Min lille Misty skal opereres.

Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. mar 2017, 19:21

Nogle gange tager det bare lige lidt ekstra tid at finde sig til rette igen :) Godt at høre, det går bedre! Der er få ting i denne verden, der for mig er værre end en syg pelsbold, der er lang tid om at blive sig selv igen
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 15. mar 2017, 20:01

Thitida-No-Chey skrev:Nogle gange tager det bare lige lidt ekstra tid at finde sig til rette igen :) Godt at høre, det går bedre! Der er få ting i denne verden, der for mig er værre end en syg pelsbold, der er lang tid om at blive sig selv igen


Dr Dyr har også fortalt flere gange, at det kan tage tid, især set ift hvor mange tænder hun fik rykket ud.

Hun skal vænne sig til at være uden tænder og vænne sig til at skulle tygge på en anden måde.

Logisk set ved jeg godt det tager tid...men logikken bliver bare skubbet pæææænt meget til side af ens følelser :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 15. mar 2017, 23:01

Dr. Dyr skrev besked via FB for et par timer siden: om jeg ville tage billeder af Mistys kæber, så hun kunne se dem.

Det fik vi gjort og jeg sendte dem. Dr Dyr mener at det ligner hun har en anelse infektion, i venstre side hvor hugtanden sad. Skal forbi i morgen og have hende tjekket, og så evt have mere smertestillende og noget antibiotika.


Edit: Det kan godt ske andre synes det er naturligt og forventeligt, men jeg synes det er rart og betryggende, at dyrlægen lige bruger tid på at kontakte og høre hvordan dyret har det. :)
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thestral » 16. mar 2017, 07:26

Hvor er det godt at høre at det går lidt bedre med hende. Jeg er overbevist om at det hele nok skal blive godt igen og at Dr. Dyr har styr på det. God bedring til Misty
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 16. mar 2017, 15:26

Jeg ringede til Dr Dyr i morges og hun ville gerne se Misty, for lige at være sikker på der ikke var noget galt, da det trods alt er svært at vurdere via et par billeder.

Såret i hendes venstre side i overmunden er sprunget op og der sad madrester i hullet. De blev fjernet og hun skal have antibiotika i 6 dage (morgen og aften) og deruover morfin i 2 dage og derefter skal vi fortsætte med det smertestillende, vi selv har.

Derudover skulle vi holde øje med at der ikke kom huller i over-gummen/gummen i overmunden hvor fortænderne sad, da hendes knogle er skør.


På den positive side er, at damen endelig har spist tørfoder :) Det bliver godt nok vendt en del gange i munden for at bløde det op, men hun spiser det :D
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf icelady » 21. mar 2017, 09:46

Forhåbentlig sidste opdate på Misty:

Infektionen i munden er forsvundet, og såret der var sprunget op er helet som det skal.


Hun spiser stadig mest vådfoder, men spiser mere og mere tørfoder. Hun er endda begyndt at lege, så alt i alt ser det ud til hun klarer sig :)
11
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Min lille Misty skal opereres.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 23. mar 2017, 20:49

Det ar godt at høre :)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Kæledyr"