Katte acne?

Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 104
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2294

Katte acne?

Indlægaf Alkaia » 24. okt 2017, 06:30

Min lejer har sendt disse billeder af Pjevs, og mener at det er katte acne. Efter en hurtig søgning er jeg umiddelbart enig.

Tror I at det er nødvendigt med en tur til dyrlægen?
Jeg kan læse mig frem til at klorhexidin og eller grundig rensning med opvaskemiddel og grundig skyllen efter med vand måske kan være nok.

Jeg har skrevet til min lejer at hun skal prøve disse ting, og se tiden an en uge eller to og hvis det stadigt er der, skal hun til dyrlægen og at jeg selvfølgelig betaler udgifterne.
Det er lidt svært at være så langt væk fra min pelskugle lige nu. :trist:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 13
Likede indlæg: 293

Re: Katte acne?

Indlægaf Suzan » 24. okt 2017, 07:51

Altså, den sorte dims længere nede på hagen tænker jeg er en flåt.

Går misseren udenfor?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11072

Indlægaf Hunkat » 24. okt 2017, 07:55

Acne hos katte kan foresages af materialet i deres skåle. Lejer kan prøve at skifte mad/vandskål ud med en anden og se om det hjælper. Dyrlægen kan formentlig ikke gøre meget hvis det bare er acne. Og det er vist hverken smertefuldt eller generene for kattene så ro på.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 24. okt 2017, 07:59

Suzan skrev:Altså, den sorte dims længere nede på hagen tænker jeg er en flåt.

Går misseren udenfor?

Nej, indekat.
1
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 24. okt 2017, 08:00

Hunkat skrev:Acne hos katte kan foresages af materialet i deres skåle. Lejer kan prøve at skifte mad/vandskål ud med en anden og se om det hjælper. Dyrlægen kan formentlig ikke gøre meget hvis det bare er acne. Og det er vist hverken smertefuldt eller generene for kattene så ro på.

Jeg har læst at det kun er et problem, hvis skålene er af plastik. Det er ikke tilfældet her, da materialet er glas og keramik.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11072

Indlægaf Hunkat » 24. okt 2017, 08:05

Alkaia skrev:
Hunkat skrev:Acne hos katte kan foresages af materialet i deres skåle. Lejer kan prøve at skifte mad/vandskål ud med en anden og se om det hjælper. Dyrlægen kan formentlig ikke gøre meget hvis det bare er acne. Og det er vist hverken smertefuldt eller generene for kattene så ro på.

Jeg har læst at det kun er et problem, hvis skålene er af plastik. Det er ikke tilfældet her, da materialet er glas og keramik.

Plastisk er mest almindeligt så vidt jeg ved, ja så det er nok ikke det. Men så længe der ikke er betændelse eller missen er i smerte så mærker de det så vidt man ved ikke. Men ja, tjek med dyrlægen hvis det ikke går i sig selv.
Min mands kat har kronisk acne, det går bare ikke væk. Måske på et tidspunkt af sig selv siger dyrlægen men ellers hverken kan eller vil han gøre noget ved det.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 629
Likede indlæg: 4738

Indlægaf Filipai » 24. okt 2017, 08:31

Begge mine fik også en omgang. Vi skiftede deres plastik skål ud med en i keramik (som så bliver kogt en gang ugentligt) og så rensede vi med fugtige vatrondeller nogle gange om dagen, og efter en uge var det nogenlunde væk. Der er stadig lidt engang i mellem på den ene, men vi må nusse og røre på hagen, og dyrelægen har set på det, og vil ikke gøre noget :)
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3023

Indlægaf PaleSeptember » 25. okt 2017, 05:44

Det ser ikke så slemt ud. Klorhexidin på en vatrondel et par gange om dagen burde kunne tage det.
0
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 26. okt 2017, 15:15

Hvor er I gode, havde lige brug for lidt god virtuel muldjord under fødderne.
Min lejer er gået i gang med at rense området... det forlyder at Pjevsen ikke er synderlig begejstret for tiltaget. :-D
0

Tilbage til "Kæledyr"