Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 16
Likede indlæg: 974

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 11. okt 2018, 15:48

LadyFox skrev:
DenBruneMunk skrev:
LadyFox skrev:Hvis i har en hund og en lugtesans, så lad vær' at købe eller tage imod sådan nogle her

Jeg har givet hunde her, DentaFLEX i flere år, og de er lugtfri, så du må have fået et parti , som var fugtskadet eller lign. Og måske mener du ikke dentaFLEX men DentaSTIX?

SAGA skrev:Og de klistrer mega meget fast til hundens tænder.

Har du prøvet at se dig selv i munden efter du har spist noget forskelligt, suppe, grøntsager, kage , slik og nok utrolig meget generelt, så pointen er lige? Hvorfor kigger du i det hele taget i munden på hunden efter den har spist???? Det lyder unormalt.

Jo, jeg mener dem på billedet.

Sorry, har lige set dem i butikkerne, og nu har de begge samme navn, det er mærkeligt, at lave sådan et stunt, når indhold ikke er særlig ens, mine hunde synes ikke dentaSTIX er spændende, så derfor er det FLEX som vælges, nu er æskerne så ens.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 342
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11350

Indlægaf Hunkat » 14. okt 2018, 10:41

Jeg opdagede ved et tilfælde i går at missekatten har fået en lille lyserød plet på den ene "tå-trædepude". Det er ligesom om at det sorte yderste lag er skallet lidt af. På puden ved siden af skaller han også lidt men uden at være lyserød.

Vi har snakket om om han måske er kommet for tæt på et varmt komfur (selvom vi skærmer det af når det ikke er i brug), eller om han måske har for tørre poter. Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Han har ikke ondt, vi må gerne kigge og røre forsigtigt, han halter ikke eller slikker poten mere end normalt.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11172

Indlægaf Dmitra » 25. okt 2018, 07:51

Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.
0
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 732
Likede indlæg: 7943

Indlægaf Pandesteg » 25. okt 2018, 09:33

Hunkat skrev:Jeg opdagede ved et tilfælde i går at missekatten har fået en lille lyserød plet på den ene "tå-trædepude". Det er ligesom om at det sorte yderste lag er skallet lidt af. På puden ved siden af skaller han også lidt men uden at være lyserød.

Vi har snakket om om han måske er kommet for tæt på et varmt komfur (selvom vi skærmer det af når det ikke er i brug), eller om han måske har for tørre poter. Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Han har ikke ondt, vi må gerne kigge og røre forsigtigt, han halter ikke eller slikker poten mere end normalt.

Måske har han haft et lille sår? Vores kattekilling som selvfølgelig godt nok bor udendørs har tit smårifter synes jeg.
Senest rettet af Pandesteg 25. okt 2018, 09:35, rettet i alt 1 gang.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 732
Likede indlæg: 7943

Indlægaf Pandesteg » 25. okt 2018, 09:34

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.

Ej hvor træls. Kan man sætte et eller andet op på bjælkerne så de ikke kan komme til at sidde og hakke i dem?
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
LadyFox
Kort karma: 1445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 24563

Indlægaf LadyFox » 25. okt 2018, 17:14

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.

Måske ikke det mest pædagogiske råd, men jeg ville prøve hvis muligt at hænge/stille/placere noget de gerne må hakke i på eller lige ved siden af stedet og se om de så hakker i det i stedet for.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3661

Indlægaf Misantropen » 26. okt 2018, 14:29

Nogle fugleskærmmere af en art, hvis det det er noget dværgpapegøjer bemærker :-D
0

Rabble Rabble Rabble
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 27. okt 2018, 10:27

LadyFox skrev:

Måske ikke det mest pædagogiske råd, men jeg ville prøve hvis muligt at hænge/stille/placere noget de gerne må hakke i på eller lige ved siden af stedet og se om de så hakker i det i stedet for.
Misantropen skrev:

Nogle fugleskærmmere af en art, hvis det det er noget dværgpapegøjer bemærker :-D
Pandesteg skrev:

Ej hvor træls. Kan man sætte et eller andet op på bjælkerne så de ikke kan komme til at sidde og hakke i dem?

Jeg skal i hvert fald have fundet en løsning, mest for deres mavers skyld og dernæst for min OCD's skyld.

Det med skærmere, jeg ved ikke om det vil hjælpe, pt er der Halloweenpyntet, på den ene bjælke hænger der intet, den sidder de stille og roligt på, på to af dem hænger der lyskæder, dem sidder de også bare og hygger på, den fjerde som er den de er forelsket i, hænger der en lang orange guirlande og snor sig rundt om hele bjælken, den bjælke jeg umiddelbart ville tro var mest "beskyttet", men næh nej :lol:.

(beklager multiquotet ser så underligt ud).
0
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 29. okt 2018, 16:48

Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:
0

Rabble Rabble Rabble
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 822
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 18214

Indlægaf icelady » 29. okt 2018, 23:04

Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)

Hun er begyndt, når hun sover, pludselig at ligge og miauve, med en meget høj tone, og i et mønster, hun kun bruger, når hun sover.

Hun løfter ikke hovedet, hun åbner ikke øjnene; hun begynder bare at miave ud af det blå.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 240
Likede indlæg: 3837

Indlægaf TinaW » 30. okt 2018, 09:58

Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:

Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.
0
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 13:59

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.

Jeg har kigget alle steder(sådan føles det i hvert fald)

P.t. hælder jeg til Hurttas "Extreme Warmer". Den virker til at dække/beskytte og varme optimalt samtidig med at der er god bevægelighed i den. Jeg kan ikke helt vurdere om der vil kunne komme sne ind under det ved forbenene, men den er til vintervejr så det burde ikke være et problem.
0

Rabble Rabble Rabble
LadyFox
Kort karma: 1445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 24563

Indlægaf LadyFox » 30. okt 2018, 14:10

Det er jo meget forskelligt hvad der sidder godt på forskellige hunde, hvor meget varme de har brug for, hvor aktive de er på tur osv. Osv. Så dækkener er svære synes jeg, jeg har ikke tal på hvor mange dækkener jeg har enten leveret tilbage, eller doneret til hjemløse hunde pga. Fejlkøb. Så jeg vil være forsigtig med at anbefale noget, men altså, jeg har før været glad for Back on track.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 14:53

LadyFox skrev:

Det er jo meget forskelligt hvad der sidder godt på forskellige hunde, hvor meget varme de har brug for, hvor aktive de er på tur osv. Osv. Så dækkener er svære synes jeg, jeg har ikke tal på hvor mange dækkener jeg har enten leveret tilbage, eller doneret til hjemløse hunde pga. Fejlkøb. Så jeg vil være forsigtig med at anbefale noget, men altså, jeg har før været glad for Back on track.

Ja. Det var også mere det at det er svært at finde pæne, enkle dækkener. Jeg kan godt finde nogle der formegentlig vil kunne fungere, men så er de med leopardprint, i neonfarver, med hætte, har unødvendige detaljer eller grimme mønstre/motiver :tie:

Back on Track har jeg kigget på flere gange de sidste par år, men der er noget ved deres vinterdækkener der ikke tiltaler mig, uden jeg lige kan sætte fingeren på hvad det konkret er.
0

Rabble Rabble Rabble
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 2. nov 2018, 14:13

Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.

0

Tilbage til "Kæledyr"