Min kat og vores issues

Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf Modesty Blame » 12. sep 2020, 16:27

Jeg vil lige skynde mig at indskyde, at han fik det samme foder, som opdrætteren fodrede med. Det tog mig noget tid at reagere på diarréen netop pga miljøskiftet. Men det der med savnet kunne måske godt give ham problemer. han er så vant til at have andre katte omkring sig - det kan da godt være, det er derfor. Jeg vil gerne have noget selskab til ham. Jeg får også længere til arbejde, så kommer til at være væk mindst 1 time mere om dagen - måske mere.
1
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf In_your_eyes » 12. sep 2020, 17:16

In_your_eyes skrev:Hvis ikke du allerede har det, så kan et aktivitetsbræt var en god hjælp til lidt hjernegymnastik.
Mht at dit hegn kun er 160 høj, så behøver det ikke at være et problem. Se fx dette https://m.facebook.com/groups/180479598 ... 7851175663

Og her er en beskrivelse af hvordan det er lavet. Man kan vist også købe den færdiglavede, men de er vist lidt dyre.
https://m.facebook.com/groups/700340594 ... 8797173298
0
:pompom:
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf HappyHippo » 12. sep 2020, 20:33

En aby er dårlig til at være alene og har brug for meget social kontakt, så jeg forstår ikke hvorfor du har valgt den race.
Det nemmeste ville være at tsge på et internat og finde en voksen kat, man kender temperament på, om den er vandt til at være alene, inde, ude osv.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf In_your_eyes » 12. sep 2020, 20:46

HappyHippo skrev:En aby er dårlig til at være alene og har brug for meget social kontakt, så jeg forstår ikke hvorfor du har valgt den race.
Det nemmeste ville være at tsge på et internat og finde en voksen kat, man kender temperament på, om den er vandt til at være alene, inde, ude osv.

Ro på. Ts har jo haft aby'er i 11 år, så det er jo ikke nyt for hende.
Nogle gange tager det bare længere tid før en lat falder til og nogle gange er kat og ejer bare ikke et match.
3
:pompom:
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf Modesty Blame » 12. sep 2020, 20:52

HappyHippo skrev:En aby er dårlig til at være alene og har brug for meget social kontakt, så jeg forstår ikke hvorfor du har valgt den race.
Det nemmeste ville være at tsge på et internat og finde en voksen kat, man kender temperament på, om den er vandt til at være alene, inde, ude osv.

Som sagt har jeg haft aby i 11 år til stor glæde for mig og katten. Jeg spurgte selvfølgelig opdrætter, om hun mente han kunne være enekat. Da jeg købte ham vidste jeg ikke, at jeg ville få tilbudt en bolig med mulighed for to katte, 6 dage efter jeg overtog katten.
3
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf JoyNips » 13. sep 2020, 06:40

Adfærden synes jeg for så vidt lyder som normal nok. Katte kradser i ting og hopper op på ting. Og unge katte udforsker verden og deres evner. Katten bliver ældre og du får den opdraget mere. Men den kommer jo aldrig til at blive lige så chill som mine briter (hvoraf én i øvrigt også er slem til at hvæsse kløer i møbler).
Nu har du katten og sådan er det jo, men hvis du i sidste ende er nødt til at returnere ham, så synes jeg du skal overveje, om en anden race vil være bedre til dig når hans aktivitetsniveau stresser dig. Aby’er er bare en race der godt kan være lidt elektrisk og højspændt (og så vidt jeg husker har du haft en med adfærdsproblemer før?)

Jeg er noget mere bekymret for diarreen. Dels at du har overtaget en kat der havde diarre på overtagelsestidspunktet og dels at det ikke efter 6 uger er gået i orden.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Min kat og vores issues

Indlægaf Modesty Blame » 13. sep 2020, 08:10

JoyNips skrev:Adfærden synes jeg for så vidt lyder som normal nok. Katte kradser i ting og hopper op på ting. Og unge katte udforsker verden og deres evner. Katten bliver ældre og du får den opdraget mere. Men den kommer jo aldrig til at blive lige så chill som mine briter (hvoraf én i øvrigt også er slem til at hvæsse kløer i møbler).
Nu har du katten og sådan er det jo, men hvis du i sidste ende er nødt til at returnere ham, så synes jeg du skal overveje, om en anden race vil være bedre til dig når hans aktivitetsniveau stresser dig. Aby’er er bare en race der godt kan være lidt elektrisk og højspændt (og så vidt jeg husker har du haft en med adfærdsproblemer før?)

Jeg er noget mere bekymret for diarreen. Dels at du har overtaget en kat der havde diarre på overtagelsestidspunktet og dels at det ikke efter 6 uger er gået i orden.

Den gamle havde ikke adfærdsproblemer, han vækkede mig bare om morgenen, og det brokkede jeg mig over - men i virkeligheden elskede jeg det jo. Arh - måske ikke klokken 4 om morgenen, men han var en god kat. De sidste år ville han ikke spise tørfoder, og det var da besværligt, men hvad gør man ikke for sin seniorkat.
0

Tilbage til "Kæledyr"