Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Indlægaf Zonta » 24. nov 2017, 20:51

Buller skrev:bedste råd: vælg en race der passer til din livsstil, IKKE bare en du synes ser sød/sej/sjov ud.

Nu har vi jo valgt hvalp og betalt ;)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Indlægaf Santa » 24. nov 2017, 22:17

Buller skrev:bedste råd: vælg en race der passer til din livsstil, IKKE bare en du synes ser sød/sej/sjov ud.

Endnu bedre råd: læs tråden før du svarer.
Evt bare første indlæg...
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Indlægaf Zonta » 29. nov 2017, 09:40

Ej, men altså... SE HAM LIGE :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: Jeg dør lidt :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Indlægaf Zonta » 20. dec 2017, 14:56

Nå, så er det måske ved at være tid til en opdatering?

Vi hentede ham i søndags og for det meste er han jo sådan set meget sød... Som f.eks. når han sover :lol: Men hold nu op, han har altså også været billigt til salg engang imellem. F.eks. når han spiser snorene til lamelgardinerne, spiser vores planter i haven, spiser ledningen til robotplæneklipperen. Vi prøver med "Nej" og afledning, men det tager jo noget tid at vænne ham til det. Han boller bamser, som er på størrelse med ham selv, så' deeeeeet :tie:

Jeg synes det er svært at lære ham at være alene og at køre bil. Det med at være alene skal han selvfølgelig ikke kunne endnu, men det piner mig lidt, at han ikke er vild med at køre bil. Der er han jo ikke alene eller noget :forvirret: :gruble:

Han er til gengæld god til at gå tur og virkelig imødekommende overfor andre mennesker og hunde. Og han lader sig ikke påvirke af høje lyde eller noget. Og så vil han viiiiiirkelig gerne lege med katten - katten synes han er det værste væsen på jorden :lol2:
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Indlægaf Venus222 » 22. dec 2017, 16:50

Et god råd : Vend ham til at man ikke skal hilse på alle man møder. Det de næste 10 år med en "hilsetosse" kan blive rætti trælse. ;)

Undgå hundeskove, men have faste venner i stedet. :) Og lad være med at lade hunde klare evt. konflikter selv. Det kommer der ikke noget godt ud af. Der ud over vil jeg anbefale at læse noget moderne litteratur om hundesprog og "Alfasyndromet" af Anders Halgren.

PS: Humpen skyldes ofte opkørthed så jeg ville give ham noget at tygge i, når i kan se han begynder at køre op. :)
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Dit bedste tip til en førstegangs-hundeejer?

Indlægaf Zonta » 22. dec 2017, 19:29

Venus222 skrev:Et god råd : Vend ham til at man ikke skal hilse på alle man møder. Det de næste 10 år med en "hilsetosse" kan blive rætti trælse. ;)

Undgå hundeskove, men have faste venner i stedet. :) Og lad være med at lade hunde klare evt. konflikter selv. Det kommer der ikke noget godt ud af. Der ud over vil jeg anbefale at læse noget moderne litteratur om hundesprog og "Alfasyndromet" af Anders Halgren.

PS: Humpen skyldes ofte opkørthed så jeg ville give ham noget at tygge i, når i kan se han begynder at køre op. :)

Det første prøver vi også på. Og vi prøver også at lade være med at gøre det til en stor ting, når vi kommer hjem og/eller ned fra 1. salen. Men altså han er jo også kun 9 uger og har boet hos os siden søndag, så vi tager det stille og roligt her de første par uger.

Jeg tror faktisk lige præcis denne her hundeskov er okay. Der kommer mange af de samme hunde - der er en facebookside for den og der er mange af hundene der er gode venner :)

Næsten al humpen er stoppet efter at vi har fjernet de bamser fra ham. Han har været sammen med to hunde på sin egen størrelse i flere timer her til eftermiddag og været totalt oppe at køre - der var intet humperi.

Tak for anbefalingen til bog - den vil jeg da klart kigge nærmere på :)
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Kæledyr"