Spiser du dine dyrs mad?

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf LadyFox » 5. feb 2016, 21:12

Jeg sad og snakkede med et andet hunde menneske, der fortalte at hun når hunden skiftede til et nyt fodder havde hun for vane lige at smage på maden, som hun sagde "Jeg vil ikke serverer noget for min hund jeg ikke selv ville spise" og på den måde mente hun at hun bedre kunne vurdere hvad hun puttede i sin hund.

Sååå. Har i smagt på jeres kæledyrs foder?

Og jeg starter:
Nej, det har jeg ikke. Jeg går meget op i at min hunds foder er af god kvalitet og lever op il en hvis standart - men det behøver jeg ikke smage på det for - jeg er ikke en hund, og har ikke de samme behov eller samme præferencer hvor hvad der er god smag, jeg spiser f.eks. ikke menneske lort, så det giver ikke mening for mig at vurdere hvad min hund skal spise ud fra mig selv. Til gengæld kan jeg godt finde ud af at læse en indholdsfortegnelse , og vurdere hvad en hund har brug for og hvad der bare er fyld og på den måde sortere i hvad der er godt og dårligt foder. Derudover så lugter jeg til hendes mad - og synes tydeligt jeg kan lugte om maden er frisk, og lavet på rigtige råvare.
0
...
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf landsbytossen » 5. feb 2016, 21:24

Jeg har spist en papegøjes jordnødder


Rettet: Det hedder jo ikke en papagøje :D
Senest rettet af landsbytossen 5. feb 2016, 21:33, rettet i alt 1 gang.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Studsgaard » 5. feb 2016, 21:31

Ad nej.

Vi køber et godt kvalitets fodder til både katte og hunden. Fodder der er tilpasset det de hver har brug for. Men det er da bestemt ikke det samme som jeg vil syntes det hverken er lækker eller kvalitet mad for mig.

Dog lugter vi altid til poserne når vi åbner dem. Vi var engang uheldige med noget tørfoder, det var begyndt at mugne indeni. Heldigvis opdagede vi det ret hurtigt og hunden nåede ikke at få ret meget af det dårlige foder.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2016, 21:43

Nej, jeg mindes ikke, at jeg nogensinde smagte mine hamsteres mad og slet ikke deres højtelskede melorme :badr:

Jeg har engang som barn smagt tørfoder til katte, fordi jeg var nysgerrig.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Animi » 5. feb 2016, 22:14

Jeg spiste ofte hundekiks da jeg var barn - jeg vidste godt det var til hunde, men jeg syntes det smagte godt :lol2:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Myresluger » 5. feb 2016, 22:31

Nej :puke: Men min hund spiser tit menneske mad :lol:
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Studsgaard » 5. feb 2016, 23:07

Animi skrev:Jeg spiste ofte hundekiks da jeg var barn - jeg vidste godt det var til hunde, men jeg syntes det smagte godt :lol2:


Jeg har Som barn også både spist hundekiks (sådan nogle firkantede næsten hvide nogen) de smagte ok
Samt heste godbidder.

Men jeg tror ikke det tæller
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Lurende Peber » 5. feb 2016, 23:59

Næh. Vi har forskellige præferencer.
Jeg smagte hundekiks (tøøørt) og Frolic ( :badr: ) som barn af nysgerrighed.
Som voksen testede jeg lige noget kattemad, som lignede groft hakkede sardiner, og egentligt duftende som alm. sardiner i olie.
Det smagte så overhovedet ikke ligesådan :tie:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1092
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf mariannaa » 6. feb 2016, 06:47

Kun ved en fejl :lol:

Vi lå en dag og hyggede os med at se fjernsyn ( jo det gjorde hunden også. Hun elsker at se tv :D) Jeg spiste popcorn og hun spiste hundekiks. Jeg tabte nogen og uden at kigge efter proppede jeg bare lige det i munden jeg fandt på dynen. Det var så en hundekiks. Den smagte af ingeting, men spyttede den nu ud alligevel :D

En sød historie: En anden gang vi lå i sengen, hyggede hunden sig med hundekiks. Jeg lå og betragte hende, fordi hun har sådan et sjovt ritual når hun spiser dem: Først skal de skubbes til med næsen. Så skal de ind i munden for at kvase dem, hvor efter hun spytter dem ud. Så spiser hun de strørste stykker først, så de små og til sidst slikker hun så krummerne op. Sådan forgår kiksespisningen hver gang. Nå men hun opdagede så at jeg lå og betragtede hende. Hun kiggede på mig, hvor efter hun tog en hundekiks og lagde op på maven af mig. Mange tak Mimi :lun:
8
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf HerErJeg » 6. feb 2016, 08:37

Der er rigtig mange kloge mennesker som har evalueret på dyrs smagsløg, lavet utallige blindsmagninger, og som ved hvad dyrenes ernæringsbehov er udmålt i råstoffer.
Hvordan kan man så tro som hundeejer, at foderet ikke er godt nok, hvis ikke både hund og menneske synes det er kræs?
Men det er nok den (få) slags hundeejere der er fuldstændig uden for rækkevidde.
0
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf GoGetter » 6. feb 2016, 09:35

Nej tak. Men jeg har skiftet mærke engang, fordi tørfoderet lugtede grimt. Ikke at det var dårligt eller noget, det lugtede bare at have stående.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Pandesteg » 6. feb 2016, 12:18

Jeg har for et par år smagt på hundens tørfoder, fordi jeg synes det dufter mega godt :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. feb 2016, 12:22

Det er ikke noget jeg praktiserer :D

og dog, vores hund er meget glad for menneskemad, så der deler vi ;) Men det er vel ret beset mere hende der smager på min mad, end omvendt ;)
Og ungerne har da kvalitetstestet tørkosten som små, senest niecen, hun er ret glad for tørfodder :lol: Hun nupper gerne lidt i kattens eller hundens skål hjemme ved dem selv, hos mormor går hun i katteskålen for lige at smage, og hos os går hun også gerne i hundens skål.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf LadyFox » 6. feb 2016, 12:25

Pandesteg skrev:Jeg har for et par år smagt på hundens tørfoder, fordi jeg synes det dufter mega godt :love:

Levede det så op til forventningerne? :lol:
0
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Spiser du dine dyrs mad?

Indlægaf Pandesteg » 6. feb 2016, 12:42

LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har for et par år smagt på hundens tørfoder, fordi jeg synes det dufter mega godt :love:

Levede det så op til forventningerne? :lol:


Nej :D
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"