Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Lisette
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. apr 2016, 05:52
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Lisette » 4. jun 2018, 17:09

I dag til hvalpetræning mente Balder at det var sjovere at bide i snoren og min læg i stedet for at lave linjeføring. Fik et pænt hak i læggen :(

De sidste 5 minutter var han dog eksemplarisk og klarede både plads, dæk i plads position og stå i plads position til alles beundring :love2:

Nu er han træt og samler kræfter til hvalpetime senere...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Afskylia » 6. jun 2018, 12:25

Da katten mente at 3.30 var tid til at stå op og får morgenmad. Han startede med at nyse for at få opmærksomhed, så op og hive i gardinet, så kradse i madrassen og til sidst op på mit natbord og give mig en klo i panden...Tak for det kat.. :nerve:
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf LadyFox » 26. jun 2018, 14:53

Han hoppede i søen. Ikke sådan en stor lækker sø, men sådan en lille bitte ulækker en i en park. :badr:
1
...
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf mariannaa » 29. jun 2018, 16:08

:panik:

Der er alt for varmt til at vi kan gå ture i alt for lang tid i de her dage. Det ses på aktivitetsniveauet herhjemme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 3. jul 2018, 09:36

I nat.

Først bliver jeg vækket af, at noget vælter et sted i huset - kan kort efter høre katten fise henover gulvet, så forsøger at lægge mig til at sove igen. Kort efter hører jeg kattehvæsen og banken på ruden inde fra pejsestuen - katten forsøger at banke nabohankatten gennem ruden. Jeg står op og får jaget hankatten væk, og kommer i seng igen. En time senere mjaver kræet nu, fordi hun vil op i sengen, men der lå en pude i vejen på hendes normale opspringsplads på gulvet.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Tata » 3. jul 2018, 09:49

Min hankat har bidt mig i hånden (et dybt bid med en lille spids tand), da han skulle have medicin i morges, så jeg måtte til lægen og få stivkrampe vac og nu skal have penicillin i 10 dage. Nu sidder han som en lille engel "hvad er der dog?" :engel: krølle på det hele, han har stadig ikke fået medicinen - eller den sidste olie som, jeg truede ham med efter hans "bedrift" .
Er heller ikke sikker på han får det i dag mm. en anden melder sig til at give det :nej:
2
Timian :lun:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Modesty Blame » 3. jul 2018, 15:46

Tata skrev:Min hankat har bidt mig i hånden (et dybt bid med en lille spids tand), da han skulle have medicin i morges, så jeg måtte til lægen og få stivkrampe vac og nu skal have penicillin i 10 dage. Nu sidder han som en lille engel "hvad er der dog?" :engel: krølle på det hele, han har stadig ikke fået medicinen - eller den sidste olie som, jeg truede ham med efter hans "bedrift" .
Er heller ikke sikker på han får det i dag mm. en anden melder sig til at give det :nej:

Altså, jeg er ret god til at give medicin til katte, men du bor sikkert ikke inden for den radius, jeg kan bevæge mig fra min lejlighed efter dagens træning.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jul 2018, 16:40

Han er ikke kommet hjem, og jeg er ude af mig selv af bekymring. Han skal jo have sin antibiotika, og hans sår skal jo tilses.

Ja, vi burde have holdt ham inde, men han var helt frisk i morges og ville bare ud.

Kom nu hjem Fabbe :whine:

Edit: og det gjorde han så. Nu ligger han og glor undrende på sin tudende madmaskine, der lige har serveret en dåse makrel i tomat for både ham og hans søster.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf TinaW » 6. jul 2018, 05:19

Vores mellemste hund lavede en “Neymar” i går aftes.
Han bryder sig ikke om, at blive pustet i hovedet og lægger poterne over snuden, siger bjørnelyde og ruller rundt.
I går aftes, da jeg sagde til ham, at han skulle flytte sig fra min plads i sengen, lavede han et kæmpe drama med ovenstående rutiner, trods jeg kun talte til ham :rulle:
10
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Tata » 6. jul 2018, 08:07

FletpArkett skrev:
Tata skrev:Min hankat har bidt mig i hånden (et dybt bid med en lille spids tand), da han skulle have medicin i morges, så jeg måtte til lægen og få stivkrampe vac og nu skal have penicillin i 10 dage. Nu sidder han som en lille engel "hvad er der dog?" :engel: krølle på det hele, han har stadig ikke fået medicinen - eller den sidste olie som, jeg truede ham med efter hans "bedrift" .
Er heller ikke sikker på han får det i dag mm. en anden melder sig til at give det :nej:


Havde du fået infektion i hånden eller var det forebyggende? Synes godt nok det lyder voldsomt med 10 dages penicillin på grund af et bid. Er ofte selv blevet bidt af mine kaffe også så det blødte, men har aldrig fået penicillin for bidene eller haft problemer med infektion efterfølgende...


Det er forbyggende. Det kan blive en rigtig grim historie med kattebid, også selvom det ikke ser ud af noget. Kattens mange mundbakterier kan give nogle infektioner, der kan være rigtig svære at slå ned, hvis man er uheldig, så det anbefales af man får forebyggende behandling. Det er dog den eneste gang i de 16 år jeg har haft mine katte, at jeg er blevet bidt.
3
Timian :lun:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Studsgaard » 6. jul 2018, 09:05

Tata skrev:
FletpArkett skrev:
Tata skrev:Min hankat har bidt mig i hånden (et dybt bid med en lille spids tand), da han skulle have medicin i morges, så jeg måtte til lægen og få stivkrampe vac og nu skal have penicillin i 10 dage. Nu sidder han som en lille engel "hvad er der dog?" :engel: krølle på det hele, han har stadig ikke fået medicinen - eller den sidste olie som, jeg truede ham med efter hans "bedrift" .
Er heller ikke sikker på han får det i dag mm. en anden melder sig til at give det :nej:


Havde du fået infektion i hånden eller var det forebyggende? Synes godt nok det lyder voldsomt med 10 dages penicillin på grund af et bid. Er ofte selv blevet bidt af mine kaffe også så det blødte, men har aldrig fået penicillin for bidene eller haft problemer med infektion efterfølgende...


Det er forbyggende. Det kan blive en rigtig grim historie med kattebid, også selvom det ikke ser ud af noget. Kattens mange mundbakterier kan give nogle infektioner, der kan være rigtig svære at slå ned, hvis man er uheldig, så det anbefales af man får forebyggende behandling. Det er dog den eneste gang i de 16 år jeg har haft mine katte, at jeg er blevet bidt.

Jeg kan godt forstå du fik noget forebyggende.
Jeg blev en gang bidt af vores kat ( hun blev skræmt af en hund) og efter kun 10-12 timer var hånden virkelig hævet og varm og der gik røde streger op af armen :nerve: :panik:
Lægen fortalte at de normalt altid giver det når folk er bidt af katte - netop pga de voldsomme bakterier de har i munden
2
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Muuh » 6. jul 2018, 09:16

Karla bed mig i dag, eller hun nappede mig ret hårdt, der er ikke gået hul eller noget, men hold op det gjorde ondt.
Jeg fik nærmest kastet hende af min hånd som reaktion, det kom helt bag på mig :genert:

Har hun sgu aldrig gjort overfor mig før, så nu har hun fået at vide, at den står på papegøje i karry hvis hun gør det igen :-D

Hun har før små nappet mig, men aldrig så det har gjort så ondt.
Jeg ved godt at det er en reaktion fra hendes side på hvad der sker omkring hende og at hun ikke gjorde det for at være ond.

Hun har ofte hakket min mand så det blødte, men det er fordi hun ser ham som en fjende, der prøver at tage mig fra hende, så det er helt normalt fugle opførelses :lol: Og lige nu må hun sgu gerne bide ham :blush:
7
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Tata » 6. jul 2018, 09:58

Studsgaard skrev:
Tata skrev:
FletpArkett skrev:
Tata skrev:Min hankat har bidt mig i hånden (et dybt bid med en lille spids tand), da han skulle have medicin i morges, så jeg måtte til lægen og få stivkrampe vac og nu skal have penicillin i 10 dage. Nu sidder han som en lille engel "hvad er der dog?" :engel: krølle på det hele, han har stadig ikke fået medicinen - eller den sidste olie som, jeg truede ham med efter hans "bedrift" .
Er heller ikke sikker på han får det i dag mm. en anden melder sig til at give det :nej:


Havde du fået infektion i hånden eller var det forebyggende? Synes godt nok det lyder voldsomt med 10 dages penicillin på grund af et bid. Er ofte selv blevet bidt af mine kaffe også så det blødte, men har aldrig fået penicillin for bidene eller haft problemer med infektion efterfølgende...


Det er forbyggende. Det kan blive en rigtig grim historie med kattebid, også selvom det ikke ser ud af noget. Kattens mange mundbakterier kan give nogle infektioner, der kan være rigtig svære at slå ned, hvis man er uheldig, så det anbefales af man får forebyggende behandling. Det er dog den eneste gang i de 16 år jeg har haft mine katte, at jeg er blevet bidt.

Jeg kan godt forstå du fik noget forebyggende.
Jeg blev en gang bidt af vores kat ( hun blev skræmt af en hund) og efter kun 10-12 timer var hånden virkelig hævet og varm og der gik røde streger op af armen :nerve: :panik:
Lægen fortalte at de normalt altid giver det når folk er bidt af katte - netop pga de voldsomme bakterier de har i munden


Yikes! :shock: Har hørt om det før, at det kan give blodforgiftning mm. Selvom det ser umiddelbart uskyldigt ud, kan det lige pludselig blive rigtigt alvorligt (må indrømme at jeg også følte mig lidt pjattet, ved at tage til lægen), men better safe than sorry :) .
1
Timian :lun:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Hunkat » 6. jul 2018, 10:41

Vi har en lille killing og aktivitetsniveauet svinger helt vildt. De sidste par dage har han løbet på væggene og det eneste leg der er sjovt er at bide os. Vi er ikke fans.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2018, 20:24

Min kat vil ikke finde sig i, jeg har sat mig i spisestuen med min pc. Vi plejer at ligge i sofaen. Hun ligger nu foran min pc, så jeg ikke kan se skærmen (hun har dog lagt sig ned, mens jeg skriver dette).
1

Tilbage til "Kæledyr"