Høns

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. jul 2021, 15:22

Pandesteg skrev:Æv jeg er skuffet, den ene høne har fået 1 kylling og den anden 2 (måske 3) og de har begge haft 7 æg at ruge på. Sidstnævnte er hoppet af reden, den anden ruger stadig men jeg tror ikke på at der kommer flere kyllinger nu. Jeg har lyst æggene hen ad vejen og var ret sikker på at langt de fleste var befrugtede og udviklede sig. Men må jo have taget fejl.

Nå, men så er der da i hvert fald plads til at vi kan lade nogle flere ruge, hvis det kommer flere skrukhøns.

Ja det var en lav ratio ift æg.

Hvordan går det med dem?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. jul 2021, 15:26

Vi har haft besøg af den lokale skydeklub eller hvad der hedder. Ræveproblemet er åbenbart virkelig stort her i området. Så jægerne beder om lov til at tage dem på de forskellige grunde. Ja tak.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2021, 19:15

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:Æv jeg er skuffet, den ene høne har fået 1 kylling og den anden 2 (måske 3) og de har begge haft 7 æg at ruge på. Sidstnævnte er hoppet af reden, den anden ruger stadig men jeg tror ikke på at der kommer flere kyllinger nu. Jeg har lyst æggene hen ad vejen og var ret sikker på at langt de fleste var befrugtede og udviklede sig. Men må jo have taget fejl.

Nå, men så er der da i hvert fald plads til at vi kan lade nogle flere ruge, hvis det kommer flere skrukhøns.

Ja det var en lav ratio ift æg.

Hvordan går det med dem?


Det går fint, de virker livskraftige og mødrene passer dem godt, men klog af skade venter jeg lige med at glæde mig alt for meget til de er blevet lidt større og jeg ved at de klarer den. Nå ja og til vi ved hvem der ender med at skulle af med hovedet.
Senest rettet af Pandesteg 31. jul 2021, 19:17, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2021, 19:16

FormerlyKnownAs skrev:Vi har haft besøg af den lokale skydeklub eller hvad der hedder. Ræveproblemet er åbenbart virkelig stort her i området. Så jægerne beder om lov til at tage dem på de forskellige grunde. Ja tak.


Det lyder sgu heftigt! Jeg ville sætte strøm op hvis jeg var jer.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. jul 2021, 19:23

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi har haft besøg af den lokale skydeklub eller hvad der hedder. Ræveproblemet er åbenbart virkelig stort her i området. Så jægerne beder om lov til at tage dem på de forskellige grunde. Ja tak.


Det lyder sgu heftigt! Jeg ville sætte strøm op hvis jeg var jer.


Jeg tør ikke have strøm pga katte, hunde og børn.

Lige nu står det stille hele hønseprojektet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. jul 2021, 19:24

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:Æv jeg er skuffet, den ene høne har fået 1 kylling og den anden 2 (måske 3) og de har begge haft 7 æg at ruge på. Sidstnævnte er hoppet af reden, den anden ruger stadig men jeg tror ikke på at der kommer flere kyllinger nu. Jeg har lyst æggene hen ad vejen og var ret sikker på at langt de fleste var befrugtede og udviklede sig. Men må jo have taget fejl.

Nå, men så er der da i hvert fald plads til at vi kan lade nogle flere ruge, hvis det kommer flere skrukhøns.

Ja det var en lav ratio ift æg.

Hvordan går det med dem?


Det går fint, de virker livskraftige og mødrene passer dem godt, men klog af skade venter jeg lige med at glæde mig alt for meget til de er blevet lidt større og jeg ved at de klarer den. Nå ja og til vi ved hvem der ender med at skulle af med hovedet.


:shock:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2021, 19:49

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:Æv jeg er skuffet, den ene høne har fået 1 kylling og den anden 2 (måske 3) og de har begge haft 7 æg at ruge på. Sidstnævnte er hoppet af reden, den anden ruger stadig men jeg tror ikke på at der kommer flere kyllinger nu. Jeg har lyst æggene hen ad vejen og var ret sikker på at langt de fleste var befrugtede og udviklede sig. Men må jo have taget fejl.

Nå, men så er der da i hvert fald plads til at vi kan lade nogle flere ruge, hvis det kommer flere skrukhøns.

Ja det var en lav ratio ift æg.

Hvordan går det med dem?


Det går fint, de virker livskraftige og mødrene passer dem godt, men klog af skade venter jeg lige med at glæde mig alt for meget til de er blevet lidt større og jeg ved at de klarer den. Nå ja og til vi ved hvem der ender med at skulle af med hovedet.


:shock:


Der er jo ikke så meget andet at gøre :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2021, 07:19

Er der nogle herinde der har nogle gode ideer til hvordan man kan lukke af til kyllingernes mad, så de voksne ikke æder det hele (mest fordi de grovæder det som var der ingen morgendag og jeg gider ikke skulle ud og købe 25 kg kyllingefoder igen). Jeg overvejer lidt noget med noget havehegn rundt om, men det bliver lidt besværligt, da foderskålen i begge kyllingegårde står under et lille halvtag sammen med moderens mad og hun skal jo kunne komme til sit.

Nå, any ideas?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Høns

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. aug 2021, 07:23

Jeg har lavet en madhule til kyllingerne, jeg har skåret en indgang i en plastic boks, og sat en skål med kyllinge fodder og vand derind. Oven på kassen ligger der en tung sten, så de voksne ikke får skubbet kassen væk.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2021, 07:35

Madam Pomfrey skrev:Jeg har lavet en madhule til kyllingerne, jeg har skåret en indgang i en plastic boks, og sat en skål med kyllinge fodder og vand derind. Oven på kassen ligger der en tung sten, så de voksne ikke får skubbet kassen væk.


Det er en god ide. Må se om jeg kan finde en plastikkasse vi ikke har i brug og gøre det samme.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Høns

Indlægaf Kakadu » 13. aug 2021, 16:40

Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har lavet en madhule til kyllingerne, jeg har skåret en indgang i en plastic boks, og sat en skål med kyllinge fodder og vand derind. Oven på kassen ligger der en tung sten, så de voksne ikke får skubbet kassen væk.


Det er en god ide. Må se om jeg kan finde en plastikkasse vi ikke har i brug og gøre det samme.

En mælkekasse vendt på hovedet dur også (de gamle grønne, man sætter bag på puch maxien).
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2021, 19:16

Kakadu skrev:
Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har lavet en madhule til kyllingerne, jeg har skåret en indgang i en plastic boks, og sat en skål med kyllinge fodder og vand derind. Oven på kassen ligger der en tung sten, så de voksne ikke får skubbet kassen væk.


Det er en god ide. Må se om jeg kan finde en plastikkasse vi ikke har i brug og gøre det samme.

En mælkekasse vendt på hovedet dur også (de gamle grønne, man sætter bag på puch maxien).


Kan de godt regne ud at se skal gå derind? Det ville jo være dejlig nemt!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Høns

Indlægaf Kakadu » 13. aug 2021, 20:18

Pandesteg skrev:
Kakadu skrev:
Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har lavet en madhule til kyllingerne, jeg har skåret en indgang i en plastic boks, og sat en skål med kyllinge fodder og vand derind. Oven på kassen ligger der en tung sten, så de voksne ikke får skubbet kassen væk.


Det er en god ide. Må se om jeg kan finde en plastikkasse vi ikke har i brug og gøre det samme.

En mælkekasse vendt på hovedet dur også (de gamle grønne, man sætter bag på puch maxien).


Kan de godt regne ud at se skal gå derind? Det ville jo være dejlig nemt!

Det går jeg ud fra, kender i hvert fald en del, der bruger dem.

Jeg har ikke personlig erfaring med det, mine kyllinger spiser det samme som resten af flokken.
1
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10075
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18116

Re: Høns

Indlægaf .Magic. » 15. aug 2021, 10:57

1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 20. aug 2021, 08:25

Kakadu skrev:
Pandesteg skrev:
Kakadu skrev:
Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har lavet en madhule til kyllingerne, jeg har skåret en indgang i en plastic boks, og sat en skål med kyllinge fodder og vand derind. Oven på kassen ligger der en tung sten, så de voksne ikke får skubbet kassen væk.


Det er en god ide. Må se om jeg kan finde en plastikkasse vi ikke har i brug og gøre det samme.

En mælkekasse vendt på hovedet dur også (de gamle grønne, man sætter bag på puch maxien).


Kan de godt regne ud at se skal gå derind? Det ville jo være dejlig nemt!

Det går jeg ud fra, kender i hvert fald en del, der bruger dem.

Jeg har ikke personlig erfaring med det, mine kyllinger spiser det samme som resten af flokken.


Jeg prøvede med mælkekassen, men mine høns er åbenbart for snu, for de voksne stak bare hovedet ind mellem tremmerne og åd løs :lol: Men nu flytter jeg bare kyllingemaden ud, når de er sammen, og strør lidt rundt omkring i gården. Kyllingerne spiser også hvede og hvad deres mor nu ellers finder til dem, så tænker ikke det gør det helt store om de er uden kyllingefoder i nogle timer.

Men jeg har så lidt udfordringer med at få min flok ført sammen igen, hvilket jeg jo gerne vil hurtigst muligt. Har jo en skrukgård i forbindelse med hønsegården, men sådan at jeg kan lukke af til skruk og hun kan gå derinde det første tid med kyllingerne mens de er helt små uden at skulle stresse over de andre høns. Men de andre høns går jo stadig lige ved siden af og ser mor og kyllinger, så de ikke er helt fremmede. Fordi jeg havde to skruk, måtte jeg hegne en lille del af den almindelige hønsegård ind og lave en gård og et lille skrukhus dér til den anden skruk. Så begge har gået op og ned at de andre høns og hinanden kun med hegn imellem. Og når jeg lukker dem hver især ud til flokken, så går det superfint, de gamle høns er hamrende ligeglade med kyllingerne, så der er bare super og det var kun lige de første dage at nogle lige prøvede at gå hønemødrene lidt på klingen.

MEN de to skruk kan absolut IKKE være ude i hønsegården sammen, så slås de som gale og kyllingerne bliver megabange og flyver til alle sider. Jeg har kun prøvet at lukke dem sammen mens de andre høns var ude, så ved ikke om hanen ville skride ind, men han er generelt lidt en vat-arm, så jeg tvivler. Nu er de lukket hver for sig og går hver anden dag med flokken så de og kyllingerne kan finde deres plads. Men det er lidt belastende at skulle manøvrere med så mange indhegninger og foderbeholdere og vandautomater osv :træt: Og på et eller andet tidspunkt SKAL de jo lukkes sammen igen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"