Kat hoster

Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Kat hoster

Indlægaf McFurPants » 11. jan 2017, 17:49

topmadras3 skrev:
McFurPants skrev:God bedring til missen.

Vores Olivia havde også en del hoste og var igennem samme undersøgelse, som din kat. De mente det var bronkitis og udskrev steroider. Det virkede dog ikke rigtig og så blev der taget røntgenbillede. De mener nu hun har mild astma. Vi har været så heldige at god udluftning kan holde det på et stadie hvor hun sjældent hoster og ikke har brug for mere medicin.


Godt at det har hjulpet med udluftning :)kan en kat godt få astma sådan pludselig som voksen ?


Vi adopterede Olivia fra et internat da hun var ca. 3 år, så vi ved ikke om det er noget hun altid har kæmpet lidt med.
1
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Kat hoster

Indlægaf McFurPants » 11. jan 2017, 17:51

topmadras3 skrev:
Venus222 skrev:Er det ikke noget med at visse typer af orm kan give hoste?


Orm nævnte dyrlægen ikke men tak for at gøre opmærksom på det :) ved du om en indendørskat får orm :genert:


Indendørskatte kan godt få orm. Det er i hvert fald hvad vore dyrlæge siger. Vi slæber ting og sager ind på vores sko. Olivia får en ormepille 2 gange om året.
2
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Kat hoster

Indlægaf topmadras3 » 11. jan 2017, 18:49

Tak for jeres svar i dag har jeg givet den en pille og efter 3 kvarter brækkede den sig fik fat i dyrlægen der sagde at hvis jeg ikke kunne se pillen i brækket så har den optaget det-men katten har det ikke godt og jeg syntes det piver lidt når jeg lægger øret på den for fanden det her smerter mig jeg har ikke stået med en syg kat før og kan slet ikke finde ud af om det bare kræver tid eller jeg skal tage den til en anden dyrlæge med stress og masser af hiven efter vejret pga den panikker helt vildt når den kommer i transportkasse
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Kat hoster

Indlægaf topmadras3 » 11. jan 2017, 18:51

Altså kan man forestille sig at pillerne begynder at virke og derfor lyder den lidt anderledes den spiser og går på bakken som normalt
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11586
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18644

Re: Kat hoster

Indlægaf PaleSeptember » 12. jan 2017, 16:17

topmadras3 skrev:Altså kan man forestille sig at pillerne begynder at virke og derfor lyder den lidt anderledes den spiser og går på bakken som normalt


Så længe katten spiser og drikker og går på bakken normalt, så er den i hvert fald ikke ved at dø! Stopper den med at spise og drikke, SÅ skal du blive bekymret, men ellers ikke.

I øvrigt er det ikke nødvendigt at give ormekur, medmindre der er påvist orm - det er overmedicinering, og det undrer mig, at dyrlægen udleverer ormekur, når der ikke er set orm!
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Kat hoster

Indlægaf topmadras3 » 12. jan 2017, 20:10

Tak PaleSeptember :)
Jeg gav den pillen og igen kastede den op kort tid efter og vejrtrækningen lød som i går efter opkast så jeg var forbi dyrlæge uden kat og vi prøver nu med et andet middel og smertestillende og det har betydet at katten har været meget mere frisk,vi har kigget ud på fugle,leget lidt og den er mere sig selv og ingen opkast, så tror måske at den første medicin har gjort den dårligere-jeg har ikke sovet meget i nat - heldigvis ligger vi i ske så jeg har kunnet lytte til den mange gange i nat
Min dyrlæge har ikke anbefalet ormekur
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Kat hoster

Indlægaf Pandesteg » 13. jan 2017, 07:05

Åh jeg håber det går nu fremad med den lille mis! :ae: :kryds:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Kat hoster

Indlægaf McFurPants » 13. jan 2017, 20:05

PaleSeptember skrev:
topmadras3 skrev:Altså kan man forestille sig at pillerne begynder at virke og derfor lyder den lidt anderledes den spiser og går på bakken som normalt


Så længe katten spiser og drikker og går på bakken normalt, så er den i hvert fald ikke ved at dø! Stopper den med at spise og drikke, SÅ skal du blive bekymret, men ellers ikke.

I øvrigt er det ikke nødvendigt at give ormekur, medmindre der er påvist orm - det er overmedicinering, og det undrer mig, at dyrlægen udleverer ormekur, når der ikke er set orm!


Angående det med ormekur. Her i holland sælges ormekurspiller i håndkøb og dyrlæger råder til at man forebyggende giver en kur 2 gange om året.
0
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Kat hoster

Indlægaf McFurPants » 13. jan 2017, 20:07

topmadras3 skrev:Tak PaleSeptember :)
Jeg gav den pillen og igen kastede den op kort tid efter og vejrtrækningen lød som i går efter opkast så jeg var forbi dyrlæge uden kat og vi prøver nu med et andet middel og smertestillende og det har betydet at katten har været meget mere frisk,vi har kigget ud på fugle,leget lidt og den er mere sig selv og ingen opkast, så tror måske at den første medicin har gjort den dårligere-jeg har ikke sovet meget i nat - heldigvis ligger vi i ske så jeg har kunnet lytte til den mange gange i nat
Min dyrlæge har ikke anbefalet ormekur


Det lyder om om der er fremskridt med den nye medicin - god bedring :) Olivia har også en medicin, der får hende til at kaste op. Hun gør det dog flere timer efter indtagelsen.
1
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Kat hoster

Indlægaf topmadras3 » 13. jan 2017, 20:31

Tak Pandesteg og McFurPants :) der har heller ikke været opkast i dag så jeg er glad ,men katten sover mere, så helt frisk er den ikke men meget bedre end på den anden medicin
Jeg glæder mig bare til at vi skal til tjek og høre dyrlægen sige der ikke er lyde ved lungerne og katten er rask og frisk igen
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11586
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18644

Re: Kat hoster

Indlægaf PaleSeptember » 14. jan 2017, 14:28

McFurPants skrev:
PaleSeptember skrev:
topmadras3 skrev:Altså kan man forestille sig at pillerne begynder at virke og derfor lyder den lidt anderledes den spiser og går på bakken som normalt


Så længe katten spiser og drikker og går på bakken normalt, så er den i hvert fald ikke ved at dø! Stopper den med at spise og drikke, SÅ skal du blive bekymret, men ellers ikke.

I øvrigt er det ikke nødvendigt at give ormekur, medmindre der er påvist orm - det er overmedicinering, og det undrer mig, at dyrlægen udleverer ormekur, når der ikke er set orm!


Angående det med ormekur. Her i holland sælges ormekurspiller i håndkøb og dyrlæger råder til at man forebyggende giver en kur 2 gange om året.


Det er der ingen grund til. Man skal kun give ormekur, hvis der er mistanke om eller påvist orm. Man risikerer resistens ligesom med antibiotika.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kat hoster

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jan 2017, 09:32

PaleSeptember skrev:
McFurPants skrev:
PaleSeptember skrev:
topmadras3 skrev:Altså kan man forestille sig at pillerne begynder at virke og derfor lyder den lidt anderledes den spiser og går på bakken som normalt


Så længe katten spiser og drikker og går på bakken normalt, så er den i hvert fald ikke ved at dø! Stopper den med at spise og drikke, SÅ skal du blive bekymret, men ellers ikke.

I øvrigt er det ikke nødvendigt at give ormekur, medmindre der er påvist orm - det er overmedicinering, og det undrer mig, at dyrlægen udleverer ormekur, når der ikke er set orm!


Angående det med ormekur. Her i holland sælges ormekurspiller i håndkøb og dyrlæger råder til at man forebyggende giver en kur 2 gange om året.


Det er der ingen grund til. Man skal kun give ormekur, hvis der er mistanke om eller påvist orm. Man risikerer resistens ligesom med antibiotika.

Min dyrlæge er uenig. Og jeg stoler på min dyrlæge.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Kæledyr"