Kaninkyndig søges

Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Kaninkyndig søges

Indlægaf MissDitte » 29. okt 2015, 07:31

Kaniner kan sagtens være ude gennem hele vinteren. Deres pels tilretter sig efter klimaet, så de får vinterpels nu.
Dog er de jo temmelig udsatte hvis ikke de har et sted de "bor". De er jo byttedyr og kan let blive taget af alverdens andre dyr.

Hvordan de fanges ved jeg ikke. Min erfaring er, at de søger hjem. Men hvis de ikke er tamme smutter de nok væk inden i får fingrene i dem.

Retarderet synes jeg ikke du er. De bør fanges og gives til nogen der vil tage sig af dem, synes jeg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Kaninkyndig søges

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. okt 2015, 07:52

-Kaniner graver huler og bor deri, - det kunne dog tyde på, når i ser dem i aftentimerne, at disse kaniner har "glemt" at det bør de gøre.
Vores kaniner der havde et 8 kvm stort jordareal, gravede og gravede og gravede, og boede hellere nede i jorden fremfor i buret, - en fik endda unger dernede, og vi så dem først da de var med pels og øjne.

I Hi går de ikke dog!

- de er svære at fange nu, hvor de har været uden menneskekontakt længe.
Det er nok den bedste løsning at spørge en nærliggende dyrelæge om denne har et indfangningsbur i kan låne, eller evt. dyrenes beskyttelse eller lign.
Så sætter man buret op, med mad i, og lågen klapper når dyret går ind.

- ja dyrenes beskyttelse tager imod kaniner.
Men altså de har så mange dyr! - hvis i indfanger dem, så prøv at afsætte dem igennem dba, gratis til afhentning.
(ja nu bliver det måske morbidt for nogle, men gå evt. på dbas's salgsside for slanger og krybdyr og tilbyd dem som slangemad)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Kaninkyndig søges

Indlægaf Flora » 29. okt 2015, 07:54

Om de kan klare sig ved jeg ikke, men jeg synes helt klart I skal fange dem ind. Dyrenes beskyttelse tager også imod kaniner, så jeg ville kontakte nærmeste internat og høre om de har plads. De kan måske også give gode råd mht. indfangning. Umiddelbart tænker jeg I skal lægge mad ud et sted og håbe på de så kommer. Så kan I stille og roligt nærme jer og tage dem, mens de er optaget af maden. Om det lykkes kommer jo nok an på hvor tamme de er, men det er da forsøget værd.

Bliver i øvrigt lidt forarget over dine kolleger at de bare vil lade stå til. Helt generelt har dyr der har levet i fangenskab jo svært ved at klare sig i naturen, så man kan sgu da ikke være bekendt bare at gøre ingenting! Så nej, du er helt sikkert ikke retarderet når du bekymrer dig. Tværtimod.
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kaninkyndig søges

Indlægaf Krølle » 13. dec 2015, 21:22

Fandt I nogensinde en løsning ift de små pelstotters fremtid?
1
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Indlæg: 59
Tilmeldt: 19. jan 2016, 08:11
Kort karma: 4
Likede indlæg: 164

Re: Kaninkyndig søges

Indlægaf Lone Elizabeth » 6. mar 2016, 09:48

Vi har ødegård i Sverige, og der er der vilde kaniner. Der selvfølgelig også udnytter forhåndenværende muligheder. Bliver ikke fodret. Og de brune unger er da nuttede forår-sommer. Men nogle år er der en del og andre meget få. Men efter 15 år har vi indtrykket at det regulerer sig selv.

Vildsvinene som er en pestilens indimellem rører dem jo ikke. Så det er mår og ræve der tager dem. Der er nærmest ingen vilde/halvvilde katte. Den sidste tog vi selv med hjem for 5 år siden.
0

Tilbage til "Kæledyr"