Vis os det nyeste billede af din kat...

Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5456
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14064

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf RavenClaw » 19. jan 2024, 19:42

Fordelen ved at være langhåret om vinteren er, at man fint kan holde staldkatten med selskab, når han har fundet vejen til tømrerens isoleringslager.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2024, 19:07

Jeg fatshamer ham her på daglig basis :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10220
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18362

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf .Magic. » 24. jan 2024, 14:10

Der er vist 5 katte i den nye stald og hende her hjalp mig med at ordne boks i dag :dåne:
Jeg er ikke det største kattemenneske mere, men hun er virkelig sød og smuk. Billedet snyder lidt for hun ser grå ud, men hun er nærmere en mørk beige.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16414
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1416
Likede indlæg: 30548

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf TinaW » 28. jan 2024, 11:48

Maui :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16414
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1416
Likede indlæg: 30548

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf TinaW » 1. feb 2024, 15:49

Mulan har fundet ud af, at de havesække jeg bruger til opbevaring af hø, kan bruges som gemmested…
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 103
Likede indlæg: 4926

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Patience » 1. feb 2024, 16:04

Et sjælden billede af Bamse hvor han har åbne øjne - han ser lidt betuttet ud, men jeg synes hans øjne er så smukke :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10220
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18362

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf .Magic. » 1. feb 2024, 18:38

Staldkatten Frække Frida er temmelig modig og hun sad lidt og stenede i boksen hos min hest og derefter luntede hun roligt ud :wacko: Haylie var heldigvis bare nysgerrig - Jeg stod bare i døren og glemte at trække vejret :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7587
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24679

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf LaScrooge » 1. feb 2024, 20:33

Kat :lun:

Vi er nået til, at jeg må ae hende over ryggen mens hun spiser, men ellers holder hun afstand og nøjes med at gnide sig kælent op ad dørkarmene og miave sødt :jule:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 700
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 77
Likede indlæg: 3238

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Dansemesteren » 2. feb 2024, 13:06

LaScrooge skrev:Kat :lun:

Vi er nået til, at jeg må ae hende over ryggen mens hun spiser, men ellers holder hun afstand og nøjes med at gnide sig kælent op ad dørkarmene og miave sødt :jule:


Hun lyder som (og ligner) en genert lille snuttemis. Man skal i øvrigt aldrig opgive håbet om at få en kælekat, for kattens raison d'etre er uforudsigelighed: Bedst som man tror, man har regnet deres rutiner, likes og dislikes ud, så skifter de gear.

De første 10 år af min hunkat Fenris' liv var hun udelukkende en "jeg vil gerne ligge ved siden af dig, men jeg vil under INGEN omstændigheder sidde på dig og jeg vil kun nusses når JEG vil, og absolut ikke på maven" kat. Sådan var det, indtil hun ud en skønne dag af det blå pludselig steg op på mit skød og lagde sig til rette. Nu ligger hun på mig så ofte, hun overhovedet kan komme afsted med det, og vil meget gerne og meget hyppigt nulres på sin fede mavse. Det krævede åbenbart 10 års kiggen an for hende at afgøre, at jeg var én, hun kunne have tillid til. :D

...og så er der Gunnar, hankatten. Han gik direkte til stålet og forlangte mavenus og plads på skødet fra dag et.
Senest rettet af Dansemesteren 2. feb 2024, 15:37, rettet i alt 2 gange.
6
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
ajnaM
Indlæg: 10078
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27590

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf ajnaM » 2. feb 2024, 14:53

.Magic. skrev:Staldkatten Frække Frida er temmelig modig og hun sad lidt og stenede i boksen hos min hest og derefter luntede hun roligt ud :wacko: Haylie var heldigvis bare nysgerrig - Jeg stod bare i døren og glemte at trække vejret :lol:


Jeg har set staldkatte undslippe de mest vanvittige situationer. :shock: De er nærmest absurd hurtige på benene, når det gælder, sådan nogle størrelser. :lol:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10220
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18362

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf .Magic. » 2. feb 2024, 17:31

ajnaM skrev:
.Magic. skrev:Staldkatten Frække Frida er temmelig modig og hun sad lidt og stenede i boksen hos min hest og derefter luntede hun roligt ud :wacko: Haylie var heldigvis bare nysgerrig - Jeg stod bare i døren og glemte at trække vejret :lol:


Jeg har set staldkatte undslippe de mest vanvittige situationer. :shock: De er nærmest absurd hurtige på benene, når det gælder, sådan nogle størrelser. :lol:

Små ninjaer :D
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7587
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24679

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2024, 19:24

Dansemesteren skrev:
LaScrooge skrev:Kat :lun:

Vi er nået til, at jeg må ae hende over ryggen mens hun spiser, men ellers holder hun afstand og nøjes med at gnide sig kælent op ad dørkarmene og miave sødt :jule:


Hun lyder som (og ligner) en genert lille snuttemis. Man skal i øvrigt aldrig opgive håbet om at få en kælekat, for kattens raison d'etre er uforudsigelighed: Bedst som man tror, man har regnet deres rutiner, likes og dislikes ud, så skifter de gear.

De første 10 år af min hunkat Fenris' liv var hun udelukkende en "jeg vil gerne ligge ved siden af dig, men jeg vil under INGEN omstændigheder sidde på dig og jeg vil kun nusses når JEG vil, og absolut ikke på maven" kat. Sådan var det, indtil hun ud en skønne dag af det blå pludselig steg op på mit skød og lagde sig til rette. Nu ligger hun på mig så ofte, hun overhovedet kan komme afsted med det, og vil meget gerne og meget hyppigt nulres på sin fede mavse. Det krævede åbenbart 10 års kiggen an for hende at afgøre, at jeg var én, hun kunne have tillid til. :D

...og så er der Gunnar, hankatten. Han gik direkte til stålet og forlangte mavenus og plads på skødet fra dag et.


Jaaaa, hun er en lille snuttemis :love: <3
Tak for opmuntring! Jeg er forberedt på, at det tager noget tid og at hun skal føle sig tryg, men jeg er også urolig for, om hun kan bryde igennem sine egne forsvarsværker og overgive sig, eller om vi for evigt på afstand skal forestille os hvor rart det ville være, hvor jeg nussede hendes pels:-D Hun ligger 40cm fra mig og ruller rundt på ryggen mens hun gnider hoved og kinder ned i gulvet.... Afstanden virker teoretisk :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23698

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Aragorn » 2. feb 2024, 20:41

Hermann Lillefod von Mandsemis.

IMG20240131170104~2_copy_2073x1315.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23698

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Aragorn » 4. feb 2024, 12:15

LaScrooge skrev:
Dansemesteren skrev:
LaScrooge skrev:Kat :lun:

Vi er nået til, at jeg må ae hende over ryggen mens hun spiser, men ellers holder hun afstand og nøjes med at gnide sig kælent op ad dørkarmene og miave sødt :jule:


Hun lyder som (og ligner) en genert lille snuttemis. Man skal i øvrigt aldrig opgive håbet om at få en kælekat, for kattens raison d'etre er uforudsigelighed: Bedst som man tror, man har regnet deres rutiner, likes og dislikes ud, så skifter de gear.

De første 10 år af min hunkat Fenris' liv var hun udelukkende en "jeg vil gerne ligge ved siden af dig, men jeg vil under INGEN omstændigheder sidde på dig og jeg vil kun nusses når JEG vil, og absolut ikke på maven" kat. Sådan var det, indtil hun ud en skønne dag af det blå pludselig steg op på mit skød og lagde sig til rette. Nu ligger hun på mig så ofte, hun overhovedet kan komme afsted med det, og vil meget gerne og meget hyppigt nulres på sin fede mavse. Det krævede åbenbart 10 års kiggen an for hende at afgøre, at jeg var én, hun kunne have tillid til. :D

...og så er der Gunnar, hankatten. Han gik direkte til stålet og forlangte mavenus og plads på skødet fra dag et.


Jaaaa, hun er en lille snuttemis :love: <3
Tak for opmuntring! Jeg er forberedt på, at det tager noget tid og at hun skal føle sig tryg, men jeg er også urolig for, om hun kan bryde igennem sine egne forsvarsværker og overgive sig, eller om vi for evigt på afstand skal forestille os hvor rart det ville være, hvor jeg nussede hendes pels:-D Hun ligger 40cm fra mig og ruller rundt på ryggen mens hun gnider hoved og kinder ned i gulvet.... Afstanden virker teoretisk :-D


Måske er hun motiveret af god mad? Jeg har en dreng der kom alt for tidligt fra sin mor og det er et mirakel at han lever, og han er gået fra at vi ikke måtte røre ham til at være meget opsøgende. En del af det har været at han har fundet ud af at det faktisk er rigtigt dejligt at blive nusset i nakken og på maven, en anden del har været at han har fundet ud af at der tit følger en pose vådkost af høj kvalitet med noget nus, i stedet for den kedelige tørkost (som også er af høj kvalitet).

Katte tager ting meget i trin. Når først de har gjort noget de var i tvivl om, så bliver de sikre og gør det ofte uden betænkning bagefter. Så det bare lige én gang man skal have dem overbevist.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
fisken80
Indlæg: 22540
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1140
Likede indlæg: 52958

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf fisken80 » 4. feb 2024, 15:50

Aragorn skrev:Hermann Lillefod von Mandsemis.

IMG20240131170104~2_copy_2073x1315.jpg


Hvis ikke min egen lå lige her ved siden af mig så ville jeg lidt tro, at du havde stjålet ham…
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Kæledyr"