Den seriøse “slip af med katten” tråd

fisken80
Indlæg: 22532
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52938

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2023, 16:14

Pølsemix skrev:En kælepyton i haven skulle jvf. eb.dk være en god løsning, men det er nok kun om sommeren at det er en gangbar løsning. :devil:

Sorry, ignorer mig venligst. Det var jo ikke et seriøst indlæg :gisp:


Skal de ikkemogså fordøje i måneder når de har spist en kat? Så hjælper det ikke meget.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3075
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5536

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Pølsemix » 16. nov 2023, 16:18

fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En kælepyton i haven skulle jvf. eb.dk være en god løsning, men det er nok kun om sommeren at det er en gangbar løsning. :devil:

Sorry, ignorer mig venligst. Det var jo ikke et seriøst indlæg :gisp:


Skal de ikkemogså fordøje i måneder når de har spist en kat? Så hjælper det ikke meget.

No shit :8: :lol:
0
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6961

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf MrMister » 16. nov 2023, 18:32

Jeg kan forstå, at det bedste er at servere tun med sødemiddel for katte. Det og amfetamin, men tænker sødemiddel er billigst, alligevel. Det skulle være aldeles smertefrit og ganske hurtigt modsat rottegift og panodil.

Ja, reddit er fyldt med ganske frustrede husejere, der - som jeg - ikke gider betale 99 kr pr gå-væk-kat. Der er immervæk mange kreative forslag
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Onager
Indlæg: 98
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:21
Kort karma: 12
Likede indlæg: 246

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Onager » 16. nov 2023, 19:12

MrMister skrev:Jeg kan forstå, at det bedste er at servere tun med sødemiddel for katte. Det og amfetamin, men tænker sødemiddel er billigst, alligevel. Det skulle være aldeles smertefrit og ganske hurtigt modsat rottegift og panodil.

Ja, reddit er fyldt med ganske frustrede husejere, der - som jeg - ikke gider betale 99 kr pr gå-væk-kat. Der er immervæk mange kreative forslag


Jeg ved, man kan sige ting lidt i spøg især i frustration, men hvorfor overhovedet oprette denne tråd, når du selv har alle de gyldne løsninger? Du har diverse muligheder, som du nægter at benytte dig af. Du vil hellere indfange og aflevere på internat, siger du. Fair nok, hvis andet er udtømt og man har store problemer og ikke kan spore ejerne. Men det er ikke nok. Du lader til virkelig gerne at ville eskalere til at de skal dø. Og i så fald er du selv lige så meget uden for pædagogisk rækkevidde som de katteejere, der måske ikke er til at tale fornuft med i dit område. For ikke at sige hyklerisk i og med du bryder loven.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17204

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Allmost_Famous » 16. nov 2023, 19:55

MrMister skrev:Jeg kan forstå, at det bedste er at servere tun med sødemiddel for katte. Det og amfetamin, men tænker sødemiddel er billigst, alligevel. Det skulle være aldeles smertefrit og ganske hurtigt modsat rottegift og panodil.

Ja, reddit er fyldt med ganske frustrede husejere, der - som jeg - ikke gider betale 99 kr pr gå-væk-kat. Der er immervæk mange kreative forslag

Ej, hold nu op. Du har nu flere gange kommet med "Hydr-hydr, tænk nu hvis man lige gjorde sådan og sådan ved kattene"-indlæg.

Ingen gider se på forslag om hvordan, man kan gøre dyr ondt. Ikke engang os "kattehadere", der sådan set er enige med dig i, at det er helt forkert at lade sin egen dovenskab og ligegyldighed overfor sit dyr, gå ud over andre mennesker. Vi skriver alle, at det er EJERNE, der er problemet, fordi de ikke er deres ansvar bevidst. Det skal kattene altså ikke straffes for. Det er derfor, der foreslås forsvarlige fælder og indlevering til internater.

Så stop nu bare, altså!
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15498
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25927

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Delfin » 16. nov 2023, 20:13

Myresluger skrev:Jeg tror grundlæggende at mange af os føler at katteejere både her og ude i virkeligheden ligger problemet over til os. For de oplever jo ikke noget problem. Og så lige et spørgsmål, hvordan ved du at dit kattehold er/ har været uproblematisk? Jeg har nemlig aldrig oplevet at katteejere har interesseret sig for om deres dyr er til gene for andre. Vi har i hvert fald en 5-6 forskellige katte i vores have, kun den ene ved jeg hvor hører til, så det er nok heller ikke særlig realistisk at forvente at folk henvender dig hvis de er generet af deres dyr, for de fleste katte ved andre jo ikke hvor hører til


Og hvis man ved hvor katten bor og man mander sig op til at sætte det gode naboskab i spil, får man typisk de samme svar som her i tråden. Smid vand på er en stensikker vinder som forslag. Det virker så ikke, fordi det rent praktisk er umuligt at fare ind og fylde en spand vand ved køkkenvasken og satse på, at man kan nå at ramme katten. Den er stukket af længe før man når så langt, og næste gang man vender ryggen til, er den retur igen. Det er i hvert fald aldrig lykkedes for mig at ramme.
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
ajnaM
Indlæg: 10077
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27589

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf ajnaM » 16. nov 2023, 20:45

Sofakartoflen skrev:
ajnaM skrev:
Det er igen ikke et problem, jeg har hørt om i praksis. I så fald tror jeg, det var blevet taget op på møder i ejerforeningen? Og min pointe er, at der ikke er grund til at handle på noget, der i praksis ikke er et problem.


Du har læst om problemet. Der er debattører, der beskriver, hvordan deres liv bliver gjort væsentlig besværligere, fordi der er katte, der bemægtiger sig deres havemøbler, og de skal bruge kræfter, de faktisk ikke har på at pakke deres møbler ind, eller børn der skal sætte fingrene i kattelort.

Hvordan kan du negligere det?

Jeg tør vædde med, at der også er mennesker i sommerhusområder, der er trætte af katte. Især fordi der i de senere år er folk, der bor der på helårsbasis. Vi lejede et sommerhus i Øster Hurup i foråret. Vi måtte jage med en kat, der syntes, den skulle være i haven omkring vores bord, da vi spiste. Det er alligevel mærkeligt, hvis vi har lejet det eneste hus i Øster Hurup, hvor det er et problem.


Det er ikke et problem I MIN EJERFORENING. Læs nu, hvad jeg skriver. Og jeg har ikke kat, så jeg ved ikke helt, hvor meget man kan negligere et fuldkommen imaginært problem.

Men selv hvis nogen havde et problem med, at der var katte i området, ville de nok få et nemmere liv ved at dække deres sandkasser til og leve med det end at forsøge at få alle katteejerne til at bygge små bure til deres katte og holde dem deri… det kommer ikke til at ske. Ganske enkelt.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10077
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27589

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf ajnaM » 16. nov 2023, 20:55

In_your_eyes skrev:
ajnaM skrev:
Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
In_your_eyes skrev:
ajnaM skrev:
Fruity skrev:
In_your_eyes skrev:Det er utroligt at nogle katteejere per automatik tror at holde katten på egen matrikel er lig med at holde katten inde.

Der er så andre muligheder, som jeg har nævnt tidligere.
Indhegne haven, bygge voliere, indhegne altan, lære katten at gå i snor. Kan man ikke nogle af disse ting så er min, meget upopulær holdning hos nogen, at man simpelthen ikke bør anskaffe sig en kat. Det er ikke en menneskeret at have et kæledyr.


Hvis jeg hegnede min have ind, ville mine naboer og dem, der lufter hund i min baghave (selvom jeg er bange for hunde) blive mere trætte af situationen end med min løse kat, som de synes er hyggelig.

Hvorfor skal jeg indrette mig efter dine holdninger og ikke mine omgivelser? Det et jo direkte latterligt.


Hep!

Vores ejerforening i sommerhuset har regler om, at man KUN må opsætte levende hegn (og nærmere bestemt kun nåletræer) - af hensyn til fritgående dyr. :deer:

Det ville skabe et ramaskrig, hvis nogen opførte et 2 meter højt metalhegn af hensyn til en kat. :D

Jeg tænker næppe at en ejerforeningen trumfer Mark og vejfredsloven.


Jeg siger at i praksis ville ramaskriget over et hegn være mange, mange gange større end over en kat.


Så bor man/har man sommerhus et sted, hvor det måske ikke er egnet til udekat?

Man behøver jo i øvrigt ikke indhegne hele haven, men kan bygge en voliere til katten.


Det er igen ikke et problem, jeg har hørt om i praksis. I så fald tror jeg, det var blevet taget op på møder i ejerforeningen? Og min pointe er, at der ikke er grund til at handle på noget, der i praksis ikke er et problem.

Det er da et problem i forhold til Mark og vejfredsloven


Så du tænker helt alvorligt at min nabo skal hegne sin have ind, selvom det er imod reglerne i ejerforeningen, og selvom hverken naboen, katten eller nogen af os andre i ejerforeningen ønsker det? Fordi der står en formulering om at holde husdyr på matriklen i en lov, som ingen håndhæver?

:stoned:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Fruity » 16. nov 2023, 21:08

Onager skrev:
Myresluger skrev:Jeg tror grundlæggende at mange af os føler at katteejere både her og ude i virkeligheden ligger problemet over til os. For de oplever jo ikke noget problem. Og så lige et spørgsmål, hvordan ved du at dit kattehold er/ har været uproblematisk? Jeg har nemlig aldrig oplevet at katteejere har interesseret sig for om deres dyr er til gene for andre. Vi har i hvert fald en 5-6 forskellige katte i vores have, kun den ene ved jeg hvor hører til, så det er nok heller ikke særlig realistisk at forvente at folk henvender dig hvis de er generet af deres dyr, for de fleste katte ved andre jo ikke hvor hører til


Og det er ikke fair, hvis det bliver lagt over på jer på en "Så kan I da bare gøre det og det"- måde. Enig. Men som sagt: Talte jeg med nogle der havde problemer med MINE katte, ville det blive taget seriøst og ikke med et affærdigende "Du skal bare sprøjte vand! Problem solved!". Talte jeg med en person, hvis naboer havde problemer med HANS katte, ville jeg sige "Indhegn din have. Det er ikke et smart sted at have fri udekat og folk har klaget, det må du tage seriøst. Indhegn haven, det er det bedste du kan gøre". Men taler du eller andre med folk om dine udfordringer, så kan råd kun være ting DU kan gøre evt. krydret med sympati og forståelse. Jeg kunne foreslå man indhegnede sig egen have, men det ville automatisk blive set som en provokation, selvom det ikke er hensigten. Det er blot det JEG tror ville have bedst effekt og størst chance for at mindske eller måske 100% fjerne problemet. Fair? NEJ! Potentielt effektivt? Ja.

Mht. mig og kattehold: Jeg ved det med 99,8% sikkerhed og det er godt nok for mig. Vi har tracket vores katte med GPS og kender deres områder og ruter. Racekattene er dovne og er mest i haven. Huskatten bevæger sig længere, men mest i skovområdet. Frem og tilbage mellem skov og i mindre grad udkanten af de naboer vi kenders haver. Gener fra hende ville højest være, at hun lusker igennem en have et sted længere væk en sjælden gang imellem, og mange problemer kan jeg tage seriøst, men ikke hvis nogen skulle have ondt i røven over DET. De skider i indendørs kattebakker og i et bed til formålet i vores have, der er gjort så kattetoiletvenligt som muligt. Alle i vores kvarter kender os og ved vi har katte, og vi har talt med dem om det.

Jeg vælger mine kattes frihedsgrader ud fra de naboer jeg har og det miljø jeg befinder mig i. Jeg er ikke interesseret i at nogen skal have problemer med mine katte, det er jeg tværtimod ret interesseret i at undgå.


Min kats yndlingssted er lidt nede ad en bakke… i jagtsæson. Manden, der bor der, hænger ting op, så katten kan nå det, hvis den er ihærdig nok. Det er åbenbart morskab på højt niveau. Jeg hader, når det er noget, hun kan komme hjem med :cool:
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3117
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5347

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf AFK » 16. nov 2023, 22:46

Petrix skrev:At der er folk som tror man kan opdrage en kat til at blive inden for matriklen synes jeg er ret vildt.


Ingen siger at man skal opdrage katten til at blive på matriklen. Bare at den skal holdes på matriklen.
5
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23696

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Aragorn » 17. nov 2023, 11:32

LaScrooge skrev:
Allmost_Famous skrev:
LaScrooge skrev:
Sofakartoflen skrev:
LaScrooge skrev:
Jeg tænker, at du spørger retorisk, men jeg svarer alligevel:
- besøgende kælegris i min have? - fint
- løsgående besøgshundevenner? - sålænge de er venlige og trygge, dvs. ikke er aggressive eller truende, fint
- høns? de tager alle de snegle, der ellers æder grøntsagerne - fint!

Jeg kan godt lide dyr og synes et rigtig dyreliv er en gave. Jeg synes ikke nødvendigvis, at det er naturen - herunder dyrene - der skal forføje sig for mig.

Når vi taler om hvorvidt dyr lever frie liv, så er der vel ingen større pattedyr der reelt lever frit, som i: uden indgriben eller justering af bestand, i Danmark, og kæledyr er gennemdomesticerede, så de hentes ikke fra bestande i naturen, men avles. En udekat er dog nok blandt de kæledyr, der lever mest på sine egne præmisser, i det omfang den kan komme og gå, jage, parre sig og opretholde territorium. Et frit liv er i mine øjne ikke ensbetydende med et liv uden støtte fra mennesker, hvilket også er svært, når der er så mange mennesker over det hele og hele landet er indtaget af menneskehabitater. Så må dyr jo nødvendigvis tage af vores jordbær, køkkenhaver, skraldespande, dyrefoder, rester og lignende.


Har du overhovedet en have? :lol:

Jeg kan fortælle dig, at en gris vil ødelægge en have i løbet af meget kort tid, og vi taler timer - ikke dage. Den roder i jorden, spiser planterne eller rykker dem op eller knækker dem, den kommer forbi.

Høns tager kun små snegle, men de spiser da snegleæg, men de smadrer din urtehave fuldstændigt, og de lægger lorte over alt, så fornøjelsen ved at gå barfodet forsvinder.

Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal forholde mig til dit indlæg, for det er jo så nemt at være tolerant, når man ikke selv mister noget, og måske kun forholder sig til teorier.

Der er ingen her, der er imod naturen. Men naturen er ikke andre menneskers haver. Hvis du er vild med natur i haver, så kan du gøre, hvad du vil i din have. Du kan ikke tillade dig at ville råde over andre menneskers haver. For mit vedkommende er en have slet ikke rigtig natur.

En kat der lever noget af sit liv ude, er ikke hverken et vild dyr eller naturlig. Den bliver fodret af sin ejer. Den kan ikke klare sig selv. Den kan endda ikke nødvendigvis opretholde sit territorium, medmindre den er heldig i forhold til, hvor dens ejere bor. Katten befinder sig i et underligt limbo mellem kategorien vilde dyr og kæledyr, som man tager ansvar for. I mine øjne er det problemet.


Det er jo bare en gentagelse af allerede fremhævede pointer. Der er ikke noget i det du skriver, som rokker ved min holdning, for der er ikke noget nyt i det. Haven er udendørs og dyrene i haven har lov til at være der. Jeg definerer ikke natur som uberørt af mennesker, men som alt der er udenom menneskers indendørs habitater, som vi i øvrigt konstant skal arbejde for at holde fri for naturens indtrængen. En gris det roder er fint, høns også fint. Du kan selvfølgelig nok blive ved og ved med mere ekstreme forslag og på et tidspunkt få mig til at indrømme, at det begynder at blive træls, for selvfølgelig ville jeg ikke have lyst til at dele min have med naboens 15 rottweilere, løsgående bisoner eller 35 kaniner, ligesom en sværm af fugleedderkopper ville gøre mig rædselsslagen, men det er heller ikke det vi taler om, og det er generelt et tegn på, at man løber tør for argumenter, når man er nødt til at overdrive.

Tråden bekræfter, at der er to lejre og de kan ikke mødes.

Du kan ikke selv se hvem det er, der overdriver...?


Jeg refererer eksempler en anden brugte i bestræbelsen på at fange mig i hykleri. Du kan jo læse lidt tilbage i tråden og fange konteksten, hvis den undslipper dig.


Jeg ved ikke i hvor høj grad jeg ville blive ærgerlig over at få haven ødelagt, men min første reaktion på en gris i haven ville være nervøsitet ved at gå ud til den, for jeg er opvokset på landet, og de kan BARE tage ved når de bliver sure og de kan også blive rigtigt store.

Men når jeg kigger på billeder og film af mennesker der ligger op ad en ko eller en gris eller nusser med en leopard bliver jeg misundelig helt ind i knoglerne. Jeg ville aldrig tage til en eller anden park ude i verden for at få lov til at røre ved en Leopard for jeg ved godt det er synd for dem, men hvis der stod en rolig ko eller gris uden i haven ville jeg gerne snakke med dem. Det er min allerførste indskydelse, og hvis der er en kat der følger efter mig eller virker til ikke at have et sted at bo, så er det atid adoption der rammer mine tanker - kom da med mig hjem og bliv de næste ti år :)

Fremmede kvinder og børn uventet og andre menneskers hunde gider jeg ikke. Det er en lidt specifik kombination, men der var en dame der gik på fortovet med sin mor og et barn i en barnevogn som luftede sin hund her for nogle uger siden, der var uopmærksom og hunden løb ind i vores have og sked i sin flexline, damen gik med ind i haven fra fortovet. Jeg så det heldigvis og bad hende fjerne sig og samle op efter hunden mens det skete. Stupid bitch I hope she dies.

Alting med måde men dyr har ingen øvre grænser synes jeg ikke. Det er ikke mere end 2 dage siden jeg snakkede med min kone om at jeg godt kunne tænke mig at prøve at blive venner med en krage til foråret.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Sofakartoflen
Indlæg: 3873
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9204

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Sofakartoflen » 17. nov 2023, 11:58

Aragorn skrev: Jeg ved ikke i hvor høj grad jeg ville blive ærgerlig over at få haven ødelagt, men min første reaktion på en gris i haven ville være nervøsitet ved at gå ud til den, for jeg er opvokset på landet, og de kan BARE tage ved når de bliver sure og de kan også blive rigtigt store.

Men når jeg kigger på billeder og film af mennesker der ligger op ad en ko eller en gris eller nusser med en leopard bliver jeg misundelig helt ind i knoglerne. Jeg ville aldrig tage til en eller anden park ude i verden for at få lov til at røre ved en Leopard for jeg ved godt det er synd for dem, men hvis der stod en rolig ko eller gris uden i haven ville jeg gerne snakke med dem. Det er min allerførste indskydelse, og hvis der er en kat der følger efter mig eller virker til ikke at have et sted at bo, så er det atid adoption der rammer mine tanker - kom da med mig hjem og bliv de næste ti år :)

Fremmede kvinder og børn uventet og andre menneskers hunde gider jeg ikke. Det er en lidt specifik kombination, men der var en dame der gik på fortovet med sin mor og et barn i en barnevogn som luftede sin hund her for nogle uger siden, der var uopmærksom og hunden løb ind i vores have og sked i sin flexline, damen gik med ind i haven fra fortovet. Jeg så det heldigvis og bad hende fjerne sig og samle op efter hunden mens det skete. Stupid bitch I hope she dies.

Alting med måde men dyr har ingen øvre grænser synes jeg ikke. Det er ikke mere end 2 dage siden jeg snakkede med min kone om at jeg godt kunne tænke mig at prøve at blive venner med en krage til foråret.


Jeg kan sagtens følge dig. - Ikke så meget i forhold til nervøsitet ved grise, men jeg kender følelsen af at ville tage mig af dyret og komme tæt på det.
Problematikken med kattene er jo, at man ikke kan tage dem til sig (og dem der er allergiske kan slet ikke), så man kan ikke påvirke situationen.

Sidste vinter fodrede jeg fugle, fordi jeg synes, det er hyggeligt at se på dem, - og jeg har også en svaghed for krager, råger og skader. Problemet var jo, at der ikke kommer et par gråspurve, nogle solsorte og en krage. Der kom minimum 30 spurve, nogle solsorte og 10 råger, og 4-5 skader. Og det sætter jo sit præg på stationære ting i haven, fordi de skider så meget. Problemet kommer ikke på en dag men vokser med tiden.

Jeg fodrer ikke i år, fordi vi skal flytte, og derfor er jeg fri for fuglelort, - og der er ikke færre fugle i byen af den grund.

Der, hvor jeg vil hen, er egentlig, at ting kan lyde godt i teorien, men i praksis viser det sig at være anderledes.

Det er hyggeligt at have høns, men de kan få sygdomme, man skal passe på ræven ikke tager dem, man skal sikre foder og oprydning, så der ikke kommer rotter osv.

Det lyder jo også hyggeligt, at katte kan få lov at gå frit rundt i verden. Indtil de bliver kørt over og dør eller får smadret bagpartiet. Eller til man tænker over, at katteejernes svar er, at man skal kaste vand på dem eller råbe og genne med dem, - for hvis man tænker den tanke igennem; er det trygt at være en kat, der bliver jaget rundt af forskellige mennesker? Eller til man tænker over, at det i nogle tilfælde, hvor folk er allergiske eller fysisk udfordrede, ligefrem ødelægger andre menneskers livskvalitet.

Jeg får også sympati med de stakkels katte. Den kat jeg har fortalt om, som er mest nærgående her, har boet i området i måske 15 år. I 15 år er den blevet jagtet af andre katte; den er "underdog" i kvarteret, den er helt sikkert også blevet jaget med, for selvom den er insisterende kælen, går den i knæ, bare man laver en hurtig bevægelse. Det gør ondt i mit hjerte, når jeg tænker på, hvordan det er at være den kat, og jeg synes helt ærligt, at det er forfærdeligt, at vi accepterer, at man behandler et dyr sådan. For den er ikke vild. Den kan ikke klare sig selv. Det viser den jo, når den sidder på vores trappe og miaver for at komme ind. - Ejeren, som jeg ikke kender personligt, er frivillig på et privat kattehjem og må jo bilde sig ind, at hun holder af dyr, vil jeg tro.
2
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10219
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18359

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf .Magic. » 17. nov 2023, 16:42

Onager skrev:
MrMister skrev:Jeg kan forstå, at det bedste er at servere tun med sødemiddel for katte. Det og amfetamin, men tænker sødemiddel er billigst, alligevel. Det skulle være aldeles smertefrit og ganske hurtigt modsat rottegift og panodil.

Ja, reddit er fyldt med ganske frustrede husejere, der - som jeg - ikke gider betale 99 kr pr gå-væk-kat. Der er immervæk mange kreative forslag


Jeg ved, man kan sige ting lidt i spøg især i frustration, men hvorfor overhovedet oprette denne tråd, når du selv har alle de gyldne løsninger? Du har diverse muligheder, som du nægter at benytte dig af. Du vil hellere indfange og aflevere på internat, siger du. Fair nok, hvis andet er udtømt og man har store problemer og ikke kan spore ejerne. Men det er ikke nok. Du lader til virkelig gerne at ville eskalere til at de skal dø. Og i så fald er du selv lige så meget uden for pædagogisk rækkevidde som de katteejere, der måske ikke er til at tale fornuft med i dit område. For ikke at sige hyklerisk i og med du bryder loven.

Fordi han aldrig har haft planer om at tråden skulle være seriøs. Det er bare en plat måde at få tingene lidt i kog på.
0
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6961

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf MrMister » 17. nov 2023, 17:43

.Magic. skrev:
Onager skrev:
MrMister skrev:Jeg kan forstå, at det bedste er at servere tun med sødemiddel for katte. Det og amfetamin, men tænker sødemiddel er billigst, alligevel. Det skulle være aldeles smertefrit og ganske hurtigt modsat rottegift og panodil.

Ja, reddit er fyldt med ganske frustrede husejere, der - som jeg - ikke gider betale 99 kr pr gå-væk-kat. Der er immervæk mange kreative forslag


Jeg ved, man kan sige ting lidt i spøg især i frustration, men hvorfor overhovedet oprette denne tråd, når du selv har alle de gyldne løsninger? Du har diverse muligheder, som du nægter at benytte dig af. Du vil hellere indfange og aflevere på internat, siger du. Fair nok, hvis andet er udtømt og man har store problemer og ikke kan spore ejerne. Men det er ikke nok. Du lader til virkelig gerne at ville eskalere til at de skal dø. Og i så fald er du selv lige så meget uden for pædagogisk rækkevidde som de katteejere, der måske ikke er til at tale fornuft med i dit område. For ikke at sige hyklerisk i og med du bryder loven.

Fordi han aldrig har haft planer om at tråden skulle være seriøs. Det er bare en plat måde at få tingene lidt i kog på.


Næ, var blot genuint overrasket over reddits mange forsøg, fordi jeg hidtil kun havde stødt på mildest talt grusomme metoder (som Panodil, der forårsager langsommelig død). Googlen efter “poison to kill a cat” kom op som forslag i min kaninhuls nysgerrighed ift hvad de gør over there.

Reelt ender jeg nok som sagt med en fælde og en tur på internat med traileren. Kan som skrevet ikke tåle kat, så de skal ikke ind i bilen. Og så vil jeg vente til det er lidt varmere og lysere, så de dels ikke dør af forfrysning på en trailertur, dels ikke står våde og kolde i sne og regn.

For modsat ejerne vil jeg gerne skånsomt af med dyrene
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6961

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf MrMister » 17. nov 2023, 17:44

Iøvrigt er efeu ikke giftigt. En af dem ynder at skide og gemme sig i dét hos os
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Kæledyr"