Vi sagde farvel til vores hund i går

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 471
Likede indlæg: 7992

Vi sagde farvel til vores hund i går

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. okt 2017, 06:02

Og det gør så helt ubeskriveligt ondt, jeg kan slet ikke rumme det eller være i mig selv. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre med alle mine følelser. Inde ved dyrlægen, da han fik den første indsprøjtning, havde jeg lyst til at råbe at jeg fortrød og at dyrlægen skulle stoppe. Alt det der skete inde ved dyrlægen kører som en dårlig film i mit hoved og jeg er bange for at sove og for at få mareridt. Kæresten fortæller at der var en dyrlægestuderende i rummet også, jeg så hende slet ikke, men hun stod også og græd derinde. Jeg knækkede fuldstændig sammen, jeg skulle aldrig være taget med derind, det var hæsligt.
Jeg har den her overvældende følelse af, at jeg fortryder det hele og jeg kan ikke lade være med at sige undskyld, undskyld, undskyld i håb om at han hører det hvor end han nu er.

Han blev ti år og de sidste to år var hans helbred blevet dårligere og dårligere. Jeg ved det var det rette, men det gør så forbandet ondt. Vores anden hund som er ni år, kan ikke forstå hvor han er og sidder og kigger efter ham, eller sidder og stirrer på os, for at sige "hey, hvor er han henne? Skal I ikke finde ham?". Hun hyler også, hvilket jeg aldrig har hørt hende gøre før. Så nu er min skyldfølelse fordoblet, for kan jo ikke forklare hende, hvor hendes storebror er.

Jeg vil bare have det til at stoppe, jeg har det så forfærdeligt og føler mit hjerte er i stykker. Jeg fortryder at vi nogensinde fik dyr.
Jeg vil ikke noget med den her tråd. Det eneste jeg vil, er at stoppe med at græde og føle mig som verdens værste hundemor.
2
Tak for tippet, du er bare alletiders, hej hej
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 160
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 2629

Re: Vi sagde farvel til vores hund i går

Indlægaf ExCoastal » 14. okt 2017, 06:14

Åh...det er bare en så forfærdelig følelse, som hundeejer gennem mange år, så kender jeg det kun alt for godt.

:ae:

Tag jer ekstra godt af jeres anden hund, hun forstår slet intet.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 681
Likede indlæg: 13114

Indlægaf Juki » 14. okt 2017, 06:18

:ae: :kram: x 1000000000000000000000

Det gør ondt i hjertet at læse :(
0
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 788
Likede indlæg: 5175

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 07:05

Det gør mig ondt :ae:
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 182
Likede indlæg: 4769

Indlægaf Santa » 14. okt 2017, 07:08

Der er jo ikke så meget at sige...

Men selvom det gør ondt, så husk på at du har hjulpet jeres hund, sparet den for smerter. Jeg har været igennem det med to hunde, og skal jo nok igennem det igen (om MANGE år, tak!).
4
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Skorstenen » 14. okt 2017, 07:11

Åh stakkels dit dyrehjerte :ae: Det er bare altid så sindssygt hårdt, selvom man godt ved, at man gjorde det rigtige.

Her får vi altid en ny hund hurtigt, det er vores bedste måde at komme over det på. Men min mor og hendes mand fx, de sørger meget længe, og kan slet ikke holde tanken om en anden hund ud. Så vi reagerer jo forskelligt på det.

Jeg håber du kommer igennem det.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Skorstenen » 14. okt 2017, 07:13

Hov, og så tror jeg ikke din anden hund sørger og hyler over det. Jeg tror den reagerer på dit humør i stedet.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 405
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5912

Indlægaf Studsgaard » 14. okt 2017, 08:30

Det er så hårdt at tage den beslutning. Vi her gjort det med flere hunde og katte. Det er ubeskriveligt.

Jeg græder også meget når det sker. Og efter noget tid bliver det bedre, men de første dage er skrækkelige og jeg plejer at være så ked af det at jeg føler mig fysisk dårlig.
Det hjælper altid mig at huske på at det hver gang har været for at spare dyrene for mere smerte og sygdom. Men det er stadig pisse svært.

Stort kram til dig.
0
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1059

Indlægaf mariannaa » 14. okt 2017, 08:58

Jeg føler bare så meget med dig.

I går var jeg selv bange for at miste min hund, fordi det i torsdags blev opdaget at der var noget helt galt med hende. De mente at hun havde brystkræft og samtidig flød det i stride strømme ud af hendes kønsdele med udflåd. I går blev hun så opereret og jeg havde sagt til dyrlægen, at hvis de kunne se at det var en brystkræft som havde bredt sig, så skulle de aflive hende. Det var det værste døgn i mit liv indtil at jeg fik at vide at der ikke var spredning, men at hendes livmoder havde været tæt på at springe pga. en massiv underlivbetændelse.

Jeg fik min læge til at give mig noget beroligende og det tog lige toppen, måske du kan få din læge til at give dig lidt også.

Jeg synes absolut ikke at du er en dårlig hunde mor. Tværtimod. Du har med stor kærlighed gjort det der var bedst for din hund på bekostning at hvor stor en sorg det er for dig. Kæmpekram og mine tanker til dig.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1187
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13881
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. okt 2017, 09:41

Det gør mig virkelig ondt. :( :ae:
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. okt 2017, 12:26

Tusind tak for jeres kort og beskeder :(
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1622

Indlægaf Bimmerdyret » 14. okt 2017, 15:41

Rosa Espinosa skrev:Og det gør så helt ubeskriveligt ondt, jeg kan slet ikke rumme det eller være i mig selv. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre med alle mine følelser. Inde ved dyrlægen, da han fik den første indsprøjtning, havde jeg lyst til at råbe at jeg fortrød og at dyrlægen skulle stoppe. Alt det der skete inde ved dyrlægen kører som en dårlig film i mit hoved og jeg er bange for at sove og for at få mareridt. Kæresten fortæller at der var en dyrlægestuderende i rummet også, jeg så hende slet ikke, men hun stod også og græd derinde. Jeg knækkede fuldstændig sammen, jeg skulle aldrig være taget med derind, det var hæsligt.
Jeg har den her overvældende følelse af, at jeg fortryder det hele og jeg kan ikke lade være med at sige undskyld, undskyld, undskyld i håb om at han hører det hvor end han nu er.

Han blev ti år og de sidste to år var hans helbred blevet dårligere og dårligere. Jeg ved det var det rette, men det gør så forbandet ondt. Vores anden hund som er ni år, kan ikke forstå hvor han er og sidder og kigger efter ham, eller sidder og stirrer på os, for at sige "hey, hvor er han henne? Skal I ikke finde ham?". Hun hyler også, hvilket jeg aldrig har hørt hende gøre før. Så nu er min skyldfølelse fordoblet, for kan jo ikke forklare hende, hvor hendes storebror er.

Jeg vil bare have det til at stoppe, jeg har det så forfærdeligt og føler mit hjerte er i stykker. Jeg fortryder at vi nogensinde fik dyr.
Jeg vil ikke noget med den her tråd. Det eneste jeg vil, er at stoppe med at græde og føle mig som verdens værste hundemor.

:kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram:
Du har ikke gjort noget galt, og det ved du også, men jeg kan sagtens følge dig. Du skal ikke føle skyld, men tænke på at du gav doggo det bedste liv ever - fordi han netop var hos jer.
Det er en slidt frase, men man siger: når man køber sig et dyr, så køber man sig en sorg..og det er så sandt som det er.
Og det at have en hund og miste den er som at miste et familiemedlem, fordi det ER et medlem af familien.

Nu ved jeg ikke lige hvad der var optakten til at sige farvel, om det kom pludseligt eller om det var noget, der krævede en overvejelse, men uanset hvad så er det en oplevelse man aldrig ønsker, men som man lærer at rumme - og skal værdsætte.

Det lyder sært, men det griber ned i de dybeste følelser man har som menneske, og ikke altid så giver livet en den oplevelse at man kommer tæt på hvad det i sidste ende er : den allerdybeste og mest uforbeholdne kærlighed til et væsen man kan have - og DET skal du tænke på at du havde og din hund havde.
1
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 59
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 811

Indlægaf Venus222 » 14. okt 2017, 16:46

Nogen gange så er den største kærlighedserklæring man kan give sin hund, at sige farvel og på gensyn.
4
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. okt 2017, 05:46

Hvor er det bare så fint og så sandt sagt af jer :whine: Er glad for at kunne fortælle om alle de her følelser og opleve at de bliver anerkendt og forstået. Heldigvis er familie og venner også rigtig gode til at støtte. Der er ingen som bagatalisere hvad vi går igennem og at det er en stor sorg for os. Min svoger og svigerinde har passet ham et par gange og de har sendt videoer til os, som de har taget af ham. Det er godt nok guld værd. Der er ingen som synes vi er fjollede eller burde tage os sammen. I så fald fortæller de os det heldigvis ikke.

Det har også hjulpet rigtig meget at læse på nettet, hvad folk går igennem når de mister et kæledyr. Har haft brug for at få en forståelse af hvorfor det er så hårdt for os lige nu. Vi vidste godt at det ville blive hårdt, men vi vidste ikke at det ville slå os fuldstændig ud. Det er vi begge ret chokeret over. Vi har smidt madskål og vandskål ud. Vi har smidt dørmåtten han plejede at ligge på ud. Hans seletøj og legetøj, både det ude og inde, er gemt væk. Vi holder os fra steder hvor der er alt for mange minder. Hvilket ret meget begrænser vores gåture med vores anden hund.

At vi græder konstant er også noget vi ikke havde regnet med. I øjeblikke glemmer vi lidt det hele, men så er der små ting der minder os om ham og så er vi tilbage ved start igen. Min kæreste vil helst ikke snakke alt for meget om ham mere og taler også om at vi skal have en ny hund, hvor jeg derimod har brug for at tale om ham hele tiden, for at få mine følelser ud. Og jeg skal ikke have en ny hund, synes det er absurd overhovedet at tænke på det lige nu. Alt føles absurd lige nu. At vågne op ved at man græder er absurd. At dele sin sorg på nettet med andre pga. et kæledyr er absurd. At det gør så satans ondt er absurd :trist:

Kæresten og jeg har været ekstra gode til at kramme hinanden hele tiden og gode til at overdøse vores anden hund med kærlighed. Kæresten er heldigvis hjemme de næste par uger, så hun kommer ikke til at være alene på noget tidspunkt. Vil se om jeg kan blive klar til arbejde i morgen. Lige nu kan jeg ikke overskue det.
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 788
Likede indlæg: 5175

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2017, 06:34

Måske er det meget godt for dig at komme ud og få tankerne på noget andet. Det hjalp i hvert fald mig, da vi sidst mistede en hund (som boede hos mine forældre, men som alligevel havde været en del af mit liv i knap 14 år).
0

Tilbage til "Kæledyr"