Kat skrækslagen for at køre i bil

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Kat skrækslagen for at køre i bil

Indlægaf 2SHY » 28. maj 2017, 20:08

^ Man skal i hvert fald VIRKELIG brænde for at træne det hvis man ofrer taxature på det :8:

Ja de er sygt store men heldigvis meget lette at trække fr hinanden og drysse på maden :gogo:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Kat skrækslagen for at køre i bil

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2017, 20:13

2SHY skrev:^ Man skal i hvert fald VIRKELIG brænde for at træne det hvis man ofrer taxature på det :8:

Ja de er sygt store men heldigvis meget lette at trække fr hinanden og drysse på maden :gogo:


Haha ja godt nok går jeg gerne langt for mine katte, meeeen :lol:

Godt at høre at det er til at få i dem uden problemer. Hun er meget madglad, så forhåbentlig går det.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Kat skrækslagen for at køre i bil

Indlægaf Daphne » 29. maj 2017, 11:26

Åh det er ikke nemt med de små kræ :)
Vores kat miaver og miaver og miaver - og jeg har netop fundet ud af, at hun også ryster - når vi kører bil. Hun kradser og hiver i sin taske. Hun hader det virkelig - men i samme sekund som der bliver åbnet for tasken på destinationen, så kommer hun ud med høj hale og nysgerrig næse. Der er intet at mærke på hende, selvom hun lød til at være døden nær i bilen. Hun elsker at være med på ferie rundt omkring, men transporten er et problem. Vi har prøvet at dække til, give mere udsyn, spraye med Feliway og give Zylkene i længere periode (virkede på generel stress/angst men ikke transport), og en anden beroligende spray, taget hende i sele i stedet for kasse, skiftet kasse/taske, kørt med musik/uden musik, thundershirt, forskellige placeringer i bilen, masser af øjenkontakt/ingen øjenkontakt. Intet hjælper rigtigt... Og hun sover ofte i transporttasken til hverdag.
Jeg ved ikke hvad vi skal gøre efterhånden. Det er ikke for at tage modet fra dig, for nogen kan trænes - vores kan vist bare ikke.. Da vi rejste med tog, kunne hun sagtens tage 4 timer i tog uden et kvæk. Vi har dog lagt mærke til, at miaveriet er mindre slem i diesel-biler, så måske nogle lyde/vibrationer gør forskellen? Bilens hastighed har også lidt at sige. Men ja - ingen løsning endnu.

Men der er mange ting at forsøge med, og nogle ting virker bedre på nogle end andre. Jeg synes det lyder til, at hun bliver direkte køresyg, når det kommer ud af begge ender, og med fråde om munden. Så måske kvalmestillende er det rigtige. Jeg tænker også, at vi skal have afprøvet det på et tidspunkt, selvom hun ikke virker umiddelbart køresyg.
Håber I finder noget der virker for lille Ronja :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Kat skrækslagen for at køre i bil

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2017, 12:04

Daphne skrev:Åh det er ikke nemt med de små kræ :)
Vores kat miaver og miaver og miaver - og jeg har netop fundet ud af, at hun også ryster - når vi kører bil. Hun kradser og hiver i sin taske. Hun hader det virkelig - men i samme sekund som der bliver åbnet for tasken på destinationen, så kommer hun ud med høj hale og nysgerrig næse. Der er intet at mærke på hende, selvom hun lød til at være døden nær i bilen. Hun elsker at være med på ferie rundt omkring, men transporten er et problem. Vi har prøvet at dække til, give mere udsyn, spraye med Feliway og give Zylkene i længere periode (virkede på generel stress/angst men ikke transport), og en anden beroligende spray, taget hende i sele i stedet for kasse, skiftet kasse/taske, kørt med musik/uden musik, thundershirt, forskellige placeringer i bilen, masser af øjenkontakt/ingen øjenkontakt. Intet hjælper rigtigt... Og hun sover ofte i transporttasken til hverdag.
Jeg ved ikke hvad vi skal gøre efterhånden. Det er ikke for at tage modet fra dig, for nogen kan trænes - vores kan vist bare ikke.. Da vi rejste med tog, kunne hun sagtens tage 4 timer i tog uden et kvæk. Vi har dog lagt mærke til, at miaveriet er mindre slem i diesel-biler, så måske nogle lyde/vibrationer gør forskellen? Bilens hastighed har også lidt at sige. Men ja - ingen løsning endnu.

Men der er mange ting at forsøge med, og nogle ting virker bedre på nogle end andre. Jeg synes det lyder til, at hun bliver direkte køresyg, når det kommer ud af begge ender, og med fråde om munden. Så måske kvalmestillende er det rigtige. Jeg tænker også, at vi skal have afprøvet det på et tidspunkt, selvom hun ikke virker umiddelbart køresyg.
Håber I finder noget der virker for lille Ronja :)


Tak for dit indlæg! Hvor er det dog træls for jer, at jeres kat også har det så slemt med bilkørsel :( Det lyder godt nok til, at I har prøvet det meste af uden held. :s

Nu har vi ikke flere køreture planlagt i år (næste gang de skal passes involverer det ikke bilkørsel), men jeg tænker, at når de skal til dyrlægen til efteråret vil jeg lige høre, hvad h*n tænker om sagen. Jeg synes nemlig også, at det virker som transportsyge. I går da vi kom ud af bilen og hun lige stod på jorden, mens vi tog brødrene og deres sager ud af bilen, blev hun stille med det samme (bortset fra højlydt vejrtrækning, lyder som en hund med tungen langt ude af halsen), men da min mand bar hende op til vores lejlighed på 5.sal, der begyndte hun at mjave ret højt igen halvvejs oppe. Og der er jo også gang i "svingningerne" i kassen, når man går op af trappen. Så jeg tror simpelthen, at det er det der tumlen/hoppen frem og tilbage i kassen, som trigger hende. Så måske det var en idé med noget kvalmestillende, men det vil jeg som sagt høre dyrlægen om næste gang.
Heldigvis er hun hurtigt sig selv igen efterfølgende, men i går halsede hun en del og havde hurtig vejrtrækning i noget tid efter, at vi var kommet op til os selv. Og så kunne hun nærmest ikke holde øjnene åbne af træthed, det lille myr.

Men ja, heldigvis er det kun maks. 1-2 gange om året, vi potentielt skal have hende med bil, så det er jo på en måde nådigt sluppet. For en gang i mellem skal de jo altså passes og selve pasningen var også gået så fint. Men det er bare slet ikke sjovt at se på, at hun er så bange. Og når det ligefrem står ud af begge ender på hende, så er det jo ikke for sjov :(
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"