Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22264

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 25. okt 2018, 17:14

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.

Måske ikke det mest pædagogiske råd, men jeg ville prøve hvis muligt at hænge/stille/placere noget de gerne må hakke i på eller lige ved siden af stedet og se om de så hakker i det i stedet for.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1954

Indlægaf Misantropen » 26. okt 2018, 14:29

Dmitra skrev:Jeg er virkelig bekymret for dværgpapegøjerne, de kan jo ikke sidde i bur hele tiden, så de er selvfølgelig ude, jeg har ingen dør indtil stuen og det er også der jeg/vi opholder os mest. Inde i stuen er der malede bjælker i loftet og fuglene har fået en meget dum vane, de hakker i den ene bjælke og æder malingflagerne. Ved fandeme ikke hvad jeg gør, kan ikke holde dem fra stuen og de skal heller ikke sidde spærret inde 24/7.

Nogle fugleskærmmere af en art, hvis det det er noget dværgpapegøjer bemærker :-D
0
Billede
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 688
Likede indlæg: 8658

Indlægaf Dmitra » 27. okt 2018, 10:27

LadyFox skrev:

Måske ikke det mest pædagogiske råd, men jeg ville prøve hvis muligt at hænge/stille/placere noget de gerne må hakke i på eller lige ved siden af stedet og se om de så hakker i det i stedet for.
Misantropen skrev:

Nogle fugleskærmmere af en art, hvis det det er noget dværgpapegøjer bemærker :-D
Pandesteg skrev:

Ej hvor træls. Kan man sætte et eller andet op på bjælkerne så de ikke kan komme til at sidde og hakke i dem?

Jeg skal i hvert fald have fundet en løsning, mest for deres mavers skyld og dernæst for min OCD's skyld.

Det med skærmere, jeg ved ikke om det vil hjælpe, pt er der Halloweenpyntet, på den ene bjælke hænger der intet, den sidder de stille og roligt på, på to af dem hænger der lyskæder, dem sidder de også bare og hygger på, den fjerde som er den de er forelsket i, hænger der en lang orange guirlande og snor sig rundt om hele bjælken, den bjælke jeg umiddelbart ville tro var mest "beskyttet", men næh nej :lol:.

(beklager multiquotet ser så underligt ud).
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 29. okt 2018, 16:48

Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:
0
Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 794
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 17370

Indlægaf icelady » 29. okt 2018, 23:04

Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)

Hun er begyndt, når hun sover, pludselig at ligge og miauve, med en meget høj tone, og i et mønster, hun kun bruger, når hun sover.

Hun løfter ikke hovedet, hun åbner ikke øjnene; hun begynder bare at miave ud af det blå.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2111

Indlægaf TinaW » 30. okt 2018, 09:58

Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:

Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.
0
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 13:59

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.

Jeg har kigget alle steder(sådan føles det i hvert fald)

P.t. hælder jeg til Hurttas "Extreme Warmer". Den virker til at dække/beskytte og varme optimalt samtidig med at der er god bevægelighed i den. Jeg kan ikke helt vurdere om der vil kunne komme sne ind under det ved forbenene, men den er til vintervejr så det burde ikke være et problem.
0
Billede
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 30. okt 2018, 14:10

Det er jo meget forskelligt hvad der sidder godt på forskellige hunde, hvor meget varme de har brug for, hvor aktive de er på tur osv. Osv. Så dækkener er svære synes jeg, jeg har ikke tal på hvor mange dækkener jeg har enten leveret tilbage, eller doneret til hjemløse hunde pga. Fejlkøb. Så jeg vil være forsigtig med at anbefale noget, men altså, jeg har før været glad for Back on track.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 14:53

LadyFox skrev:

Det er jo meget forskelligt hvad der sidder godt på forskellige hunde, hvor meget varme de har brug for, hvor aktive de er på tur osv. Osv. Så dækkener er svære synes jeg, jeg har ikke tal på hvor mange dækkener jeg har enten leveret tilbage, eller doneret til hjemløse hunde pga. Fejlkøb. Så jeg vil være forsigtig med at anbefale noget, men altså, jeg har før været glad for Back on track.

Ja. Det var også mere det at det er svært at finde pæne, enkle dækkener. Jeg kan godt finde nogle der formegentlig vil kunne fungere, men så er de med leopardprint, i neonfarver, med hætte, har unødvendige detaljer eller grimme mønstre/motiver :tie:

Back on Track har jeg kigget på flere gange de sidste par år, men der er noget ved deres vinterdækkener der ikke tiltaler mig, uden jeg lige kan sætte fingeren på hvad det konkret er.
0
Billede
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 2. nov 2018, 14:13

Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.

0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 2. nov 2018, 17:02

Dmitra skrev:TAG

Hvordan er støjniveauet på gøjerne? Jeg er med på at de absolut ikke er lydløse, men jeg synes at det er svært at vurdere hvor meget sådan nogle egentlig larmer, jeg synes folk er meget uenige i deres beskrivelse, og nogle får det til at lyde som om at de LARMER. Men du bor i lejlighed gør du ikke?
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 2. nov 2018, 17:17

LadyFox skrev:

Hvordan er støjniveauet på gøjerne? Jeg er med på at de absolut ikke er lydløse, men jeg synes at det er svært at vurdere hvor meget sådan nogle egentlig larmer, jeg synes folk er meget uenige i deres beskrivelse, og nogle får det til at lyde som om at de LARMER. Men du bor i lejlighed gør du ikke?

Det er svært at forklare helt. Men altså de kan høres, ikke så meget når de bare snakker eller synger, det er forholdsvist fredeligt, men dog alligevel af en hvis volume. De skriger også når de snakker sammen og bliver overivrige, det kan til tider være virkelig belastende, fordi det er meeeeega skingert, tror dog med tiden at de kan lære at kontrolere det bedre. De gør alle 3 ting dagligt, hvor meget af det ene eller andet er forskelligt fra dag til dag, men de er stille (de fleste dage) også, nogle dage mere end andre, nogle dage siger de nærmest ikke et pip.
Ja, jeg bor i lejlighed og jeg er nogle gange bange for om de generer underboen, men jeg ser hende nærmest dagligt i opgangen og hun har ikke givet udtryk for noget.
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 2. nov 2018, 17:36

Dmitra skrev:
LadyFox skrev:

Det er svært at forklare helt. Men altså de kan høres, ikke så meget når de bare snakker eller synger, det er forholdsvist fredeligt, men dog alligevel af en hvis volume. De skriger også når de snakker sammen og bliver overivrige, det kan til tider være virkelig belastende, fordi det er meeeeega skingert, tror dog med tiden at de kan lære at kontrolere det bedre. De gør alle 3 ting dagligt, hvor meget af det ene eller andet er forskelligt fra dag til dag, men de er stille (de fleste dage) også, nogle dage mere end andre, nogle dage siger de nærmest ikke et pip.
Ja, jeg bor i lejlighed og jeg er nogle gange bange for om de generer underboen, men jeg ser hende nærmest dagligt i opgangen og hun har ikke givet udtryk for noget.

Tak :) Det gav et meget fint billede, og jeg tror dine dværge opføre sig meget som jeg havde forstillet mig.

Det er ikke fordi jeg skal have fugle sådan i den nærmeste fremtid, men en eller anden dag så flytter der nogle ind igen, jeg savner at have fugle.
Valget af undulater i sin tid bundede mest i støjniveauet, og så det at jeg et vokset op med undulater, men i virkeligheden så ville jeg gerne have haft nogle af de mere temperamentsfulde papegøjer, selvom, især, Hector nu også godt kunne være noget af en gnavpot.

Nu kender jeg dog naboerne bedre, og de er generelt ikke nogle der klager og har en fin tolerance overfor lidt lyd fra kæledyr, dem der boede her før havde en temmelig gøende hund og var samtidig ikke upopulære i opgangen.
Jeg tror de er meget large så længe det ikke er sådan en konstant larm. Fordelen ved fugle hos mig er at de blive puttet tidligt, så det ville i hvert fald ikke være fordi de larmede i det tidsrum lejekontrakten siger at man skal tage hensyn :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12941

Indlægaf Fru Sunshine » 5. nov 2018, 20:47

icelady skrev:Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)

Hun er begyndt, når hun sover, pludselig at ligge og miauve, med en meget høj tone, og i et mønster, hun kun bruger, når hun sover.

Hun løfter ikke hovedet, hun åbner ikke øjnene; hun begynder bare at miave ud af det blå.

Det gør min Fabian også. Og så spjætter han i søvne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 794
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 17370

Indlægaf icelady » 5. nov 2018, 21:19

Fru Sunshine skrev:
icelady skrev:Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)

Det gør min Fabian også. Og så spjætter han i søvne.

Det gør hun så ikke. Hun ligger bomstille, men ligger bare og miaver.

De første par gange var jeg sådan "Hvad sker der lige her? :forvirret: ", men altså...hun viser jo ikke tegn på at være syg/utryg eller noget.

Så nu er det bare endnu af de sære ting, katte gør :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Kæledyr"