Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. dec 2023, 05:25

Sheldon bad om at komme i haven 4.50, jeg syntes godt nok det var lige en tand for tidlig, men fint nok.
Jeg kan sagtens gå i seng igen og sove, indtil jeg hører ham ved døren igen, dejligt med den form for sovehjerte! :træt:

Han blev lukket ind igen omkring 5.25, fuld af energi, jeg ignorerede ham og gik i seng, kunne høre han jagtede katten, og lugte at han fes - troede jeg.
Han kom ind i soveværelset og puffede til mig for opmærksomhed, og jeg kan både lugte af han stinker OG mærke noget klamt på hånden.
Jeg kommer ud af sengen og ud på badeværelset for at se hvor meget og hvor slemt, han har gnedet kinden og den ene side i et eller andet lort eller råddent. Måtte hurtig konstatere at det krævede et bad.

Fik smurt noget leverpostej på brusevæggen (fantastisk beskæftigelse/bestikkelse til en hund der ikke er fan af at komme i bad)
Fik skyllet og vasket ham - ikke nemt alene med små 40 Kgs hund der stritter imod :sarkasme:
Men han blev badet, og derefter har han tonset rundt i stuen i 20 minutter, og bl.a. forsøgt at tørre sig i sofaen.

Han er ikke ligefrem tilfreds med situationen, men jeg er ret sikker på at jeg er endnu mindre tilfreds.
LORTEHUND! :tie:
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. dec 2023, 19:34

hunden fortsatte nar-opførslen, og var alt for voldsom og ivrig.
Da børnene stod op, var han ved at æde dem - han bede den 13 årige i røven, så der kom et mindre blåt mærke, og han tiltede den 11 årige på gulvet da han tog sko på.
Jeg plejer at følge ungerne i skole, med hunden, når jeg er hjemme når de skal afsted, - vi måtte hurtig konstatere at det ikke var en mulighed, da han var alt for tumpe-tosset.
Jeg gik modsat, men gav op efter 100 meter og vendte hjem, der havde han leget tovtræk med snoren, viklet sig selv ind i snoren 3 gange, og været ved at vælte mig 2 gange. Så gad jeg bare ikke mere...

Der kom heldigvis lidt ro på ham efterhånden - men der var han godt nok ikke lige i kridthuset.

Og da der så var ro på hunden, begyndte kattekillingen at lave numre, og skubbede bl.a en juledekoration ned fra vindueskarmen så den gik i stykker.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 10. dec 2023, 12:29

Nanook passes af et vennepar lige pt. og hun har lige skrevet at han godt kan lide rullekebab.
Hendes datter havde lagt lidt af den på bordet og haps så stjal han det :lol: :blush:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. dec 2023, 12:44

.Magic. skrev:Nanook passes af et vennepar lige pt. og hun har lige skrevet at han godt kan lide rullekebab.
Hendes datter havde lagt lidt af den på bordet og haps så stjal han det :lol: :blush:


jeg troede naivt at Sheldon var den velopdragne type, som ikke tiggede eller hapsede mad, i køkkenet.
Det var bare fordi han var fysisk for lille. Da han blev stor nok til at hoppe op så han kunne nå bordpladen begyndte han at stjæle, og det ganske ukritisk, alt fra mad, til embalage, til køkkengrej :wacko: og han ville meget gerne i opvaskemaskine og "skylle af" :naughty:
Vi har et åbent køkken ud til spisestue, men heldigvis med en døråbning, så der kunne komme et sikkerhedsgitter op, så vi kan holde ham ude af køkkenet. Det er utopi at vi får ryddet tilstrækkeligt op i køkkenet hele tiden, til at der intet stjælbart ville være inden for hans rækkevidde.

Det hænder at nogen glemmer at lukke, eller han får sneget sig med ind, - og så er killingens mad, som er sikret i køkkenet, det første han går efter :rulle:

Han er som sådan med på at man IKKE tigger ved bordet, men indimellem er fristelsen for stor, og far er altid klar med lidt nus og kæl, når man kommer der med sine store bløde ører, også selvom det er midt i spisetid.
Og så er der ikke langt op til tallerken, og det er lykkes ham at hapse mad flere gange, sidste uge fik han stjålet et flute fra farmand, og den anden dag en stor frikadelle :fløjt: :lol2:
jeg har sagt til kæresten at han skal lade være med at acceptere nus og kæl når vi spiser, det er ren scam fra hundens side, og han falder i hver eneste gang :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 10. dec 2023, 13:55

Madam Pomfrey skrev:
.Magic. skrev:Nanook passes af et vennepar lige pt. og hun har lige skrevet at han godt kan lide rullekebab.
Hendes datter havde lagt lidt af den på bordet og haps så stjal han det :lol: :blush:


jeg troede naivt at Sheldon var den velopdragne type, som ikke tiggede eller hapsede mad, i køkkenet.
Det var bare fordi han var fysisk for lille. Da han blev stor nok til at hoppe op så han kunne nå bordpladen begyndte han at stjæle, og det ganske ukritisk, alt fra mad, til embalage, til køkkengrej :wacko: og han ville meget gerne i opvaskemaskine og "skylle af" :naughty:
Vi har et åbent køkken ud til spisestue, men heldigvis med en døråbning, så der kunne komme et sikkerhedsgitter op, så vi kan holde ham ude af køkkenet. Det er utopi at vi får ryddet tilstrækkeligt op i køkkenet hele tiden, til at der intet stjælbart ville være inden for hans rækkevidde.

Det hænder at nogen glemmer at lukke, eller han får sneget sig med ind, - og så er killingens mad, som er sikret i køkkenet, det første han går efter :rulle:

Han er som sådan med på at man IKKE tigger ved bordet, men indimellem er fristelsen for stor, og far er altid klar med lidt nus og kæl, når man kommer der med sine store bløde ører, også selvom det er midt i spisetid.
Og så er der ikke langt op til tallerken, og det er lykkes ham at hapse mad flere gange, sidste uge fik han stjålet et flute fra farmand, og den anden dag en stor frikadelle :fløjt: :lol2:
jeg har sagt til kæresten at han skal lade være med at acceptere nus og kæl når vi spiser, det er ren scam fra hundens side, og han falder i hver eneste gang :D

Haha årh altså :lol:
Det er bare dyrene der styrer huset :D

Min veninde skrev at de bare var gæster efter at deres feriebarn var flyttet ind :lol:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12862
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12683

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2023, 18:56

Min hund går også amokka i køkkenet, når hun ser sit snit. Vi har desværre ikke mulighed for at lukke af, så alt skal flyttes. Og hun fik smag for brændte mandler, da manden var i gang med det første kilo!!
Nu kan vi ikke have dem i fred....
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. dec 2023, 20:11

Han har gnavet ledningen på juletræs kæden over :forvirret2: og spist lidt af julepynten.
De sidste havde vi dog kalkuleret med var en risiko, så der hang inden af værdi det nederste stykke.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 17. dec 2023, 23:12

Aprops ovenstående.

Vores den ældste lægger sig i hjørnet bag juletræet og dasker til de lavthængende kugler. Når man så siger hans navn, stivner han som om han så bliver usynlig og ingen opdager hvad han har gang i.
4
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 18. dec 2023, 21:13

Og i dag blev han frustreret, gik hen til juletræet og sparkede til en julekugle.

Wtf altså.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13053
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21836

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 18. dec 2023, 21:14

Da han bed en lyskæde over. Lille fucker. Heldigvis kunne manden reparere den!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. dec 2023, 21:32

Jeg har sat batteri lys på træet nu, - nu forsøger han bare at stjæle pynten :sarkasme:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8122

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Charly » 19. dec 2023, 09:09

Han rev tre julekugler af juletræet i et hug, fordi han blev voldsomt begejstret over at se min søn ude i haven. Jeg synes ellers, at jeg havde hængt de skrøbelige ting lang op på træet, men den hale kan komme langt omkring.
0
MOGA
Indlæg: 4054
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf MOGA » 13. jan 2024, 14:26

Pelskræet her har ædt et hjørne af en spisebordsstol. Møghund.

Apropos julepynt, så forsøgte jeg at pynte op, men jo tættere vi kom på jul, jo mere blev fjernet igen, og det tilbageværende hang typisk fra loftet.

Jeg messer ‘det er en fase’ (han er hvalp).
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf .Magic. » 19. jan 2024, 10:05

Hun var ikke en nar men sjovt var det. Hun mente hun skulle hen til halmballerne og snuse så hun fik lukket sig selv inde :lol:
Vi fik trænet “bakke” så det var godt :-)
Men det trælse var at det var i morges inden jeg skulle på arbejde så havde faktisk ikke tid til det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25728

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. jan 2024, 10:34

Madam Pomfrey skrev:Jeg har sat batteri lys på træet nu, - nu forsøger han bare at stjæle pynten :sarkasme:


Vi endte faktisk med et væltet juletræ 1. Juledag, da en killing skulle jagtes og træet stod i vejen.

Det var dog lidt selvforskyldt, for vi ved godt at han ingen anelse har om egen størrelse
Derfor stod træet også op af væggen, mellem to møbler.
Men juleaften trak vi det ud mod top gulvet, og vi tænkte ikke over sh skubbe det tilbage igen.


Ved ikke om det var os eller hunden der blev mest forskrækket :nerve: og der røg er par fine glaskugler i den forbindelse.

2. Juledag kom vi hjem til en junior hovedpude der var eksploderet i fjer ud over sofaen. Først troede jeg jan havde slået sofaen ihjel :wacko: det var heldigvis bare en pude, men det tog over en time at gøre det bare nogenlunde rent, og der er stadig dun her og der :nerve:

I forgårs åd han barnets jakke ærme, godt der var en ikke specielt dyr jakke der var på 2. Sæson ellers var jeg nok blevet ret træt af ham.

I går, eller i nat, har han også en nar, med massere af energi, kravlede op i sengen til os flere gange, spillede mig i ørerne, moslede og puffede.
Kæresten var oppe og lukke ham ud, og ind, og ud og ind, tror jeg. Og med sne kold og våd hund op i sengen igen. Han må slet ikke være i sengen, men det ignorerer han med det sværeste tilfælde af selektive hørelse, og evnen til umiddelbart at fordoble sin kropsvægt til vil ikke, så han er slet ikke til at flytte på.
Ikke engang godbidder, som ellers altid kan lokke ham, reagerer han på :naughty:

Men ellers er han nu meget sød, dejlig, lækker og uimodståelig :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Kæledyr"