spinne ud af kontrol hurtigt :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Kæledyr"