Kattesygeforsikring

Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf Krølle » 20. maj 2016, 13:01

^
Jep. Det er det, der menes :)
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf Daphne » 20. maj 2016, 13:08

JoyNips skrev:
Daphne skrev:
JoyNips skrev:Jeg har ikke forsikret mine katte. Jeg undersøgte det sidste år da vi fik killingerne, men racekatte, som er kastrater koster af enelleranden grund en formue at forsikre. Jeg skulle bløde 4-5.000 om året!


Det lyder virkelig sært. Hvor mange katte drejer det sig om? Har du prøvet beregneren inde på Dyrekassen Danmark? Mener vi betaler lige i underkanten af 1000,- om året for vores steriliserede racekat.


Jeg har 3. Jeg beregnede og indhentede tilbud fra adskillige forsikringsselskaber, men som skrevet, det kunne ikke betale sig.


Jeg har lige tjekket Dyrekassen Danmarks pris. De har en fast pris på 947,- pr. år. Bare hvis du (eller en anden) får brug for det en dag. Priserne svinger nemlig meget rundt omkring - og mener Dyrekassen er en af de billigste.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24402

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf Moxy-lady » 20. maj 2016, 13:57

Nogen der har erfaring med trygs husdyrsforsikring, for jeg er lidt loren ved at de uden problemer vil forsikre min kat på 13 uden at se helbredsattest. Og så til 90 kr om måneden.

Andre erfaringer med forsikring til ældre katte?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf 2SHY » 20. maj 2016, 14:03

Moxy-lady skrev:Nogen der har erfaring med trygs husdyrsforsikring, for jeg er lidt loren ved at de uden problemer vil forsikre min kat på 13 uden at se helbredsattest. Og så til 90 kr om måneden.

Andre erfaringer med forsikring til ældre katte?

Det lyder suspekt synes jeg må jeg nok indrømme :gruble: Men jeg kan godt se på den oversigt jeg har at de krav de har er gyldig vaccine og id mærkning, så måske er den god nok? :gruble:

Jeg har været på kursus med en der har sin hund forsikret hos Tryg og er meget glad og tilfreds med dem men jeg har personligt ingen erfaringer med det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf 2SHY » 20. maj 2016, 14:05

Det er i øvrigt denne oversigt jeg har fået udleveret hos dyrlægen

http://www.dyreklinikken-bjerringbro.dk ... 16-kat.pdf
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf Daphne » 20. maj 2016, 14:39

Moxy-lady skrev:Nogen der har erfaring med trygs husdyrsforsikring, for jeg er lidt loren ved at de uden problemer vil forsikre min kat på 13 uden at se helbredsattest. Og så til 90 kr om måneden.

Andre erfaringer med forsikring til ældre katte?


Lyder godt nok vildt uden sundhedsattest...
Dyrekassens medlemmer må max være 7 år ved indmeldelse og er de samtidig over 5 skal de have en spritny sundhedsattest.

Men følgende er sakset fra Trygs egen hjemmeside, så det burde være reelt nok:

"Spørgsmål og svar om katteforsikring
Min kat er 9 år gammel - skal I se en dyrlægeattest, inden jeg kan få forsikringen?
Nej, det er ikke nødvendigt. Når du køber forsikring til en kat, som er fyldt 8 år, skal du dog mindst vælge en selvrisiko på 1.229 kr.

Du skal også være opmærksom på, at forsikringen ikke dækker udgifter til behandling af det, din kat eventuelt fejler i forvejen, dvs. sygdomme og lidelser, der er opstået eller har været symptomgivende, før dækningen er trådt i kraft i Tryg.

Du kan beholde forsikringen, så længe din kat lever. Kun Livdækningen ophører på grund af alder, nemlig ved første hovedforfald, efter at kat er fyldt 13 år."


Og så står der også: "Hos os kan din kat få alle de gode dækninger, uanset alder og race."
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24402

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf Moxy-lady » 20. maj 2016, 14:58

Tak for svar begge to!

Ja det lyder en anelse mystisk, men hvis andre er tilfredse så er det nok reelt nok. Og ja, det passer med selvrisikoen, men det er også fair nok synes jeg. Har været rigtig glad for tryg hidtil, men det har også været små beløb indenfor vores indbo de har skulle dække. Så jeg var nok bare lidt nervøs for at stå i en situation hvor de pludselig ikke dækker noget. Jeg har ikke 10. 000 kr til en dyrlæge, jeg er studerende og har ikke den slags opsparing, så det er min store frygt. Især i hendes alder hvor man gerne ser at de begynder at skrante.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24402

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf Moxy-lady » 20. maj 2016, 16:52

Fio skrev:
Moxy-lady skrev:Tak for svar begge to!

Ja det lyder en anelse mystisk, men hvis andre er tilfredse så er det nok reelt nok. Og ja, det passer med selvrisikoen, men det er også fair nok synes jeg. Har været rigtig glad for tryg hidtil, men det har også været små beløb indenfor vores indbo de har skulle dække. Så jeg var nok bare lidt nervøs for at stå i en situation hvor de pludselig ikke dækker noget. Jeg har ikke 10. 000 kr til en dyrlæge, jeg er studerende og har ikke den slags opsparing, så det er min store frygt. Især i hendes alder hvor man gerne ser at de begynder at skrante.


Jeg vil råde dig til at spare op alligevel, for det første skal dyrlægen jo betales, før du får pengene refunderet fra forsikringen, og dernæst kan der jo indtræffe ting, som forsikringen ikke dækker, især tandsygdomme kan virkelig løbe op. Jeg tør ikke regne ud, hvor meget jeg har brugt på mine kattes tænder, for ikke at tale om min hunds (akut paradentose) oh boy.


Jeg har også en opsparing, men den er ikke særlig stor. Arbejder dog på sagen :)

Ja, frygter også hendes tænder. Håber at det ikke bliver så slemt. Min moster har lige betalt 13.000 for at få fjernet tænder på hendes gamle gravhund. Det er hurtigt en post der løber op!
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Kattesygeforsikring

Indlægaf 2SHY » 25. maj 2016, 12:19

Jeg er endelig kommet i sving med at læse betingelser igennem, og jeg må sige, at der er scenarier, jeg ikke havde overvejet at kunne stå i :nerve:

Fra TopDanmarks betingelser:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Kæledyr"