Hvordan fik du din kat?

Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Daphne » 15. sep 2017, 21:00

Fandt hende som 1-årig genbrugskat på Gul og Gratis. Gav 1500 inkl. stamtavle og udstyr. Hun er noget af det bedste, der er sket os :lun:
1
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Mila_H » 16. sep 2017, 02:05

Jeg købte min nu 16 år gamle kat på et internat, da den var killing. Den er jeg nu svært glad for. Dengang var det sådan, at man selv skulle sørge for at få steriliseret killingerne, men at man gik det til halv pris ved at bruge et par dyrlæger, som internatet samarbejdede med. I sidste ende var det altså ikke dyrere end at få eller købe en killing billigt ved en eller anden familie.

Og ja, jeg har det også sådan, at man bør sørge for, at ens katte ikke får killinger i flæng. Så vil jeg hellere have en fra internat.

Til gengæld kan min kat ikke lide fremmede - herunder dyrlæger, hvilket kan give lidt udfordringer, eftersom dyrlægen ikke kan komme til den. Han mener, det måske kan skyldes, at den ikke har haft meget menneskekontakt som helt lille killing.
Jeg kender ikke dens baggrund, så jeg ved ikke, om det er tilfældet.

Når jeg engang skal have en anden kat, vil jeg dog igen få fra internat, tænker jeg. I hvert fald hvis jeg ønsker en huskat igen.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Mani » 16. sep 2017, 06:17

Der var en debattør, som fandt ham sulten og forladt på Østerbro. Han var hverken øremærket eller chippet og en fremlysning gav intet resultat.
Vi skulle til at kigge på internater - men istedet hentede jeg ham. Lucky us :lun:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Æble » 16. sep 2017, 06:55

Inges Kattehjem. To killinger fra et kuld der var fundet efterladt. Det var skægt at have killinger, men skal vi have kat igen vil jeg have en voksen internat kat eller killinger med kendt opvækst. Vores to katte har en lidt spøjs natur, de er sky og ikke særlig kælne på trods af at vi har gjort vores del. Mistænker at de har mistet deres mor for tidligt og/eller har været ude for noget grimt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Sangius » 16. sep 2017, 07:05

[url][/url]
Kommodedyret skrev:Inges Kattehjem.
Næste gang bliver det et andet sted.


Hvorfor? Bare nysgerrig :)

Vi fandt vores kat på gaden, december måned. For tynd, med øjenbetændelse og uden chip/øremærke. Vi tog hende ind, og hun var sød og kælen. Så vi beholdte hende, og fik hende neutraliseret. Dyrlægen mente hun var en stor killing.
Desværre blev jeg 3 år senere vildt allergisk overfor hende. Så vi endte med at aflevere hende på Inges Kattehjem, hvor hun blev købt dagen efter.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Ndss
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2017, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 81

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Ndss » 16. sep 2017, 07:09

Vi havde mor-kat og killinger i pleje fra killingernes fødsel og 12 uger frem. Da hele banden skulle retur til internatet til videreformidling, valgte vi at beholde de 3, som virkede til at trives med indekatlivet :)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Guilded_Lily » 16. sep 2017, 08:04

Mine katte er efterkommere af min barndoms kat. Så hun er oldemor til den ældste (som desværre døde for tre år siden) og tipoldemor til den, jeg har tilbage.

Når hun er væk (14 år nu), skal jeg ikke have kat igen, før jeg bliver gammel og har fået rejst det, jeg ikke har kunnet de sidste 14 år. Og der overvejer jeg en internatkat, da jeg ikke orker killingestadiet igen, selvom jeg har meget svært ved at stå for sådan nogle små uldtotter :lun:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Maoam » 16. sep 2017, 08:10

Vores kat er fra et internat. Hun er steriliseret, vaccineret, sundhedsundersøgt og øremærket derfra. Er glad for at kunne give en hjemløs kat et hjem, vi kendte hendes personlighed og hun er langt mere rolig end en killing.
2
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Jungletiger » 16. sep 2017, 08:15

No 1. Ville have en "Whiskas kat" (på det tidspunkt en European Shorthair), så jeg ringede til Whiskas og fik navnet på en opdrætter. De er nu 15 år siden.
No 2 og 3 - samme opdrætter som ovenstående.

Da no 2 desværre blev aflivet grundet sygdom, kastede jeg min kærlighed på briterne og så startede den store google søgning for at finde en opdrætter. Talte først i telefon med hende og besøgte derefter killingerne.

Da vi sagde farvel til Uffe i sommer, fløj jeg på Facebook og kiggede i en af brite-grupperne. En opdrætter havde fået en ledig killing, men han blev reserveret igen med det samme. Hun satte mig i kontakt med en af hendes veninder, der også er opdrætter. Var oppe og besøge killingerne - og vupti - Bertil blev en del af familien :)
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Zoxa » 16. sep 2017, 08:35

Vi fik vores gennem en FB gruppe "Giv mig en chance".
Men det var en pænt spøjs oplevelse.
Ejeren havde lavet opslaget om morgenen og hun bor lokalt. Jeg skriver til hende at vi muligvis gerne vil adoptere, lidt om os selv og om om hun vil mødes, dels så vi kan se katten an og hun også kan få set os an da hun i opslaget giver udtryk for at han ikke skal hen hvor som helst. Hvad jeg i den grad godt kan forstå.

Hun vil gerne mødes så hurtigt som muligt, så vi aftaler samme eftermiddag.

Jeg henter så min datter fra skole og fortæller hende at vi skal hen og møde en kat (hendes hedeste ønske) men vi skal bare mødes for ejeren for at vi kan se hinanden an og så tænke over det (alle sammen) for være sikre på at kemien er god og at katten vil få det godt hvis den skal hjem til os.

Det går hverken værre eller bedre end at da vi så kommer op til hende er et kradsetræ, grus, mad etc pakket i gangen og en transporter står klar, så der går mindre end 20 minutter så står vi nede på gaden i pis øsende regnvejr med en rædselsslagen kat under armen og venter på en taxa.

Jeg er den dag i dag rimelig forbløffet over hele scenariet - ikke at vi har noget at klage over. Tvært i mod!.
Han er noget af det bedste og skønneste.
Men jeg undrer mig over det "los" hun gav ham i røven, med os som "ubesete"ejere.
Og også den totale liggyldighed hun efterfølgende har vist.

Men hende om det. Vi har verdens bedste kat i dag :-D
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Guilded_Lily » 16. sep 2017, 08:54

Jungletiger skrev:No 1. Ville have en "Whiskas kat" (på det tidspunkt en European Shorthair), så jeg ringede til Whiskas og fik navnet på en opdrætter. De er nu 15 år siden.
No 2 og 3 - samme opdrætter som ovenstående.

Da no 2 desværre blev aflivet grundet sygdom, kastede jeg min kærlighed på briterne og så startede den store google søgning for at finde en opdrætter. Talte først i telefon med hende og besøgte derefter killingerne.

Da vi sagde farvel til Uffe i sommer, fløj jeg på Facebook og kiggede i en af brite-grupperne. En opdrætter havde fået en ledig killing, men han blev reserveret igen med det samme. Hun satte mig i kontakt med en af hendes veninder, der også er opdrætter. Var oppe og besøge killingerne - og vupti - Bertil blev en del af familien :)


Vi sad for tyve minutter siden og kiggede på briter :love:
Skulle jeg have en racekat, var det helt klart valget!
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf fisken80 » 16. sep 2017, 10:34

Vores er en internatkat fra Minvenkatten. Vi havde besluttet at vi gerne ville have en voksen kat og havde kigget lidt på hjemmesiden og bl.a. set en som vi synes så sød ud og havde en god alder. Vi kørte ud og mødte ham og var solgte på stedet og det er vi sådan set stadig. Han er en skøn og kærlig og sjov og pjanket mis, der er faldet så fint til hos os.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Mulan » 16. sep 2017, 10:37

1. kat, som jeg selv har valgt
Grå mis, der fulgte efter min daværende kæreste indtil han gav sig og vi adopterede hende
2. kat internatkilling, der var blevet efterladt i en skov sammen med dens søskende

3. (og nuværende)Kat var naboens kat, hun havde overtaget den for sin datter, der "ikke kunne overskue den, da hun havde fået barn" og derved havde losset den ud til mor. Hun var ikke udpræget begejstret, men var en sød og kærlig dame, der gerne hjalp sin datter. Da mis mødte undertegnede og daværende kæreste, så adopterede mis os. Vi kunne jo kun acceptere i overenstemmelse med naboens ønsker.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf Modesty Blame » 16. sep 2017, 11:09

Min kat er pensioneret avlskat. Jeg fik ham gratis i februar 2009, Krøllequeen fragtede ham til Aarhus fra København, så han var som sådan ubeset. Men han er den dejligste kat i hele verden, så jeg klager ikke.

Da han kom ud af kassen hjemme hos mig, hoppede han op på skødet med det samme, og han har i store træk befundet sig i min nærhed siden.

P.s. fandt ham på dba.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan fik du din kat?

Indlægaf HerErJeg » 17. sep 2017, 20:22

Den sidste kat fik jeg som ganske lille, 4-5 uger max. Moren var død og killingen var døden nær af underernæring. Så den der skravlede forhutlede killing kom susende hen til mig, og tog hele turen op ad buksebenet og sad til sidst på skulderen.
Hele turen hjem i bilen sad katten og kiggede på mig, men sagde ikke et piv overhovedet.
Så fik den mad og blev vasket, og da vi skulle i seng, så lagde den sig tværs over hovedpuden, så kunne jeg da bare sove et andet sted.
Og så spandt den, lille bitte møgkat, så helt utroligt højt.
Ingen tvivl om at der blev knyttet en slags far/kat bånd den der første dag.
3

Tilbage til "Kæledyr"