Min hunkat miaver HELE TIDEN

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 11:43

Der er sket et eller andet med min hunkat. Hun miaver konstant. Hun stiller sig ved siden af mig og miaver klagende og højlydt. Og det er med få sekunders mellemrum, nogle gange i timer i træk.

Til at begynde med tænkte jeg, at det enten handlede om nus og opmærksomhed, og/eller om at hun var sulten. Vi har en hankat som hun deler madskål med og han går måske lidt rigeligt til fadet, så jeg tænkte, at det måske var fordi hun fik for lidt. Vi måler deres mad af, men lægger det sammen og så fodres de samtidig. Eller, vi plejede at fodre dem samtidig: han sover for det meste i dagstimerne mens min kæreste er på arbejde og hun er oppe sammen med mig, så jeg har fodret hende lidt af deres fælles mad mens han sov, for at sikre, at hun fik nok.

MEN. Det har simpelthen taget overhånd, miaveriet. Uanset hvor meget jeg nusser hende (hvilket hun også skal overtales til) og om jeg fodrer hende ekstra, så miaver hun. KONSTANT. Det er sindssygt stressende. Det er seriøst sådan her Miaaaaauuuuuuuuuuv. MIAUUUUUUUUUUUV. miiiiiiiii? Miiiiaaaaauuuuuuuuuuuuu. Miaaauuuu. Miiiiiiaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuu. MIAUUUUUUUU. MIaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Med 2-5 sekunders mellemrum i TIMER ad gangen. Det hjælper ikke at snakke eller nusse eller fodre. Ignorerer jeg hende fortsætter hun også og måske går hun så i seng på et tidspunkt, efter at have miavet forgæves, altså hvor jeg har ignoreret hende. Jeg aner ikke hvorfor hun gør det og der er intet der får hende til at holde op. Hvad er der los? Nogle ideer?

Jeg har spekuleret på om det var fordi hun havde lært at plage ved at jeg fx har givet hende mad når hun maivede, men hun er ikke en ædedolk overhovedet. Hun virker også fornøjet nok generelt, leger gerne, har opret hale, er kærlig og kælen (når man får lov). Hun elsker bare at stirre direkte på mig og - føles det som - råbe af mig, uden at jeg aner hvad f*nden det handler om.

Jeg er ved at blive skør! Jeg kan virkelig ikke lide at ignorere hende, men når intet virker, så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre. Jeg har jo også andet at lave end at kredse om hende hele tiden og prøve at aflæse hendes signaler.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf Kommodedyret » 25. apr 2016, 11:46

Øh, altså, er hun steriliseret?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 11:49

Kommodedyret skrev:Øh, altså, er hun steriliseret?


Hehe, ja. Så hun burde ikke være love sick. Men det er også mig hun henvender sig til, i hvert fald til at begynde med. Ignorerer jeg hende, kan hun godt finde på at gå et andet sted hen og sidde dér og miave i stedet for lige foran mig.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf Kommodedyret » 25. apr 2016, 11:52

LaScrooge skrev:
Kommodedyret skrev:Øh, altså, er hun steriliseret?


Hehe, ja. Så hun burde ikke være love sick. Men det er også mig hun henvender sig til, i hvert fald til at begynde med. Ignorerer jeg hende, kan hun godt finde på at gå et andet sted hen og sidde dér og miave i stedet for lige foran mig.


Arh okay, så har vi udelukket det indlysende :D

Jeg kan desuden bidrage med et lille eksempel fra mit eget liv: min kat får også nogen gange denne slags opmærksomhedsspasmer. Jeg har fundet ud af at det er fordi hun keder sig og trænger til at lege. Så leger jeg lidt vildt med hende, og så holder hun gerne kæft efter 20 minutters tid.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 11:58

Kommodedyret skrev:
Arh okay, så har vi udelukket det indlysende :D

Jeg kan desuden bidrage med et lille eksempel fra mit eget liv: min kat får også nogen gange denne slags opmærksomhedsspasmer. Jeg har fundet ud af at det er fordi hun keder sig og trænger til at lege. Så leger jeg lidt vildt med hende, og så holder hun gerne kæft efter 20 minutters tid.


Lige nu har hun lagt sig til at sove, gudskelov (hun har miavet siden kl 10. KL. 10!) men når hun vågner og begynder igen vil jeg prøve at lege med hende og se om det hjælper. Tak for tip!
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf Moxy-lady » 25. apr 2016, 13:29

Min kat gør det samme. Jeg bliver idiot! Hun gør det oftest om natten og jeg er begyndt at lukke hende ude på badeværelset (det eneste andet rum vi har der kan lukkes til). Det hjælper. Hun har en kurv derude og jeg giver hende mad og vand med. Hun brokker sig lidt og ligger sig til at sove derude. Jeg havde også prøvet stort set alt. Hun gider så heller ikke lege.
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf Slettet bruger » 25. apr 2016, 13:31

Kommodedyret skrev:
LaScrooge skrev:
Kommodedyret skrev:Øh, altså, er hun steriliseret?


Hehe, ja. Så hun burde ikke være love sick. Men det er også mig hun henvender sig til, i hvert fald til at begynde med. Ignorerer jeg hende, kan hun godt finde på at gå et andet sted hen og sidde dér og miave i stedet for lige foran mig.


Arh okay, så har vi udelukket det indlysende :D

Jeg kan desuden bidrage med et lille eksempel fra mit eget liv: min kat får også nogen gange denne slags opmærksomhedsspasmer. Jeg har fundet ud af at det er fordi hun keder sig og trænger til at lege. Så leger jeg lidt vildt med hende, og så holder hun gerne kæft efter 20 minutters tid.


Ja nogen gange vil de gerne være sociale. :)

Katsk er et svært sprog.
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Min hunkat miaver HELE TIDEN

Indlægaf Daphne » 30. apr 2016, 21:28

Har du snakket med din dyrlæge om det? Hvis det er kommet ret pludseligt og er konstant, når hun er vågen, så ville jeg tage hende til dyrlæge med det samme for at udelukke at hun har ondt.

Min kat kan godt få flip med miaveri, men det er ikke i timevis. Hun kan have dage, hvor det er ekstra meget, og der drejer det sig som regel om at hun enten skal leges en masse med, for at hun bliver tilfreds. Og ellers tager jeg hende op og kysser løs på hende i et minut - så holder hun op og lader mig være - hun vil jo heller ikke over-nusses. Man er vel kat ;)
1

Tilbage til "Kæledyr"