Kattepension igen igen

Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Kattepension igen igen

Indlægaf Kommodedyret » 2. maj 2022, 11:16

Jeg søger input og erfaringer med kattepensioner i København. Vi vil gerne snart ud og rejse igen nu hvor corona er ovre, :kryds: og mangler et sted at gøre af katten imens.

Vores kat er en sær snegl. Den er kun tryg ved at blive rørt ved af mig og min kæreste. Når folk kommer på besøg hvæser den af dem, når de rækker hånden frem for at røre. Den vil gerne snuse og kigge på dem, og ofte også blinke til dem og lege. Men den er altså ikke en kælepotte.

Derfor gider vi ikke bebyrde venner og bekendte med pasning. Folk gider ikke at passe en kat som bare hvæser af dem, og ikke gider kæle. Og det forstår vi jo godt.

Løsningen er måske en kattepension. Det er prøvet tidligere, og der blev også hvæset en del. Men det er trods alt bedre end at være alene hjemme i en uge.

Jeg håber at nogen her har erfaring med kattepensioner i København, eller måske endda har noget input til hvad man stiller op med en genert type som hvæser.
Jeg overvejer om Himmelev kunne være godt. Nogle tanker?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Hunkat » 2. maj 2022, 12:13

Vi kigger også på kattepasning og vores katte er nogle skøre bolde. De kommer aldrig til at trives i en kattepension. Så vi kigger på en sitter som kan komme hjem til os og evt. overnatte i vores hjem så der er nogen i flertallet af timer i døgnet.

Det koster et par knaster men det er den bedste løsning for vores misser.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Kommodedyret » 2. maj 2022, 12:16

Hunkat skrev:Vi kigger også på kattepasning og vores katte er nogle skøre bolde. De kommer aldrig til at trives i en kattepension. Så vi kigger på en sitter som kan komme hjem til os og evt. overnatte i vores hjem så der er nogen i flertallet af timer i døgnet.

Det koster et par knaster men det er den bedste løsning for vores misser.

Ja det lyder også godt. Og dyrt :D Jeg ville dog hade at have en fremmed til at rende rundt i vores hjem. Har du det fint med det, eller hvad tænker du?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Hunkat » 2. maj 2022, 12:29

Kommodedyret skrev:
Hunkat skrev:Vi kigger også på kattepasning og vores katte er nogle skøre bolde. De kommer aldrig til at trives i en kattepension. Så vi kigger på en sitter som kan komme hjem til os og evt. overnatte i vores hjem så der er nogen i flertallet af timer i døgnet.

Det koster et par knaster men det er den bedste løsning for vores misser.

Ja det lyder også godt. Og dyrt :D Jeg ville dog hade at have en fremmed til at rende rundt i vores hjem. Har du det fint med det, eller hvad tænker du?


Fint og fint er måske lige at overdrive :)
Men jeg tænker vi skal mødes med en eller to og se om der er noget tillids-kemi. Og så en vandtæt kontrakt selvfølgelig mht. forsikring osv.

Men vores kattes velbefindende må gå forud.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11745
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18966

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf PaleSeptember » 2. maj 2022, 12:39

Din kats opførsel tyder på, at den er utryg. Det vil være decideret synd for den at sætte den i kattepension, hvor der er fremmede omgivelser, lyde, lugte og mennesker.
Jeg ville lade den blive hjemme i vante omgivelser og få nogen til at komme forbi morgen og aften og kigge til den samt ordne mad, vand og kattebakker.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Zombie » 2. maj 2022, 12:44

Hvis jeres kat er så asocial/kræsen med mennesker, så virker det ellers som den oplagte løsning at have den hjemme og så nogen, der kommer forbi og ser til den, fodrer osv.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 104
Likede indlæg: 4943

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Patience » 2. maj 2022, 13:11

Jeg ville også til hver en tid vælge pasning i hjemmet.
Nærmest alle katte jeg har kendt hader at være i pension et fremmed sted og jeg ville selv kun vælge det som absolut nødløsning.
Din kat lyder jo ikke som om den kommer til at mangle selskab (andet end måske dit) så et godt menneske der kommmer morgen og aften og sørger for mad, vand og ren kattebakke uden at have en forventning om kontakt med katten lyder ideelt.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
fisken80
Indlæg: 22745
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53416

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf fisken80 » 2. maj 2022, 13:15

Vi har haft vores i pension nogle gange og det har været rigtig fint. Katten har haft en fest, men den er også ekstremt social både overfor mennesker og overfor andre katte.
En asocial kat, der hvæser af folk ville jeg ikke bryde mig om at sætte i pension tror jeg.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Kommodedyret » 2. maj 2022, 13:23

Altså vores kat er ikke decideret utryg ved andre mennesker. Den gider bare ikke at blive rørt ved. Den er nysgerrig og vil gerne hilse på folk, de skal bare ikke række ud efter den.

Når den kommer til et nyt sted, så er den meget nysgerrig og drøner rundt og undersøger. Og lægger sig gerne på et bord midt i rummet.

Så utryg og asocial er ikke ord der passer ind her.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13077
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 21882

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Pandesteg » 2. maj 2022, 14:28

PaleSeptember skrev:Din kats opførsel tyder på, at den er utryg. Det vil være decideret synd for den at sætte den i kattepension, hvor der er fremmede omgivelser, lyde, lugte og mennesker.
Jeg ville lade den blive hjemme i vante omgivelser og få nogen til at komme forbi morgen og aften og kigge til den samt ordne mad, vand og kattebakker.


Helt enig. Vi havde en prof kattepasser til vores 3, da vi var i Thailand for nogle år siden. GladKat hedder hendes firma og hun kan anbefales :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
ajnaM
Indlæg: 10113
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27696

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf ajnaM » 2. maj 2022, 14:52

Jeg er vokset op med katte, og vi har bare haft en nabo til at komme forbi engang imellem.

Det kommer måske også lidt an på, om det er en indekat - vores var inde/ude, som det passede dem, og de har ikke haft behov for menneskeligt selskab ret tit. Det har udelukkende været for at give rent vand og nyt tørfoder og for lige at tjekke, at katten har det okay (men ærligt, tror jeg, sandsynligheden for, at katten har været ude, når de har været forbi, er ret stor - og jeg tvivler på, at de har ventet på, at den kom hjem).

Jeg tror, min barndoms katte havde været 110% ligeglade med, om vi ansatte en katte-sitter. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1531
Likede indlæg: 25801

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. maj 2022, 15:35

Hunkat skrev:Vi kigger også på kattepasning og vores katte er nogle skøre bolde. De kommer aldrig til at trives i en kattepension. Så vi kigger på en sitter som kan komme hjem til os og evt. overnatte i vores hjem så der er nogen i flertallet af timer i døgnet.

Det koster et par knaster men det er den bedste løsning for vores misser.


Ikke nødvendigvis :)

Jeg har tidligere lånt vores bolig ud, mod at husdyr fik mad og vand på daglig basis.
Jeg havde en enlig mor, med et enkelt barn, som lånte vores hus 3-4 gange, imens vi selv var på ferie.
Det var win win for os, huset og dyrene blev passet på, - og de fik en billig ferie, da ferie var svært at finde finanser til i et trængt budget.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16315
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32582

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf icelady » 2. maj 2022, 16:25

Hvis katten ikke gider røres ved/kæles for tænker jeg det optimale vil være at den bliver passet hjemme.

Man kan aftale med en ven/evt flere venner, alt efter hvor længe I skal være afsted, at de går forbi en gang om dagen og sørger for at tømme bakke, fodre, give vand og tjekke om katten har det fint.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf Hunkat » 2. maj 2022, 18:42

Madam Pomfrey skrev:
Hunkat skrev:Vi kigger også på kattepasning og vores katte er nogle skøre bolde. De kommer aldrig til at trives i en kattepension. Så vi kigger på en sitter som kan komme hjem til os og evt. overnatte i vores hjem så der er nogen i flertallet af timer i døgnet.

Det koster et par knaster men det er den bedste løsning for vores misser.


Ikke nødvendigvis :)

Jeg har tidligere lånt vores bolig ud, mod at husdyr fik mad og vand på daglig basis.
Jeg havde en enlig mor, med et enkelt barn, som lånte vores hus 3-4 gange, imens vi selv var på ferie.
Det var win win for os, huset og dyrene blev passet på, - og de fik en billig ferie, da ferie var svært at finde finanser til i et trængt budget.


Jeg tror desværre ikke vores lejlighed er oplagt som feriehus :fløjt: Men ellers er det bestemt også en deal man kan gå efter.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
avdotja
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14877

Re: Kattepension igen igen

Indlægaf avdotja » 2. maj 2022, 19:56

Jeg har selv gjort brug af en hundesitter - både i eget og hundesitterens hjem - med stor success.

Men nu hvor det er en kat (som ikke lyder til at have det store sociale behov?), har du så ikke mulighed for at få en nabo til at kigge ind en (eller to) gange om dagen? Hvis du ikke har en nabo du er "tæt" med, kunne du evt tilbyde dem 100 kr pr dag. Katten bliver i trygge omgivelser og det er stadigvæk billigere end kattepension (siger jeg, uden at kende prisen på kattepension...). Eller du bryder dig heller ikke om der folk der bare er kort inde i dit hjem?
0

Tilbage til "Kæledyr"