De der ting ens kæledyr gør..

Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf Flora » 14. okt 2015, 19:47

Som barn havde jeg en kat der blev lidt forvirret på sine gamle dage. den kunne f.eks sidde i køkkenet mens vi sad i stuen og blive "fortvivlet" over at den ikke kunne finde os. Så begyndte den at miave virkelig højt og klagende indtil en af os gik ud og hentede den. Når den så var hentet ind i stuen gad den alligevel ikke være der, men skred igen og holdt op med at miave. Den skulle åbenbart bare lige være sikker på vi var hjemme eller noget :stoned:
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 19:58

Venus222 skrev:Min engelske bulldog er virkelig en piverøv på mange måder. Hvis han tror noget måske kunne gøre ondt, så vræler han om som om benet er brækket (og den type hund er normalt mester i at skjule smerte) han er mørkeræd og allergisk over for regnvejr... :lol2: :stoned:

Der ud over så foregår rigtig mange ting på en meeeeget afslappet facon, og det på trods af at han er meget slank og sporty.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vi boede på et tidspunkt et sted hvor der var nogen der havde en engelsk bulldog. Hold kæft hvor var det grineren.....Den gad godt nok ikke det der"gå-tur-med-barnevognen-i-det-dejlige-vejr" Den så simpelt altid stang-fornærmet ud når de var ude og lufte den, og gik nærmest demonstrativt langsomt.....Vi talte om at vi aldrig havde set en hund med så meget attitude.....Den synes godt nok de var nogen spassere når de insisterede på at gå tur :lol: :lol: :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 20:05

Vores hankat er flyttet ud påhhv. badeværelset og toilettet....Her ligger han så og ligner en fladfisk mens han får varmet maveskindet.

Det er i og for sig blot sødt og nuttet....hvis det altså ikke var fordi han bliver virkelig mopset hvis vi ønsker at benytte vores toilet......Han synes det er virkelig uforskammet at vi skider i hans soveværelse. Og lige pt. er han virkelig oprørt fordi Hr.vibbsen har dristet sig til at gå i bad....Jamen er det da ikke utroligt hvad man skal finde sig i :skeptisk: :naughty: :cuss: :sur: :nej:
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf In_your_eyes » 14. okt 2015, 21:14

Wizzze skrev:Er der nogen der kan forklare mig katte og æsker/kasser ?
Fødes katte med et papkassegen? :gruble:


Min hankat kunne ikke være mere ligeglad med papkasser, så nej ikke alle.

Men til gengæld holder han meget strengt på MIN sengetid. Hvis klokken bliver for mange, så begynder han at gå rundt og pippe meget utilfreds (jep, han pipper nærmest, det er en norsk skovkat ting). Når jeg så, endelig, rejser mig for at gå i seng, sætter han sig udenfor døren til soveværelset og holder øje med mig på badeværelset, det må helst ikke tage for lang tid jo. Når så jeg ligger i min seng, går han på patrulje udenfor :rulle:
4
:pompom:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2015, 22:55

Vores hankat synes at papkasser er for patte-katte....Den slags beskæftiger en farlig tiger sig ikke med...Man kan jo for fanden ikke være ordentlig vagt hvis man sidder nede i en kasse....Til gengæld så kan han gå meget sjov ud af en tabt hårelastik og hopper gerne rundt på stive ben over en stump snor....Forudsat at ingen ser ham.

Der hvor vi boede før var de udekatte. Og her var den lokale parkeringsplads hans "turf"...Hvilket betød at han vogtede området med en nidkærhed som var en Europark ansat værdig...Han manglede faktisk bare en gul vest så ville hjemmeværnet have ringet efter ham :klap:

Her til aften var der iøvrigt et par katte som have et opgør i vores baghave....Hvad gør ægte tigre når den slags sker ????? De står på spisebordet (NEEEEEDD FRAAAAA SPIIIIISEBORDET!!! HVEM ?? MENER UD OS ??? JA... ALLE KATTE FØDT 1/7-2005 NED AF SPISEBORDET ) og ser forvirrede ud.....

Vi må nok erkende at vores katte er dumme som snot....Men de er sgu da meget nuttede
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf Suzan » 15. okt 2015, 05:24

Gaver!

Først slæber man en mus ind og spiser den i entreen undtagen galdeblæren ( eller hvad det nu er der ligger tilbage HVER gang).
Når mennesket så har ryddet op efter en, giver man en ny mus i gave og skynder sig ud fir ikke at komme til at spise den selv.
Venter spændt på de glædesfyldte udbrud. :nerve: :gisp: :puke:


Der har aldrig været så mange mus i mit hjem som efter jeg fik kat :stoned:
4
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf Venus222 » 21. okt 2015, 19:35

Når vi er ude at gå tur, og Thor (min engelske bulldog) ikke gider hjem, så går han langsommere og langsommere. Det tager længere og længere tid at snuse og markere . Og hvis man lader ham, så sætter han sig ned flere gange. :stoned:
Vender man om og går en anden vej end hjem. Så er han i fuld firspring og parat til hvad som helst. :dance: :lol:
2
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2184

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf mariannaa » 22. okt 2015, 09:30

Min hund Mimi har mange særheder, som i virkelig mange :-D

Når vi køre i bus så bøvser hun i hvert fald mindst en gang på turen ( Det er ikke fordi at hun er køresyg. Elsker at køre i bus, så måske det bare er hygge-bøvser),

Når vi skal ud og gå, så løber hun først en runde omkring sofaen, og så er det meningen at jeg skal fange hende.

Ind i mellem, så skal hun lige spise lidt inden vi går. Så kan jeg ellers pænt stå der med overtøjet på og vente på at hun bliver førdig.

Når vi kommer hjem fra en gåtur, så skal hun have et halv stykke rugbrød i munden, som hun så tager med ind i sengen og hygger sig med. Rugbrødet skal komme fra min lomme ellers har det ingen interesse. Tager jeg et stykke fra pakken, hvis jeg er løbet tør for brød i lommen, så vrider (bogstaveligt talt) hun næsen i rent afsky. Går jeg så væk fra hende for at gemme det i lommen, og giver hende det derfra, så er det bare lækkert, lækkert og skal med ind i sengen.

Hun vil ikke spise selv, men skal håndfodres ( med mindre menuen står på rødt kød, så kan hun sagtens selv) maden skal skæres i bittesmå stykker og hver mundfuld skal tykkes omtrent 30 gange. Det tager derfor lang tid at fodre hende. Jeg har prøvet at lade være, for det kan da ikke passe, at jeg skal håndfodre hende, men så spiser hun ikke. Efter 2 dage hvor hun ikke har spist opgiver jeg så, for hun skal jo have mad.

Hun har fået den ide, at kravle ind i dynebetrækket for at ligge, hvilket har resulteret i at jeg har måtte skifte sengetøj ud, med noget med lynlås.

Hver dag når jeg lige har redt seng, hopper hun op og smider det hele på gulvet. Det gør hun også 2. gang - 3. gang gør hun ikke.

Ofte når jeg ligger om aftenen med dyne på og ser fjernsyn så kommer hun over og rykker dynen af mig og smider den ned på gulvet.

Om natten vækker hun mig altid hvis hun vil op i sengen, så skal jeg rejse mig op før hun hopper op i sengen. På alle andre tidspunkter af døgnet kan hun godt selv hoppe op uden at forstyrre mig.

Nogen gange når jeg kommer hjem, så spiller hun død. Ligger musestille og rør ikke på sig før jeg prikker til hende (jeg ved at hun ikke sover, for kan se på hende at hun andstrenger sig for ikke at åbne øjnene) andre gange er det sket, at jeg er kommer hjem og så sidder hun på sengen med ryggen til mig og stirre ind i væggen, og viser tydeligt med sit kropssprog at jeg er luft for hende.


Hun har mange flere særheder, som jeg nok kommer på senere.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Kæledyr"