Vi sagde farvel til vores hund i går

Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 165
Likede indlæg: 3013

Re: Vi sagde farvel til vores hund i går

Indlægaf Velvet-Goldmine » 15. okt 2017, 07:01

Det er bare så hårdt at sige farvel til et familiemedlem (for det ér de jo).
En dag kommer I dertil hvor glæden over at I havde ham i jeres liv bliver større end sorgen over tabet - men indtil da er gråd og tunge hjerter helt på sin plads :ae:
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8455

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. okt 2017, 13:46

Jeg er så glad for jeres indlæg. Jeg tuder over dem, men de varmer også og gør at jeg ikke føler mig helt så fjollet over at være så påvirket :trist:
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 221
Likede indlæg: 2013

Indlægaf Zonta » 15. okt 2017, 19:04

:kram: Det er så hårdt at sige farvel til et familiemedlem. Vores ene kat blev kørt ned i juni og vi var nødt til at aflive hende samme aften pga. et pulveriseret bækken. På to timer gik jeg fra at have jordens dejligste misser til ikke at have hende mere. Det var forfærdeligt og jeg tudede hele aftenen og blev nødt til at tage en fridag fra arbejdet dagen efter. Jeg kunne slet ikke holde ud aldrig at skulle se hende igen. Det efterlader så stort et tomrum, og det kan være så hårdt at se ud over sorgen. Men det er også helt okay at sørge. Et dyr bliver altså et familiemedlem og jeg blev især overrasket over, at jeg følte jeg så og hørte hende hele tiden. Var det lige et mijav? Var det lige en hale jeg så dér? Og så kommer man i tanke om, at nej, for hun er der ikke mere.

Vi havde en anden kat og han er så skøn, men vi kommer stadig tit i tanke om ting, som vores gamle kat gjorde og så mindes vi hende :) Jeg håber din sorg snart letter lidt og at I kan huske tilbage på jeres vuffer som et skønt og elsket familiemedlem.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. okt 2017, 11:58

Vi er også rigtig overrasket over hvor ondt det gør, at der er minder overalt, både herhjemme i huset, men også rundt omkring i byen hvor vi bor. I dag har vi gjort hovedrent ved hoveddøren hvor han altid lå og det føltes så forkert at fjerne alle spor efter ham. Kigger også stadig efter ham, fordi jeg lige i øjeblikke glemmer at han ikke er her længere.

Kæresten har fundet en kennel på nettet, som får hvalpe i november og han er klar til at ringe til dem og reservere en hvalp. Jeg er tilbageholden, men kan godt forstå hans tankegang, at den nye hund jo bare er en reinkarnation af vores gamle hund. Så teknisk set kommer han tilbage til os igen og det er som han aldrig har været borte.
Har taget fri fra arbejde i dag og i morgen. Det hjælper for græder stadig over de mindste ting. Skifter mellem at græde og så være sindssyg gal. Gal på ham over at han ikke er her mere og for at få os til at elske ham og gal på mig selv over alle de gange jeg skældte ham ud og alle de gåture jeg sprang over fordi jeg var træt og uoplagt :trist:
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
OberstNasig
Kort karma: 71
Likede indlæg: 815

Indlægaf OberstNasig » 16. okt 2017, 18:34

Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg kan til tider knibe en tåre, hvis bare jeg tænker på at min dejlige kat en dag skal dø. Jeg håber bare sådan, at jeg ikke selv skal stå med valget, men at hun sover stille ind, men det gør de færreste dyr vist.
Jeg er helt sikker på, at jeg kommer til at opleve den største sorg, jeg endnu har følt, når hun dør. Og jeg har immervæk mistet et par bedsteforældre. Men hun har bare fulgt mig, siden jeg flyttede hjemmefra, så jeg har knyttet mig stærkt til hende. Bare hun har den mindste anderledes adfærd, der kan tyde på sygdom, kan jeg næsten ikke sove og tager hende hellere til dyrlægen en enkelt gang for meget end for lidt.

Jeg har faktisk læst flere undersøgelser om at mennesker reagerer med ligeså stor en sorg på at miste et kæledyr, som de gør ved nære familiemedlemmer. Jeg synes, at det er underordnet at det er et dyr og ikke et menneske. Man har jo forpligtet sig fuldt ud til sådan et dyr og passet, plejet og givet det omsorg.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal have kat igen, når min nuværende er død, men jeg kunne godt forestille mig, at der skal gå noget tid, indtil der er lagt låg på sorgen.
2
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9050

Indlægaf Zombie » 20. okt 2017, 22:34

Da min sidste hund, som var min første, døde, tænkte jeg:
"Hvad fanden er det for masochister, der frivilligt går i gennem det her mere end én gang - Jeg slå aldrig have kæledyr igen!!!"

Nu har jeg en hund igen.

Men det er fucked up.
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9860

Indlægaf JoyNips » 21. okt 2017, 11:09

Emma The Mermaid skrev:
Jeg håber og vil gøre alt hvad jeg kan for at give min hund et fantastisk liv indtil han skal herfra (forhåbentlig inden jeg tager herfra).

Meget apropos, så er det en rigtig god ide at sørge for at der er taget hånd om hvad der skal ske med ens dyr, hvis man dør. Jeg kender lige nu et par dyr, hvis menneske havde en uopdaget kræft og døde få uger efter den blev opdaget. Vedkommende nåede at få lavet testamente, men det tager stadig lidt tid før det bliver læst, så lige nu pitcher venner ind for at der bliver taget hånd om hest, hund og katte.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9050

Indlægaf Zombie » 21. okt 2017, 15:13

Emma The Mermaid skrev:
Zombie skrev:Da min sidste hund, som var min første, døde, tænkte jeg:
"Hvad fanden er det for masochister, der frivilligt går i gennem det her mere end én gang - Jeg slå aldrig have kæledyr igen!!!"

Nu har jeg en hund igen.

Men det er fucked up.

Hvorfor er det fucked up?

Døden er den eneste ting vi er sikre på så hvis vi ikke kunne håndtere at vores dyr dør så tror jeg ikke nogen ville få et dyr.

Vi ved også at de børn vi laver skal dø engang, men vi satser på at vi selv dør først. Der er ingen garantier men vi håber på at vi giver børnene en god start på livet.

Jeg håber og vil gøre alt hvad jeg kan for at give min hund et fantastisk liv indtil han skal herfra (forhåbentlig inden jeg tager herfra).
Alle de ting gør at jeg synes det er det hele værd ellers ville jeg aldrig købe en hund igen, hvis jeg ikke kunne leve med at han skal dø en dag.

Fucked up at det skal gøre så ondt :)
0
Hewlett
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1530

Indlægaf Hewlett » 19. nov 2017, 03:14

Rosa Espinosa skrev: (...) og gal på mig selv over alle de gange jeg skældte ham ud og alle de gåture jeg sprang over fordi jeg var træt og uoplagt :trist:

Ej, men hey! Stop! Du ved også godt, at han aldrig har taget den skæld ud mere alvorligt end at du med et enkelt ord i rette toneleje, ville kunne få halen til at køre rundt som en helikopter igen! For det er jo dét der er med hunde - de tilgiver i sekundet og bærer ikke nag :)

Og ja. Så har han sikkert i de fleste tilfælde været træt og uoplagt sammen med dig :) Jeg har lige ligget syg i en uge og gåturene har i dén grad været sparsomme. Det er ingen af mine to hunde døde af. De har tværtimod ligget og sovet med mig i stedet :)
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 211
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4265

Indlægaf ExCoastal » 19. nov 2017, 09:28

Emma The Mermaid skrev:
Zombie skrev:Da min sidste hund, som var min første, døde, tænkte jeg:

Nu har jeg en hund igen.

Men det er fucked up.

Hvorfor er det fucked up?

Døden er den eneste ting vi er sikre på så hvis vi ikke kunne håndtere at vores dyr dør så tror jeg ikke nogen ville få et dyr.

Vi ved også at de børn vi laver skal dø engang, men vi satser på at vi selv dør først. Der er ingen garantier men vi håber på at vi giver børnene en god start på livet.

Alle de ting gør at jeg synes det er det hele værd ellers ville jeg aldrig købe en hund igen, hvis jeg ikke kunne leve med at han skal dø en dag.

Det er fucked up, fordi når man får den der skønne hund, så ved man at kommer til at miste den 10-15 år senere. Og det gør rigtigt meget ondt. Jeg har måttet sige farvel til 3 skønne hunde i mit liv.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 12. dec 2017, 16:01

Rosa Espinosa skrev:Vi er også rigtig overrasket over hvor ondt det gør, at der er minder overalt, både herhjemme i huset, men også rundt omkring i byen hvor vi bor. I dag har vi gjort hovedrent ved hoveddøren hvor han altid lå og det føltes så forkert at fjerne alle spor efter ham. Kigger også stadig efter ham, fordi jeg lige i øjeblikke glemmer at han ikke er her længere.

Kæresten har fundet en kennel på nettet, som får hvalpe i november og han er klar til at ringe til dem og reservere en hvalp. Jeg er tilbageholden, men kan godt forstå hans tankegang, at den nye hund jo bare er en reinkarnation af vores gamle hund. Så teknisk set kommer han tilbage til os igen og det er som han aldrig har været borte.
Har taget fri fra arbejde i dag og i morgen. Det hjælper for græder stadig over de mindste ting. Skifter mellem at græde og så være sindssyg gal. Gal på ham over at han ikke er her mere og for at få os til at elske ham og gal på mig selv over alle de gange jeg skældte ham ud og alle de gåture jeg sprang over fordi jeg var træt og uoplagt :trist:

Hvordan går det? :kram:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. dec 2017, 07:22

Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Vi er også rigtig overrasket over hvor ondt det gør, at der er minder overalt, både herhjemme i huset, men også rundt omkring i byen hvor vi bor. I dag har vi gjort hovedrent ved hoveddøren hvor han altid lå og det føltes så forkert at fjerne alle spor efter ham. Kigger også stadig efter ham, fordi jeg lige i øjeblikke glemmer at han ikke er her længere.

Det går meget bedre, tak for at spørge :kys: Det er lidt sjovt, nogen gange er det som om han aldrig har været her og man har glemt ham. Men så er der dage hvor man helt automatisk kigger hen hvor han plejede at ligge, eller man lige falder over et gammelt billede på sin mobil og så gør det lidt ondt i hjertet. Men hele oplevelsen har lært mig, hvor heldig man kan være, at man kan elske noget så højt. Det har virkelig været en gave.
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 11:30

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:

Det går meget bedre, tak for at spørge :kys: Det er lidt sjovt, nogen gange er det som om han aldrig har været her og man har glemt ham. Men så er der dage hvor man helt automatisk kigger hen hvor han plejede at ligge, eller man lige falder over et gammelt billede på sin mobil og så gør det lidt ondt i hjertet. Men hele oplevelsen har lært mig, hvor heldig man kan være, at man kan elske noget så højt. Det har virkelig været en gave.

Det lyder til at du har fået vendt i hvert fald noget af sorgen til noget positivt, hvis man kan sige det sådan. Og det giver mening :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Kæledyr"