Hund er passiv og vil ikke spise

Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Artem » 8. jan 2024, 18:23

Har fået hund i huset, som min papdatter har.
Hvor både datter og min kæreste er på job i aften.
Men kom hjem til en helt passiv hund der bare lagde i sin kurv. Hvilket jo er meget unormalt med at den ikke tog imod mig.
Men nu har den lagt der i 4 timer og vil heller ikke spise noget. :8:

Det er dog ikke lige kommet for da datteren skrev om jeg ville foder den, skrev hun at den ikke havde spist alt sin morgenmad.
Den er altså syg.
Nu er jeg helt ny med hunde. Som forsøvrigt er en golden retriever på 1½ år.
Men hvad kan den fejle?
Den var helt frisk i går og med os på løbetur osv... Det er ligesom kommet over natten.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Sophies-mor » 8. jan 2024, 18:28

Du bør kontakte en dyrlæge ASAP!
7
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21282

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Misantropen » 8. jan 2024, 18:30

Den kan fx have spist noget den ikke kan tåle eller et fremmedlegeme der har sat sig fast. Du bliver nødt til at kontakte vagtdyrlægen så hunden kan blive undersøgt. Det lyder alvorligt.

Edit: Hvis du ringer til den faste eller nærmeste dyrlæge vil du få oplyst hvem der har vagten, hvis ikke det er dem selv.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Artem » 8. jan 2024, 18:38

Er med på at vi skal have den til dyrelæge hvis det ikke bliver bedre.
Har lige haft skrevet med datteren, og nu må vi se når hun kommer hjem.
Er dog ikke første gang den har noget i den ret retning. Men virker dog mere alvorligt denne gang. :(

Vil bare ikke selv gøre noget. Er slet ikke inde i hendes forsikring på den osv...
Senest rettet af Artem 8. jan 2024, 18:41, rettet i alt 1 gang.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Rapfisk » 8. jan 2024, 18:39

Jeg kender en hund, som laver dét trick, når dens mennesker er væk. Forhåbentlig er det bare dét, men ja, der skal en dyrlæge ind over hurtigst muligt.

Edit: Er datteren med på at vente? Hvis det var min hund, ville jeg handle omgående.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf PaleSeptember » 8. jan 2024, 18:43

Jeg synes også, du skal kontakte en dyrlæge.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Sophies-mor » 8. jan 2024, 18:49

Artem skrev:Er med på at vi skal have den til dyrelæge hvis det ikke bliver bedre.
Har lige haft skrevet med datteren, og nu må vi se når hun kommer hjem.
Er dog ikke første gang den har noget i den ret retning. Men virker dog mere alvorligt denne gang. :(

Vil bare ikke selv gøre noget. Er slet ikke inde i hendes forsikring på den osv...

Undskyld, hvis jeg lyder emsig.
Forsikringen må komme i sidste række. Hundens helbred i første.
Man kan godt ringe til en dyrlæge og få rådgivning UB.
6
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. jan 2024, 19:07

Er det en hun- eller hanhund?

Hvis det var min egen hund der agerede atypisk, og virkede sløv/sløj, så ville jeg først og fremmest se om jeg kunne få noget væske i den, og noget lidt mere lækkert mad, - f.x vådmad eller et stykke rugbrød med en gang leverpostej på. Vi har f.x. hønsebullion (uden salt) frosset ned som hunde-is, det kan altid lokke en god slat vand i hunden, at putte sådan en i vandskålen :)

Hvis det f.x. er en psykisk reaktion på at hunden har skiftet matrikel og madmor(mor) er væk, så vil noget lækker mad ofte friste.

Hvis det er en tæve så kan løbetid være forbundet med massiv træthed, og der er mange tæver der går i løb her i vintermånederne, det kan derfor være relevant at tjekke om der er blødning på hunden, eller i dens omgivelser. Tæver kan desværre også få livmoder betændelse, - som er sådan noget der kommer snigende og hunden tiltagende bliver sløv og dårlig, men det ville være meget atypisk for så ung end hund.

Det er svært med hunde, om de fejler noget, og hvad de fejler, så dyrlægen er selvfølgelig det sikre valg.
Og den vurdering er helt klart nemmere at lave når man kender hunden godt. Jeg håber din kærestes datter er tidlig hjemme, så hun selv kan tage over og vurdere hvad der skal gøres.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
D.itsen
Indlæg: 3344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9038

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf D.itsen » 8. jan 2024, 19:14

Artem skrev:Er med på at vi skal have den til dyrelæge hvis det ikke bliver bedre.
Har lige haft skrevet med datteren, og nu må vi se når hun kommer hjem.
Er dog ikke første gang den har noget i den ret retning. Men virker dog mere alvorligt denne gang. :(

Vil bare ikke selv gøre noget. Er slet ikke inde i hendes forsikring på den osv...

Altså med vores forsikring på katten, så betaler vi selv først og så får vi penge retur efterfølgende. De er ikke inde over før vi tager til dyrlæge
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Rapfisk » 8. jan 2024, 19:41

Apropos forsikring, hvis hun bruger Agria, har hun adgang til en online-dyrlæge.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21282

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Misantropen » 8. jan 2024, 20:20

Artem skrev:Er med på at vi skal have den til dyrelæge hvis det ikke bliver bedre.
Har lige haft skrevet med datteren, og nu må vi se når hun kommer hjem.
Er dog ikke første gang den har noget i den ret retning. Men virker dog mere alvorligt denne gang. :(

Vil bare ikke selv gøre noget. Er slet ikke inde i hendes forsikring på den osv...

Hvornår kommer hun hjem?

Vær opmærksom på at hunden godt kan kvikke op når hun kommer hjem, så prøv om hun kan få mad eller drikke i hunden.

Har hunden været ude og tisse eller skide efter du er kommet hjem? Virker det til at den slapper af eller ligger den fx og ryster eller spænder? Kig efter om den vil støtte på poterne, bevæge halen, vil løfte hovedet og bøje/dreje det, er den forpustet, skyder den ryg (som en kat), spændt og udspilet omkring maven og om du må nusse den som normalt.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Artem » 8. jan 2024, 20:23

Det er en hun hund og hun var i løbetid her i november. Så det burde hun ikke have igen, men ja der ændrer hun også en del adfærd.

Har nu ofte været alene med hende her om aften, og hun plejer ikke at være sådan. Men mindst lige så glad for at se mig.

Nå men det ser ud til at gå fremad. Har haft besøg af en ven til aften, og ved ham kom hun ud af kurven for at hilse på, og vi forsøgte også med nogle oste godbidder som hun elsker, som også røg fint ned.
Så fornemmere at det går i den rigtige retning nu.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Artem » 8. jan 2024, 20:37

Misantropen skrev:Hvornår kommer hun hjem?

Vær opmærksom på at hunden godt kan kvikke op når hun kommer hjem, så prøv om hun kan få mad eller drikke i hunden.

Har hunden været ude og tisse eller skide efter du er kommet hjem? Virker det til at den slapper af eller ligger den fx og ryster eller spænder? Kig efter om den vil støtte på poterne, bevæge halen, vil løfte hovedet og bøje/dreje det, er den forpustet, skyder den ryg (som en kat), spændt og udspilet omkring maven og om du må nusse den som normalt.

Hun kommer her til midnat.

Nej hun har ikke været ude og har heller ikke set at hun har drukket noget, men vil da ikke udelukke at hun har gjort det.

Hun virker til at slappe af det meste af tiden og har også sovet.
Men hun har også haft nogle rysteture, og i starten da jeg kælede med hende blev hun helt forpustet.
Men synes hun virker mere normal nu, men stadig meget træt og hun har stadig ikke spist sit normale mad. Ja og er gået i kurven igen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30657

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf TinaW » 9. jan 2024, 07:34

Hvordan går det med hunden, Artem?
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21282

Re: Hund er passiv og vil ikke spise

Indlægaf Misantropen » 5. feb 2024, 11:52

Artem skrev:...

Hvordan gik det?
0

Tilbage til "Kæledyr"