Hvis man nu overvejer at få en hund...

IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf IrmaPigen » 14. sep 2017, 04:30

Hvad med at få drengen priktestet inden i køber hunden.

Ellers ville jeg nok (pga oplysning om allergener) vælge en bomuldshund.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf Charly » 18. sep 2017, 07:04

Tusind tak for en masse brugbart input. Der er både noget at kigge på og tænke over.

Hvis vi skal have en hund, bliver det tidligst til sommer. Knægten er 13 til den tid, så jeg tænker at han godt kan overlades at skulle lufte hund en gang om dagen. Ansvaret er selvfølgelig vores som forældre, men derfor kan han jo godt have pligter i forhold til hunden.

Mht allergi, så er barnet priktestet flere gang og har ikke slået ud på dyr, og børnelægen siger at når det er gået godt med marsvin i så lang tid og han ikke har reageret på hund eller andre dyr, så kan vi godt anskaffe en almindelig hund.

Problemet med at sidde og kigge på alle de forskellige racer er, at de er sååååå søde alle sammen, og jeg helst bare vil have en af hver :genert: :-D
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf Zombie » 20. sep 2017, 09:40

Jeg ville aldrig anbefale en gadehund til andre end dem, der ønsker en gadehund specifikt. Da de ofte kommer med mange særlige behov og udfordringer.

Til gengæld vil jeg fraråde tilfældige blandingshvalpe fra DBA og guloggratis til alle, da man dermed støtter tvivlsom avl. Skal man have en blandingshund, bør den komme fra et internat.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf Charly » 20. sep 2017, 09:58

Zombie skrev:Jeg ville aldrig anbefale en gadehund til andre end dem, der ønsker en gadehund specifikt. Da de ofte kommer med mange særlige behov og udfordringer.

Til gengæld vil jeg fraråde tilfældige blandingshvalpe fra DBA og guloggratis til alle, da man dermed støtter tvivlsom avl. Skal man have en blandingshund, bør den komme fra et internat.

Vi skal bestemt ikke have en gadehund - jeg er sikker på, at det kan blive en dejlig hund, men det kræver virkelig også noget, som jeg ikke tror vi kan give sådan en hund.

Ender vi med at skulle have hund, skal den købes af en godkendt forhandler, jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg havde været med til at støtte en hvalpefabrik.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf Juki » 20. sep 2017, 15:46

Zombie skrev:Jeg ville aldrig anbefale en gadehund til andre end dem, der ønsker en gadehund specifikt. Da de ofte kommer med mange særlige behov og udfordringer.

Til gengæld vil jeg fraråde tilfældige blandingshvalpe fra DBA og guloggratis til alle, da man dermed støtter tvivlsom avl. Skal man have en blandingshund, bør den komme fra et internat.

Hvad mener du med tvivlsom avl?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf JoyNips » 29. sep 2017, 08:24

Emma The Mermaid skrev:
I kan også besøge Dyreværnet i Rødovre eller Kolding. De plejer at have styr på hvilken hund der ville passe til hvem :)
De er også ansvarlige på den måde at de godt ved hvornår man skal sige stop.
Har de en ødelagt hund som er så ødelagt at det ikke ville være ansvarligt at finde et hjem til den så bliver hunden aflivet. Det er i mine øjne det ansvar man skal tage.


Dyreværnet har også No Kill-politik. Jeg har været frivillig derude og der er rigtig mange dyr, som burde have været aflivet, som kommer videre.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf catnip » 30. sep 2017, 11:00

Jeg tænkte også på en Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Det er en rigtig god størrelse hund til børn, ikke for lille, ikke for stor.
1
- Nevertheless she persisted -
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvis man nu overvejer at få en hund...

Indlægaf cola » 1. okt 2017, 08:29

Når der er allergi inde i det, også selvom det ikke er i udbrud endnu, så vil jeg gå efter en af de mange allergi venlige hunde der faktisk findes. Alle hunde fælder, dem der påstår andet lyver og kan ikke se det fordi hundens pels er usynlig på gulvet, men en tur med støvsugeren siger en anden ting.

Det kunne være en puddel eller al la den type, der findes mange forskellige typer pudler, så tjek dem ud.

Alle hunde kan opdrages, der er nogen der kræver lidt mere konsekvent træning, en gang "ups ja" betyder ja resten af dens liv, men hvis i får fx en labrador, så kan et ups ja godt laves om til et nej igen, det kræver mindre at træne en labrador end en rottweiler. En terrier kræver mere motion end en alm gammel dansk labrador (en ting mange med de små hunde glemmer) En schæfer gør stort set hele tiden, eller gør den. Der er mange forskellige meninger omkring hunde, lige så mange som der er mennesker med hunde.

Dog er det sådan at visse racer larmer mere end andre, så har du naboer tæt på, skal dette også tages i betragtning.

Jeg vil ikke anbefale nogen som helst hund, blot gøre opmærksom på nogle som andre ikke har med, der findes mange racer efterhånden også på papir, så tag tiden, tjek dem ud og forelsk dig ikke i de små hvalpe, da hunden indenfor 6 måneder vil ligne den voksne.
0

Tilbage til "Kæledyr"