Skal Tintin aflives?

ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27358

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf ajnaM » 9. mar 2019, 06:43

Rikke skrev:
ajnaM skrev:Skal han ikke bare tage selen af den?

Det har han gjort. Men hans intention om at give Tintin oplevelsen af træer og natur, er ret begrænset af, at Tintin ikke VIL med på tur uden sele.


Hvordan ved man, om et egern ikke vil noget? :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Purple Haze » 9. mar 2019, 06:57

ajnaM skrev:
Rikke skrev:
ajnaM skrev:Skal han ikke bare tage selen af den?

Det har han gjort. Men hans intention om at give Tintin oplevelsen af træer og natur, er ret begrænset af, at Tintin ikke VIL med på tur uden sele.


Hvordan ved man, om et egern ikke vil noget? :D


Men ser på hvordan kræet reagere.

Når manden gang på gang slæber det med ud, uden sele og det så løber den indenfor igen. Når han giver den sele på, så er den nysgerrig og gør egern-ting.

Men ddt ender jo nok med at den skal aflives.
Og så håber jeg den “velmenende” klager får det åndssvagt dårligt over det.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. mar 2019, 07:22

Er journalisten hos TV2 nu sikker på, at han har fået brugt ordet "lille" nok i sin artikel?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf hotlips » 9. mar 2019, 07:54

Purple Haze skrev:
ajnaM skrev:
Rikke skrev:
ajnaM skrev:Skal han ikke bare tage selen af den?

Det har han gjort. Men hans intention om at give Tintin oplevelsen af træer og natur, er ret begrænset af, at Tintin ikke VIL med på tur uden sele.


Hvordan ved man, om et egern ikke vil noget? :D


Men ser på hvordan kræet reagere.

Når manden gang på gang slæber det med ud, uden sele og det så løber den indenfor igen. Når han giver den sele på, så er den nysgerrig og gør egern-ting.

Men ddt ender jo nok med at den skal aflives.
Og så håber jeg den “velmenende” klager får det åndssvagt dårligt over det.


Det er jo fordi han har vænnet det til den sele, jeg ville med garanti også melde en nabo der gik med et pindsvin i snor uanset om det var i pleje indenfor de seks måneder og jeg er overbevist om at man ville blive fyret som plejer for pindsvinevennerne hvis man gjorde den slags.

Det er ikke kæledyr og man har et ansvar for ikke at lære dem den slags unoder hvis man tager et vildt dyr i pleje og for ikke at rende og kæle unødigt med det for det skal ud i naturen igen.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Purple Haze » 9. mar 2019, 08:02

hotlips skrev:
Purple Haze skrev:
ajnaM skrev:
Rikke skrev:
ajnaM skrev:Skal han ikke bare tage selen af den?

Det har han gjort. Men hans intention om at give Tintin oplevelsen af træer og natur, er ret begrænset af, at Tintin ikke VIL med på tur uden sele.


Hvordan ved man, om et egern ikke vil noget? :D


Men ser på hvordan kræet reagere.

Når manden gang på gang slæber det med ud, uden sele og det så løber den indenfor igen. Når han giver den sele på, så er den nysgerrig og gør egern-ting.

Men ddt ender jo nok med at den skal aflives.
Og så håber jeg den “velmenende” klager får det åndssvagt dårligt over det.


Det er jo fordi han har vænnet det til den sele, jeg ville med garanti også melde en nabo der gik med et pindsvin i snor uanset om det var i pleje indenfor de seks måneder og jeg er overbevist om at man ville blive fyret som plejer for pindsvinevennerne hvis man gjorde den slags.

Det er ikke kæledyr og man har et ansvar for ikke at lære dem den slags unoder hvis man tager et vildt dyr i pleje og for ikke at rende og kæle unødigt med det for det skal ud i naturen igen.


Well, jeg synes ikke det er bedre det dør som for at statuere et eksempel.

Det har trods alt boet i deres hus i 5 år nu, så det er nok det eneste alternativ. Hvis man går op i at det skal have et ordentligt liv, hvis det ikke må bo der.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Fru Sunshine » 9. mar 2019, 08:44

hotlips skrev:Det er jo fordi han har vænnet det til den sele, jeg ville med garanti også melde en nabo der gik med et pindsvin i snor uanset om det var i pleje indenfor de seks måneder og jeg er overbevist om at man ville blive fyret som plejer for pindsvinevennerne hvis man gjorde den slags.

Det er ikke kæledyr og man har et ansvar for ikke at lære dem den slags unoder hvis man tager et vildt dyr i pleje og for ikke at rende og kæle unødigt med det for det skal ud i naturen igen.


Hvordan skulle han ellers have fået dyret ud i naturen, hvor han får hvad han har brug for, når Tin Tin på ingen måde selv ville derud?

Hvis folk for pokker bare kunne passe deres egen, lille, selvhøjtidelige "jeg-ved-bedst"-biks, og så overlade sådan noget her, til en der tydeligvis VED noget. Som f.eks en, der har passet egern OG lukket dem ud i naturen mange gange. Han har IKKE bedt Tin Tin om at blive boende.

Det er så klamt med alt det forbandede dyneløfteri og emsige anmeldertrang.
Senest rettet af Fru Sunshine 9. mar 2019, 09:59, rettet i alt 2 gange.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6343
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14573

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Pjeps » 9. mar 2019, 09:51

De mennesker der har anmeldt det, Skal bare lade Tintin selv bestemme og købe sig nogle større sko. Jeg bliver så træt , når folk blander sig i noget så uskyldigt, i og for sig ligegyldigt for alle andre end Tintin og Decan
2
:ninja:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Misantropen » 9. mar 2019, 10:06

Hvad har han gjort for at få egernet ud efter plejen og hvorfor er det slået fejl i forhold til tidligere erfaringer med udsætning af egernunger?

Jeg tvivler ikke på at egernet kan være blevet vænnet til at selen giver tryghed, det kan også ske ved andre smådyr, men steder som vildtplejestationer, dyreparker, zoologiske haver m.m., der tager sig af skadede dyr, forladte unger m.m. er normalt meget opmærksomme på at holde en vis distance for netop at undgå dyret bliver for menneskevant og ude af stand til at klare sig alene eller i en flok senere hen.

Jeg ved ikke hvad der er gået galt her, men umiddelbart lyder det ret meget som om at man har gjort egernet en bjørnetjeneste.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2019, 10:13

Åndssvag sag.

Dette er dog potentielt problematisk:

"Tintin har været en kær gæst i flere skoleklasser på Værløse-egnen, hvor Decan Andersen har fortalt historien om det usædvanlige egern."

Det kan godt give børn en idé om, at det er godt at redde tilskadekomne eller - tror man - forladte dyr, og det kan være katastrofalt. Så jeg håber, at besøgene har været ledsaget af information om, at det er ulovligt og - ikke mindst - hvorfor, på en måde, så ingen går derfra og tror at forladte eller tilskadekomne dyr er nogen, man bør tage med hjem.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Misantropen » 9. mar 2019, 10:27

I den her artikel fra 2016 står der at han "har fået en speciel tilladelse fra myndighederne til at holde Tintin, der ellers regnes som et vildt dyr, som kæledyr."

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... opteret-af

Er problemet så ikke snarere at nogen har rod i papirerne siden Miljøstyrelsen ikke har nogen oplysninger om den tilladelse? Hvis ham Decan kan fremvise den tilladelse er der jo ikke noget at rafle om.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skal Tintin aflives?

Indlægaf Wizzze » 17. mar 2019, 09:18

0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Kæledyr"