Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
flicka
Kort karma: 203
Likede indlæg: 2067

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf flicka » 19. jul 2018, 23:14

avdotja skrev:
Zombie skrev:
avdotja skrev:Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:

Har du snakket med en dyrlæge? Det kommer an på hundens størrelse.

Jeg ville ringe og lige få en snak med et hospital og så ville jeg lokke hunden til at drikke sygt meget vand, ved at plumpe en bouillon i noget vand. Så der kan blive renset igennem i nyrerne.

Så skal du bare være obs på, den skal tisse meget.

Tak :) Jeg forsøgte at komme igennem til en vagtdyrlæge, men uden held (er i udlandet i øjeblikket). Så fandt et døgnåbent apotek og nu har hun fået 200 mg aktivt kul. Det skulle binde giftstofferne og er tilsyneladende alligevel (tak google) det dyrlægen gør, hvis det ikke er nok at fremtvinge en opkastning.

Hun vejer 10 kg og har formentlig fået et sted mellem 10 og 40 g chokolade. Men det står jo desværre ikke på chokoladeindpakningen, hvor meget theobromin det indeholder, så hvor meget giftstof hun har indtaget, ved jeg reelt ikke.

Hvor mørk var chokoladen i %? For så kan man beregne indholdet.
Senest rettet af flicka 20. jul 2018, 09:13, rettet i alt 1 gang.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 723
Likede indlæg: 9445

Indlægaf Dmitra » 20. jul 2018, 06:34

Ibra (kanareifugl) er cirka 4 måneder nu og han er for alvor begyndt at synge og ofte nogle minutter af gangen, hvor han i starten kun slog korte triller og i en periode var jeg lige ved at tvivle på om opdrætter havde set rigtigt da han sagde Ibra var en han.

Han synger virkelig smukt nu og jeg vil så gerne optage det, men så snart jeg starter lydoptagelse så klapper han næbet i, har forsøgt 30 gange siden i går, samme hver gang. Dumme fugl altså :rulle:.

(Nej, han er ikke dum, men åh, vil så gerne have optaget ham).
3
Don't ever fall inl love. It's the Devil's own invention :deer: .
avdotja
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5105

Indlægaf avdotja » 20. jul 2018, 18:30

flicka skrev:
avdotja skrev:
Zombie skrev:
avdotja skrev:Lige nu! Møghunden har ædt halvdelen af den ene banankage, som var sat til afkøling på altanen :cuss:

En ting var at den skulle have været med på arbejde, jeg laver 4 kager i alt så det går nok. Men der var altså også 100g mørk, rigtig mørkt luksuschokolade i, så nu er jeg bekymret for om hun kan være blevet forgiftet :trist:

Har du snakket med en dyrlæge? Det kommer an på hundens størrelse.

Jeg ville ringe og lige få en snak med et hospital og så ville jeg lokke hunden til at drikke sygt meget vand, ved at plumpe en bouillon i noget vand. Så der kan blive renset igennem i nyrerne.

Så skal du bare være obs på, den skal tisse meget.

Tak :) Jeg forsøgte at komme igennem til en vagtdyrlæge, men uden held (er i udlandet i øjeblikket). Så fandt et døgnåbent apotek og nu har hun fået 200 mg aktivt kul. Det skulle binde giftstofferne og er tilsyneladende alligevel (tak google) det dyrlægen gør, hvis det ikke er nok at fremtvinge en opkastning.

Hun vejer 10 kg og har formentlig fået et sted mellem 10 og 40 g chokolade. Men det står jo desværre ikke på chokoladeindpakningen, hvor meget theobromin det indeholder, så hvor meget giftstof hun har indtaget, ved jeg reelt ikke.

Hvor mørk var chokoladen i %? For så kan man beregne indholdet.

Kan man? Nu er det heldigvis ikke længere aktuelt, men til en (forhåbentlig aldrig kommende) anden gang kan vil jeg da gerne vide hvordan. Fandt nemlig ikke selv noget der indikerede at det kunne regnes direkte ud fra kakaoprocenten.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 341
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11222

Indlægaf Hunkat » 26. jul 2018, 17:41

Det er vist mig der er en nar i dag. Ifølge vores kat i hvert fald. Vi har købt sådan en madskål hvor han skal arbejde for det fordi han bare sluger det hele på en gang (de var ni killinger i hans kuld). Han var IKKE tilfreds med at det ikke kom på et sølvfad i dag. Der blev miavet af onde kattemor.
5
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Modesty Blame
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2884

Indlægaf Modesty Blame » 29. jul 2018, 04:30

Jeg blev vækket kl. 05.00 af sulten kat. Nu her halvanden time senere ligger lortekræet på min hovedpude og sover. Fucking elendige lortekat.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 341
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11222

Indlægaf Hunkat » 29. jul 2018, 04:41

Han har lært at åbne køleskabet.... goddamn cat! Jamen for helved altså
5
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 681
Likede indlæg: 7266

Indlægaf Pandesteg » 29. jul 2018, 06:49

Modesty Blame skrev:Jeg blev vækket kl. 05.00 af sulten kat. Nu her halvanden time senere ligger lortekræet på min hovedpude og sover. Fucking elendige lortekat.

Er du egentlig glad for din kat? Du omtaler den mest som om du hader den.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 29. jul 2018, 06:49

Hunkat skrev:Han har lært at åbne køleskabet.... goddamn cat! Jamen for helved altså

Oh no :tie:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 138
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2404

Indlægaf Ladysparrow » 31. jul 2018, 09:56

Vores Mainecoon har for vane at komme op mellem kl. 3 og 4 om morgenen og kræve opmærksomhed... Det eneste tidspunkt han gider komme og snakke... Så kan man da ikke blive sur... selvom jeg godt nok bander over ham når han har stampet rundt på mig og fået 5 minutters opmærksomhed, hvorefter han bare skrider...

I nat var det så fordi skålen var tom, og oh ve den som ikke fylder den op... Han lå i min seng i over 1 time og miavede inden min kæreste stod op og gav ham mad. Takken var så at vi ikke har set skyggen af ham.

Please fortæl mig at han blive bedre med alderen, han bliver 2 år til november... vores 2 andre er huskatte og de er blevet så meget mere kælne da de rundede 2 år for et år siden.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2018, 10:08

Ladysparrow skrev:Vores Mainecoon har for vane at komme op mellem kl. 3 og 4 om morgenen og kræve opmærksomhed... Det eneste tidspunkt han gider komme og snakke... Så kan man da ikke blive sur... selvom jeg godt nok bander over ham når han har stampet rundt på mig og fået 5 minutters opmærksomhed, hvorefter han bare skrider...

I nat var det så fordi skålen var tom, og oh ve den som ikke fylder den op... Han lå i min seng i over 1 time og miavede inden min kæreste stod op og gav ham mad. Takken var så at vi ikke har set skyggen af ham.

Please fortæl mig at han blive bedre med alderen, han bliver 2 år til november... vores 2 andre er huskatte og de er blevet så meget mere kælne da de rundede 2 år for et år siden.

Vores ene kat var også enormt belastende om natten i en lang periode. Han lavede alle mulige unoder for at få os til at vågne og give ham opmærksomhed. Han er to pr nu og meget rolig om natten, men vi prøvede også at ignorere ham hver eneste gang han lavede de der tricks. Jeg kunne godt forestille mig, at hvis man først vænner ham til at han får mad når han vækker jer om natten, så bliver han ved.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 138
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2404

Indlægaf Ladysparrow » 31. jul 2018, 10:33

Pandesteg skrev:
Ladysparrow skrev:Vores Mainecoon har for vane at komme op mellem kl. 3 og 4 om morgenen og kræve opmærksomhed... Det eneste tidspunkt han gider komme og snakke... Så kan man da ikke blive sur... selvom jeg godt nok bander over ham når han har stampet rundt på mig og fået 5 minutters opmærksomhed, hvorefter han bare skrider...

Vores ene kat var også enormt belastende om natten i en lang periode. Han lavede alle mulige unoder for at få os til at vågne og give ham opmærksomhed. Han er to pr nu og meget rolig om natten, men vi prøvede også at ignorere ham hver eneste gang han lavede de der tricks. Jeg kunne godt forestille mig, at hvis man først vænner ham til at han får mad når han vækker jer om natten, så bliver han ved.

Du har helt ret, oftest er det ikke pga at madskålen er tom, men fordi han vil snakkes med. Jeg synes det er så svaert at afvise ham når det er den eneste gang han kommer af sig selv og vil snakkes med... Ligger jeg på siden kommer han op og så og prikker til mig indtil jeg vender mig om på ryggen så han kan komme op og ligge på min mave... :lun:
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2018, 15:05

Ladysparrow skrev:
Pandesteg skrev:

Du har helt ret, oftest er det ikke pga at madskålen er tom, men fordi han vil snakkes med. Jeg synes det er så svaert at afvise ham når det er den eneste gang han kommer af sig selv og vil snakkes med... Ligger jeg på siden kommer han op og så og prikker til mig indtil jeg vender mig om på ryggen så han kan komme op og ligge på min mave... :lun:

Jeg afviser heller aldrig en kat der vil putte :P men katte der om natten går rundt og miaver eller på anden måde prøver at få opmærksomhed, dem prøver vi at ignorere.
Senest rettet af Pandesteg 31. jul 2018, 15:14, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2018, 15:06

Pandesteg skrev:
Ladysparrow skrev:
Pandesteg skrev:

Jeg afviser heller aldrig en kat der vil putte :P men katte der går rundt og miaver eller på anden måde prøver at få opmærksomhed, dem prøver vi at ignorere.

Og han er forresten også blevet MEGET mere kælen - men jeg er lidt i tvivl om det skyldes alderen eller nogle andre ting :)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 494
Likede indlæg: 6192

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2018, 10:05

Min kat er ved at være en smule enerverende at høre på. Vi kom hjem i nat, og trods masser af nussen og kælen bliver hun ved med at gå rundt og miave som en øjsen hankat. Slap nu af, vi ER kommet hjem fra ferie og skal ingen steder i lange tider :rulle:
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 28
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Raenil » 1. aug 2018, 10:10

Bella gøede i nat. Som i "Alarm Alarm, landet bliver invaderet".
Det tog en halv time og vi aner stadig ikke hvorfor. Hun plejer ikke at gøre det.
Næste gang bliver hun solgt.
1

Tilbage til "Kæledyr"