Den seriøse “slip af med katten” tråd

Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf MrsHyacinth » 22. nov 2023, 23:15

Et lidt uortodokst forslag, hvis man har issues med en meget territorial kat:

Ignorer problemet henover vinteren. Er man ude i, at en kat mener, ens have er dens territorie, og er den lidt forvirret ift om mennesker er nogen, man skal kæmpe om territorie med, er det den direkte vej til helvede at forsøge at skræmme den væk.

Jo mere man interagerer, jo mere vil katten opfatte området som “contested territory”. Hvad gør man i et konfliktfyldt område i en krigszone? Man patruljerer mere.

Det samme gør uber territoriale katte, der føler sig udfordrede på et territorie.

Det er kontraintuitivt, men havde jeg seriøse issues med en kat, ville jeg ignorere den. Føler den, territoriet er dens, patruljerer den mindre der og retter fokus mod nye områder. Føler den sig udfordret, kommer den oftere.

Eftersom enhver kat har mere tid til rådighed end mig, ville jeg altid vælge ignore over engage i en nervekrig, hvor vand mv ikke umiddelbart har haft effekt. Det andet er en lost cause.
2
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf .Magic. » 23. nov 2023, 08:53

Gå ud og tis i haven. Markere dit territorie :D
Det lyder fjollet men måske virker det.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8010

Re: Den seriøse “slip af med katten” tråd

Indlægaf Nicolait » 24. nov 2023, 22:27

Ved du hvem katteejeren er?

Hvis man skulle være krakilsk, så kunne man anlægge et anerkendelsessøgsmål mod ejer med påstand om, at modparten tilpligtes til at holde deres ude af din matrikel. Det ville koste 500 kr i retsafgift at anlægge en sådan sag.
Hvis du får medhold i den nedlagte påstand har du et fundament til fogedretten, hvis det bliver aktuelt.

Det koster selvfølgelig lidt tid, og nogen kan mene, at det er spild af rettens tid, men det kunne være, hvis katteejeren oplevede, at det faktisk kostede penge udover det normale i forhold til kattehold, at de fik løst problemet.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Kæledyr"